www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 16 paź 2019, o 20:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 wrz 2013, o 14:39 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
...

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Ostatnio edytowano 21 sie 2015, o 00:06 przez JG53_Pogo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 20:07 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
słyszałem właśnie że opalarką można fajnie odnowić i zatuszować rysy na elementach plastikowych. Ja próbowałem polerować papierem na mokro, do gramatury 2tyś,potem zastosowałem pastę polerską G3, na koniec pasta woskowa z nanocząsteczkami. Efekt jest do bani, nie ma rys, ale nie ma takiego połysku jaki był, plastiki są śnieżnego koloru a wcześniej były żółtawe. Co teraz polecacie przelecieć to opalarką czy zastosować bezbarwny lakier samochodowy(pytanie tylko, czy na taką wypolerowaną powierzchnię lakier ładnie siądzie) W ogóle te plastiki fabrycznie są malowane bezbarwną farbą?

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2014, o 20:50 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Opalaj, powinno być super.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 09:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2012, o 22:20
Posty: 527
Wiek: 35
Lokalizacja: Inowrocław
Motocykl: DRZ E+YZ 250f+CBR929
czyli lepiej reanimowac cały dzień gruz, zeby zaoszczędzić 300zł -bo tyle kosztuje nowy komplet plastików-LUDZIE :shock:

_________________
STAJNIA: DR-Z 400E 2007 + YZ 250f 2009 + CBR 929RR FireBlade 2001 + T80 Townmate 1991r


Góra
 Zobacz profil GG: 4595775 
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 10:01 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Mam zestaw drugi zestaw UFO albo Acerbisa (bo tylko te firmy oferują plastiki w tak promocyjnej cenie) i jego wykonanie, spasowanie woła o pomstę o nieba, wolałem reanimować ori plastyczki niż zakładać to coś. Dla niektórych może nie ma problemu ale ch mnie strzelał jak zahaczałem spodniami o nadlewki. Roboty ze ścięciem ich tyle samo co z opalaniem oryginalnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:15 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
na cholerę mam wyrzucać ponad 300zł w błoto skoro mogę w kilka godzin wykrzesać o niebo lepsze plastiki ze zmęczonego oryginału, mam czas, lubię tego typu prace. Pytam się tylko czy lepiej dać lakier bezbarwny po wypolerowaniu dla uzyskania połysku czy pobawić się opalarką. Chyba zastosuję natrysk pistoletem, i napisze jak wyszło, bo efekty opalarki są ogólnie znane:)
Ja miałem głębokie ryski, lakier bezbarwny z utwardzaczem powinien wzmocnić strukturę. Może będą mniej podatne na zarysowania po tej operacji.
Jeżeli ktoś z Was ma delikatne ryski, to polecam przelecieć to pastą scierną Farcela G3.

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2012, o 10:11
Posty: 274
Lokalizacja: Pabianice
Motocykl: EXC 350
mam w garażu tylny błotnik któremu trafiła się kontuzja więc potraktuję go opalarką i się wypowiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2014, o 09:09 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
Jak posiedzi cały dzień nad kompletem, to wyciągnie z nich oryginalny kolor. Bynajmniej w przypadku czysto-niebieskiego koloru, więc nie wiem jak w przypadku innych kolorów jest.
Samą opalarką nie osiągnie tego efektu, trzeba troszkę papierami się bawić o różnej gramaturze.
Czynność w miarę prosta, myjemy je, szorujemy papierami, myjemy, suszymy i opalamy - czynność te powtarzałem kilkanaście razy dla samego przedniego błotnika.
Trzeba też uważać podczas opalania, nie za dużo i nie za blisko, bo błotnik albo zacznie się topić, albo po prostu porobią się "zacieki". Trzeba nabrać wprawy do tego, to się wyczuje moment gdzie błotnik będzie zmieniał kolory na lekko mat i na błyszczący.
Na niebieskich błotnikach efekt jest cieszący oko, na czarnych troszkę gorszy, a w przypadku innych kolorów ciężko powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 13 mar 2014, o 20:33 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Wlasnie wzialem opalarke, papier scierny i zszedlem na dol. 15 minut zabawy i efektu zadnego.
Nie widze sensu.
Liczac czas do jakiegokolwiek efektu to pol dnia siedzenia. Lepiej zamowic u Olka.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2014, o 22:55 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
Bo wszystko zależy od koloru, stopnia zadrapań na błotniku i ich ilości.
Każdy błotnik choć teoretycznie z jednego i tego samego materiału niestety działa inaczej.
Przedni błotnik(niebieski) który miałem mocno skrzywdzony zamaskowałem : solidne podrapania, białe odbicia i lekkie rysy na całej powierzchni.
Boczki(również niebieskie) wyszły średnio, choć i tak lepiej niż przed tym zabiegiem. Koloru są również niebieskiego, aczkolwiek na opalarkę reagowały gorzej niżeli w przypadku błotnika przedniego.
Boczki(czarne) wyszły fatalnie, praktycznie zero poprawy, elementy w ogóle nie współpracowały z opalarką, można powiedzieć, że jakie były takie są nadal. Co zauważyłem kolor czarny nie jest chętny do jakiejkolwiek współpracy.

Jak ktoś ma czas, to wiadomo, że fajnie jest się pomęczyć z tym troszkę, daje to zawsze jakąś satysfakcję.
Oczywiście jak już wspominałem nie każdy plastik lubi ciepło, jak i również nie każdy chętnie współpracuje.

Ja z tymi błotniczkami(komplet, lecz bez ogona) bawiłem się może z 2h(ciągłej roboty) generalnie cały dzień gdyż trzeba było po każdym matowieniu umyć mydłem powierzchnie i opalać i tak w kółko.
15 min w piwnicy nie daje kompletnie żadnego efektu.


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 15 mar 2014, o 22:04 
Offline

Dołączył(a): 2 mar 2014, o 22:54
Posty: 13
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Motocykl: DRZ 400 S
ja polecam na początek mleczko CIF i szczotkę pomaga!efekt bardzo dobry pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.