www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 22 wrz 2019, o 02:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 00:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Cytuj:
S'ka jest niemal 15 kilo cięższa od SM, z czego to wynika?

W sumie ciekawe... wątpię, że koła ważą 15kg więcej - choć może być.
Poza tym SMy są nowsze więc może coś poprawili przez kolejne lata :)

Cytuj:
Czy nie lepiej jest kupić SM, wrzucić tam koła od S'ki?

Jeżdżą tak i żyją ale SM ma inny kąt główki ramy i po wrzuceniu kół enduro jest inna (teoretycznie zła) geometria motocykla ;)

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 19:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
Z tym kątem główki ramy to z jakiego źródła info? Czytam już któryś raz, ale szczerze ja tej różnicy kąta nie widzę...

sprawdziłem w numerach części OEM i przykładowo do SM i S z mojego rocznika jest dokładnie ta sama rama:
http://www.suzukipart.com/oemparts/p/su ... frame-gray

Może ktoś ma inne źródło, ale jeśli nie to przestańmy proszę opowiadać legendy.

Latam SM w terenie, ma inne zawieszenie od S, czy E, ale czy gorsze? zależy do czego. Śmiem twierdzić, że odpowiednio przygotowana (nie tylko koła) nie będzie ustępować Sce w niczym.

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 06:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2015, o 07:29
Posty: 5
Wiek: 40
Lokalizacja: Mazury
hash napisał(a):
nie będzie ustępować Sce w niczym.


a jest niższa, nie?
ile waży Twoja SM? Faktycznie jest lżejsza niż S?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 14:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
od E jest niższa odczuwalnie (jakieś 5cm). Od S chyba też, ale nie przymierzałem.
Nie ważyłem jej też, ale szczerze nie widzę skąd by się miała wziąć ta różnica wagi między S i SM na kołach enduro.

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 14:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
DRZ SM waży 135 kg na sucho. Czyli jest o 3 kg cięższa od S. Źródło: instrukcja obsługi z oficjalnej polskiej strony Suzuki


http://www.suzuki-moto.pl/instrukcje.html

Kąt główki ramy różni się pomiędzy SM a S a nawet pomiędzy E. Czyli są 3 kąty główki ramy. Patrzyłem na instrukcje dla rocznika 2006.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 16:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2015, o 07:29
Posty: 5
Wiek: 40
Lokalizacja: Mazury
Songo dzięki za linka. Wszystkie dane jak na tacy i u źródła.
To teraz szukam kogoś kto śmiga SM w terenie i miał możliwość jazdy w terenie S'ką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 07:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
Dla tych co im się nie chce wczytywać:
Kąt główki ramy:
DRZ-400 S: 27.10’
DRZ-400 E: 27.20’
DRZ-400 SM: 26.15’

ale już
RM-Z450: 25.20'

Faktycznie kąty podane w instrukcji są różne, choć ramy wg katalogu identyczne. Za to kąt główki w RMZecie stawia pod znakiem zapytania teorię o gorszym dla endurzenia kącie w SM...

W ogóle się zastanawiam, czy czuć różnicę rzędu jednego stopnia...

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 08:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
RMZ to cross a nie enduro. Obstawiam że amator nie wyczuje różnicy w kącie. Za to obstawiam że może przeszkadzać w SM w terenie krótszy skok zawieszenia, jego charakterystyka typowo na drogę oraz mniejszy prześwit o 4 cm w stosunku do S oraz 6,5 cm w stosunku do E.



A tak poza tym to i tak najwięcej mają do powiedzenia umiejętności kierownika. Na ostatniej Integracji Ukraińskiej wjechał ze mną na szczyt Pikuja typ na KTM 950.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 13:23 
Offline

Dołączył(a): 19 gru 2013, o 11:48
Posty: 361
Wiek: 34
Lokalizacja: RLU
Motocykl: Była eSka
Eee no chyba na samiuśki szczyt, to nie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 13:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
Obrazek


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 19 paź 2015, o 18:47 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Wieczór

Songo, na tą platformę wszyscy (no prawie) wyjeżdżają.
Jak byś napisał, że z Wołowca czerwonym szlakiem wyjechał pod meteostację po deszczu to już by było konkretne osiągnięcie.

BTW ktoś gdzieś pisał (ale jakoś nie mogę znaleźć kto i gdzie), że wyjechał czerwonym szlakiem z Us't Czornrej na Svidowiec. Się nieśmiało zapytam (jeżeli to tutejszy użytkownik) jak? Próbowałem to zrobić we wrześniu w odwrotną stronę i chyba się pogubiłem bo dojechałem do takiego miejsca, gdzie pion był taki iż bałem się zjechać po trawniku na pu.pie o motorku nie wspomnę (sorki za offtop).

podr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2015, o 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
Na KTM 950? No myślę że nawet nie takie prawie wszyscy ;) Zresztą znasz go, Madafaka z forum AT.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 19 paź 2015, o 19:50 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Wieczór

Nie no, ja wiem, nigdy za mało kucy, cięższy jest stabilniejszy i inne takie prawy wydumane stojące wbrew temu co widać na jakiś tam romaniksie czy innym erdzbergu. Bez dwóch zdań wygląda jednak profesjonalniej ... Ale żaden taki "profesjonał" nie przebije mi gościa który Iżem Płanieta 350 z blaszanymi błotochronami jak skrzydła Mi17 i kompletnie matową pleksową szybką, w cajgowj marymarce, bertce i pantofelkach, uzbgojonu w na oko 50 ltr beczkę na jagody w loecaku, objechał nas w 2005 poniżej wspomnianej wcześniej meteostacj. Ale on nie wiedział, że wygląda nieprofesjonalnie.
I weź się tu nie zgódź z tezą, że wiedza podcina skrzydła.
A z forum AT znam 3-4 gości, widziałeś że raczej nie imprezowy jestem i w oczy się nie rzucam :roll:

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2015, o 23:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
Dlatego napisałem że najbardziej liczą się umiejętności ;)


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 21 lut 2016, o 23:16 
Offline

Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 21:50
Posty: 21
Wiek: 21
Lokalizacja: Zamość
Motocykl: EXC250 `08
Enignum napisał(a):
Zawieszenie przód: widelec teleskopowy 49mm - Skok: 288mm (do 2003r. - 260mm)

Z tego wynika, że do 2003r w S było inne zawieszenie niż w E, a dopiero od 2003r były takie same, a jest to nie prawdą. Jedynie w rocznikach 2000 i 2001 były inne lagi (z mniejszą liczbą możliwości do regulacji i mniejszym skokiem), a w 2002r były już te same lagi, co w modelach E. Do niedawna żyłem w niepewności że mam te niby "gorsze" lagi, bo mam rocznik 2002, aż wyczytałem w serwisówce Clymer'a powyższą informację. Tak samo z amortyzatorem tylnym. Może Ameryki nie odkryłem, ale można to poprawić :P .

Dla sprostowania:
Korek 2000 i 2001r.
Obrazek

Korek 2002+r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.