www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 15 paź 2019, o 19:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 mar 2014, o 12:14 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Koledzy,

Potrzebuję pomocy. Moja DRZta ostatnio zaczeła strzelać fochy i nie chce odpalić. To było tak. Odpaliłem moto w garażu, pięknie zakręciło bez żadnego problemu. Wyjechałem przed blok i zgasiłem silnik. Po chwili chcę znów odpalić a aku nie ma nawet siły przekręcić rozrusznikiem jednego razu. Po prostu nic, trup. Odpinam aku od moto, sprawdzam napięcie i jest 12,4 V. Po podpięciu prostownika, jego wskazówka była na 2 V. Po 12 godzinach ładowania spadła tylko do 1,5. Podpiąłem aku, moto pięknie odpalało przez tydzień. Jeździłem nim ostatni raz w piątek. Dzis rano schodzę do garażu a aku ponownie nie ma siły zakręcić nawet raz.
Od czego zacząć sprawdzanie ? Czy coś może rozładowywać aku ?
Może to nie ma znaczenia, ale zaraz przed pierwszym problemem z aku przekręciłem kluczyk w stacyjce o jedna pozycję za daleko. Nawet nie wiem czy to ma znaczenie???

Pierwsza diagnoza to akumulator ale ostatnio dzwonił do mnie były właściciel moto w jednej sprawie i wspomniał, że zapomniał mi powiedzieć, że akumator ma 2 miesiące i długo będę się nim cieszył. Czyżby był takim ***** ?

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2014, o 13:35 
Offline

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:02
Posty: 70
Wiek: 28
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: DRZ400 E
Sprawdź jaki prąd pobiera przy wyłączonej stacyjce. Jeśli masz mocno padnięty akumulator spróbuj go naładować prostownikiem do pełna i zostawić na jakiś czas odłączony, następnie podpiąć do moto (za kilka dni) i spróbować odpalić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2014, o 13:50 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Poczytaj na forum w serwisie- ktos mial takie same objawy. Zwarcie w instalacji. Miernik natezenie pradu powinien pomoc w diagnozie.

B
spiacy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2014, o 19:24 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
piszesz że wskazówka prostownika pokazywała 2V później 1,5 V. Prostownik raczej pokazuje prąd ładowania i jeśli się pomyliłeś to jest to stanowczo za duży prąd dla takiego aku. Powinieneś go ładować prądem ok 0, 7A przez 10 godzin. Jeśli masz aku żelowy lub w technologii agm to lepiej ładować go ładowarką do tego przeznaczoną a nie zwykłym prostownikiem z diodami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 08:42 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Witam,

Jestem po pierwszych testach. Wczoraj zaraz po odpięciu aku od moto napięcie wynosiło 11,4 V. Po 14 h ładowania ładowarką ze zmiennym prądem, napięcie wynosiło 13,6 V ( w instrukcji wyczytałem, ze ładowarka ładuje do 13,8 i potem się wyłącza). Po 30 minutach od odłączenia aku od ładowarki spadło do 13,1 V. Po zamontowaniu do motocykla, na uruchomionym silniku i włączonych światłach zmierzone napięcie to 13,6 V ( nie za słabo ładuje ? ). Następnie wycieczka do pacy około 17 km i po zgaszeniu silnika napięcie wynosiło 12,6 V.

Wygląda na to, że akumulator nadaje się na śmieci ?

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 13:51 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
naładuj go jeszcze raz i obserwuj jak spada napięcie - najlepiej w aku odpiętym od motocykla. Mi nowy exide padł po czterech miesiącach używania. Bywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 14:50 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Naładowałem do do 13,6V i po 30 minutach spadło do 13,1V. Aku było wtedy odpięte od motocykla.

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 19:33 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
Na początku może szybko spadać, ważne ile jest po dłuższym czasie.
po 12 godzinach powinno być 12,6 V ale to tylko częściowy obraz stanu akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2014, o 20:40 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Właśnie odpiąłem aku od moto. Teraz jest 12,9 V. Zobaczymy ile będzie rano.

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2014, o 18:40 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Po prawie 24 godzinach napięcie na aku 12,84 V. Trzeba szukać przyczyny w motocyklu.
Ktoś wie jakie powinno być napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku i zapalonych światłach (mam wersję USA i nie da się wyłączyć świateł).

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2014, o 19:33 
Offline

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 13:43
Posty: 12
ładowanie od 13,8 do 14,5V jeżeli będzie w tych widełkach to jest ok chociaż powinno być tak najlepiej powyżej 14V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 21:15 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
miałem identyczne objawy, przyczyn może być wiele. Pierwsze to powiedz ile lat ma akumulator, jak nie wiesz to powinien miec bite numery także sprawdź.
Druga sprawa, odpal motocykl, włącz światła kierunki, trzeba obciążyć instalację maksymalnie odbiornikami, następnie sprawdź miernikiem napięcie ładowania akumulatora. Napisz ile masz.
Ja ze swoim problemem walczyłem pół roku i nadal walczę :( niestety nikt na tym forum mi nie pomógł, pomogli panowie na forum elektrody.
DRZ ma kiepska instalację elektryczną, stojany narażone na przegrzania, zasilanie modułu trochę innowacyjne i szkoda. Regulatory fabryczne mają ubogi radiator i lubią sie sfajczyć, brak przekaźnika świateł. A w kwestii zabezpieczenia nadmiarowo prądowego to Japońcy sie nie popisali. Według mnie elektryka w Drz to najsłabszy punkt tego motocykla.

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 22:08 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
soczi666 napisał(a):

Ja ze swoim problemem walczyłem pół roku i nadal walczę :( niestety nikt na tym forum mi nie pomógł, pomogli panowie na forum elektrody.


To moze pochwal sie co Ci napisali na elektrodzie.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 22:45 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
belushi napisał(a):
soczi666 napisał(a):

Ja ze swoim problemem walczyłem pół roku i nadal walczę :( niestety nikt na tym forum mi nie pomógł, pomogli panowie na forum elektrody.


To moze pochwal sie co Ci napisali na elektrodzie.

B



"i nadal walczę :("
Chyba jednak się nie uporał z tą elektryką dalej.


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 00:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Cytuj:
pomogli panowie na forum elektrody.

Ale COŚ napisali ;)

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 06:31 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Elektryka w DRZ jest prosta jak banan.
Mozna odciac 3/4 kabelkow i bedzie dzialac- kwestia podejscia do tematu.
jak z wiekszoscia rzeczy- szklem dupy nie utrzesz a jak tu padaja pytania- jak podpiac wylacznik wentylatora to od razu widac, ze gosc jest zielony jak szcyzpiorek na wiosne i pojecia nie ma co chce zrobic- wtedy albo cos spitoli innego, bo sie gdzies indziej podepnie albo nie zrobi wcale tylko rozedrze i zostawi.
Lepiej dac wtedy 30 zl elektrykowi i miec spokoj.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 18:16 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
Panowie bez obrazy. Chodzi o to że już miałem wszystko zrobione na tip top. Niestety jakość niektórych usług (chodzi o przewinięcie stojana) pozostawia wiele do życzenia. Elektryka w DRZ to faktycznie bardzo prymitywny twór.
Przewinięty stojan wytrzymał 7km, kupiłem nowy-brak iskry, teraz znowu kupiłem inny. Tu już raczej w gre wchodzi nie kwestia walki z problemem, ale zniecierpliwienie.
Tak czy siak, dzięki mojemu problemowi zagłębiłem się w elektromechanikę motocyklową, przynajmniej jeden plus.
Cytuj:
jak z wiekszoscia rzeczy- szklem dupy nie utrzesz
właśnie.

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 18:52 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
soczi666 napisał(a):
Panowie bez obrazy. Chodzi o to że już miałem wszystko zrobione na tip top. Niestety jakość niektórych usług (chodzi o przewinięcie stojana) pozostawia wiele do życzenia. Elektryka w DRZ to faktycznie bardzo prymitywny twór.
Przewinięty stojan wytrzymał 7km, kupiłem nowy-brak iskry, teraz znowu kupiłem inny. Tu już raczej w gre wchodzi nie kwestia walki z problemem, ale zniecierpliwienie.
Tak czy siak, dzięki mojemu problemowi zagłębiłem się w elektromechanikę motocyklową, przynajmniej jeden plus.
Cytuj:
jak z wiekszoscia rzeczy- szklem dupy nie utrzesz
właśnie.



Nikt sie nie obraza, po prostu z wlasnego doswiadczenia wiem. Naprawiam kompy przez telefon- godzine gadania, dwie godziny- w koncu mowie- wez przyjedz, zejdzie 15 minut i juz. To wtedy nie, bo trza wsiasc w auto i zrobic 10km. Tutaj tez sa tacy ;) Zerknij ile postow jest w serwisie takich, ze juz normalnie pojechalby, zrobiliby mu i wrocil. Nie, szkoda wydac 20-30 zl.
Teraz bede zakladal haka do swojego auta. Haka zaloze sobie sam, ale elektryke dam do podpiecia elektrykowi. Nie bede sie motal, a w tym czasie zaloze sobie nowiutki lancuch do DRZ ;)

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 20:12 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2013, o 18:53
Posty: 179
Lokalizacja: Miechów
Motocykl: DRZ400S
Cytuj:
Zerknij ile postow jest w serwisie takich, ze juz normalnie pojechalby, zrobiliby mu i wrocil. Nie, szkoda wydac 20-30 zl.

Wiadome, mi nie szkoda tych paru złotych które trzeba zapłacić fachowcowi, czas i chęci żeby ruszyć dupę też są.
Problem zaczyna się gdy odwiedzasz paru fachowców przedstawiasz problem i całujesz klamkę z niczym.
W Lublinie chciałem sprawdzić regulator, trzech elektromechaników nie wiedziało jak się do tego zabrać. "Panie my robimy samochody" Kolejny fachowiec mi stojan przewinął:P
Trudno o dobrego fachowca niestety, a jak jest juz taki dobry to trudno się doprosić.
Miałem taką sytuację że ojcu w ciągniku nagle padł podnośnik na EHR (elektrozaworach) Fachowiec zażyczył sobie 50zł godzina pracy + 100zł dojazd orientacyjnie 200zł.
Grzechem było by nie zobaczyć samemu co tam sie stało. Dwie godzinki roboty i okazało się że wypięła się kość od zasilania sterownika.
Z tym moim ładowaniem w DRZ fakt żeniłem kichę, zerknąłem na swoje posty w tamtym temacie i mi wstyd :P

_________________
Wiatr, muza i ogień na tłoki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 21:05 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Mnie nie szoda dać komuś kasę za naprawę, ale możecie mi wierzyć lub nie, że bardziej mam problem z czasem niż kasą. Nie jest łatwo się wyrwać w tygodniu do kogoś, dlatego pytałem na forum bo być może to jakaś błahostka którą już ktoś kiedyś przerabiał i którą wieczorem będę mógł ogarnąć sam. Niestety z notorycznego braku czasu nie dałem rady sam zajrzeć do moto jeszcze... Po zakupie moto dopiero wczoraj udało mi się wieczorem wyjechać polatać. Wcześniej tylko dojazdy do pracy. W maju mam urlop, wtedy zamierzam ogarnąć problem z ładowaniem.

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: aludwicki, Bing [Bot], Drz400e, Majestic-12 [Bot], rgl, tom3


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.