www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 23 paź 2019, o 04:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 mar 2014, o 23:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2013, o 19:38
Posty: 17
Wiek: 44
Lokalizacja: Radzymin
Motocykl: DR-Z S/SM
Witajcie i poradźcie.
Po zimowym postoju próbowałem odpalić moto i rozładowałem akumulator.
Wymontowałem, naładowałem, podłączyłem i ....... jeszcze gorzej niż było.

Akumulator wymontowany ma napięcie ponad 13 V, natomiast gdy wepnę go w obwód, napięcie na klemach spada do 2 - 3 V.
Nawet kontrolna diodka nie mrugnie....


Nie robiłem nic innego poza wyjęciem akumulatora i ponownym zamontowaniem, więc zgłupiałem :evil: .

Macie może jakiś pomysł co "spieprzyłem" i co się stało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2014, o 23:28 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1394
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
zwarcie jak pieron. Szukaj po kablach i to tych grubych. Albo odepnij wszystko i podpinaj po kolei z wlaczonym w szereg amperomierzem.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2014, o 00:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2013, o 19:38
Posty: 17
Wiek: 44
Lokalizacja: Radzymin
Motocykl: DR-Z S/SM
Zwarcie było.
Akumulator szlak trafił w trakcie ładowania i on sam miał zwarcie.
Nowy już kupiony, wymieniony i wszystko działa :D
czekam na weekend.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 21:18 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
na przyszłość na zimowy sen wypnij akumulator i zanieś do ciepełka, kontroluj napięcie na aku aby nie spadło poniżej 12,51V

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 07:13 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
OLCYK napisał(a):
Zwarcie było.
Akumulator szlak trafił w trakcie ładowania i on sam miał zwarcie.
Nowy już kupiony, wymieniony i wszystko działa :D
czekam na weekend.

jakiej firmy aku?
Mój exide miał wadę fabryczną i szybko mu napięcie spadało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:22 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
tak nawiasem, żeby akumulator długo posłużył to należy je ładować prostownikiem z regulowanym prądem ładowania, te automaty co ustawiają prąd pod akumulator i same się wyłączają jak "niby " akumulator jest już podładowany to ściema.

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:30 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
soczi666 napisał(a):
tak nawiasem, żeby akumulator długo posłużył to należy je ładować prostownikiem z regulowanym prądem ładowania, te automaty co ustawiają prąd pod akumulator i same się wyłączają jak "niby " akumulator jest już podładowany to ściema.


Rozwiń to jak możesz i jaki prostownik polecasz do akumulatorów żelowych ?

A co do trzymania aku w ciepełku to nic bardziej mylnego akumulatory tego nie lubią tak samo jak ujemnych temperatur .
Najlepiej na zimę do piwnicy i po problemie temperatury pokojowe nie są wskazane

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:41 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
Cytuj:
Rozwiń to jak możesz i jaki prostownik polecasz do akumulatorów żelowych ?

Ja kupiłem prostownik Z firmy Józefa Kukli ładowałem nim akumulator 7Ah prądem 0,4A przez cały dzień i akumulator bardzo ładnie trzyma. Zalecany też jest do żelowych bo ma wyłącznik dzięki któremu nie zagotujesz akumulatorka.

Gadałem z właścicielem hurtowni z akumulatorami, starszy gość zna się na rzeczy, odradzał mi każdy prostownik automatyczny, kazał mi kupić tylko z regulacją prądu ładowania, zalecił ładować akumulator mniejszym prądem ale za to dłużej. A automaty mają to do siebie że wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze zwiększa się prąd ładowania, przez co akumulator ładuje się szybko.
Ja ładowałem wcześniej automatem i akumulator był naładowany w ciągu godziny, postał dzień i znowu trzeba było ładować, nigdy ten akumulator nie był naładowany.
Dość przyzwoity ten prostownik za 120zł. do akumulatorów o poj. 50Ah

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2014, o 22:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Bo właśnie żelówek nie można ładować takim prostownikiem jak do zwykłych akumulatorów tylko specjalnym do akumulator żelowych (z regulacją prądu).

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2014, o 19:15 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
chyba chłopaki piszecie o AGM a nie żelowych. W instrukcji mojego agm miałem napisane żeby nie ładować zwykłymi prostownikami tylko automatycznymi. Najważniejsze żeby aku nie zagotować. Przechowywanie/używanie w temp. powyżej OIDP 20 C skraca życie akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2014, o 20:29 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 21:13
Posty: 87
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Drz 400sm
soczi666 napisał(a):
Cytuj:
Rozwiń to jak możesz i jaki prostownik polecasz do akumulatorów żelowych ?

Ja kupiłem prostownik Z firmy Józefa Kukli ładowałem nim akumulator 7Ah prądem 0,4A przez cały dzień i akumulator bardzo ładnie trzyma. Zalecany też jest do żelowych bo ma wyłącznik dzięki któremu nie zagotujesz akumulatorka.

Gadałem z właścicielem hurtowni z akumulatorami, starszy gość zna się na rzeczy, odradzał mi każdy prostownik automatyczny, kazał mi kupić tylko z regulacją prądu ładowania, zalecił ładować akumulator mniejszym prądem ale za to dłużej. A automaty mają to do siebie że wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze zwiększa się prąd ładowania, przez co akumulator ładuje się szybko.
Ja ładowałem wcześniej automatem i akumulator był naładowany w ciągu godziny, postał dzień i znowu trzeba było ładować, nigdy ten akumulator nie był naładowany.
Dość przyzwoity ten prostownik za 120zł. do akumulatorów o poj. 50Ah



Jeśli już to wraz ze wzrostem napięcia na aku zmniejsza się prąd ładowania.

I tanie prostowniki automatyczne są tanie bo ładują właśnie małym prądem(tanie podzespoły)przez co z reguły nadają się do małych aku.
Tyle że ładowanie trwa dość długo.

_________________
Mz 250e>GSX 600F>VMAX 1200>XX1100 Blackbird>Yamaha Maxim 750>DRZ 400


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2014, o 05:54 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1394
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
I tak wlasnie pozniej rodza sie problemy elektryczne.
Prosze, zanim cokolwiek powiecie, poczytajcie deko o pradach, napieciach, oporach i innych takich.
Potem przeczyta to jakis domorosly mechanik, pusci dalej w swiat i bedzie juz milion wyznawcow.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.