www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 22 wrz 2019, o 03:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 gru 2016, o 19:20 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2016, o 12:06
Posty: 46
Wiek: 30
Lokalizacja: Nakło N Notecią
Motocykl: DRZ 400SM
Witam takie pytanko czy jest mozliwosc usztywnienia tylnego amortyzatora gdyz waże ponad 90 kg i nie chciałbym zeby motocykl siadał za mocno i teraz kwestia czy idzie zmienic twardosc amora czy musze kupic nowy ?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2016, o 19:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 20:02
Posty: 492
Lokalizacja: małopolska
Motocykl: RMZ 450
Sprężynę skręcałeś?

_________________
Była DRZ 400S, jest TE 450


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2016, o 19:53 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2016, o 12:06
Posty: 46
Wiek: 30
Lokalizacja: Nakło N Notecią
Motocykl: DRZ 400SM
Nie nic nie robiłem motocykl kupiłem jakis czas temu i teraz sie za niego biorę dodam że nie jestem mechanikiem tylko samoukiem a jesli nie poradze sb z czyms to oddam mechanikowi :) Ale to co jest do opanoawnia spróbóje zrobic sam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2016, o 23:43 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
amora nie ruszaj jeśli suchy, chyba ze chcesz tu serwis olejowy robić.
motor projektowany na 75 kg jezdziec + ubranie.

Wymiana sprężyny niestety raczej przód też.
Skręcanie pomaga do pewnego momentu potem nie ustawisz sag'ów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 10:37 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2016, o 12:06
Posty: 46
Wiek: 30
Lokalizacja: Nakło N Notecią
Motocykl: DRZ 400SM
Suchy suchy :0 to kupie nowy amor poprostu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 11:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
gebels napisał(a):
amora nie ruszaj jeśli suchy, chyba ze chcesz tu serwis olejowy robić.
motor projektowany na 75 kg jezdziec + ubranie.

Wymiana sprężyny niestety raczej przód też.
Skręcanie pomaga do pewnego momentu potem nie ustawisz sag'ów.



Mysle ze 5% DRZ'tek w Polsce ma springi dobierane pod ridera xD

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 12:09 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
NIE KUPUJ AMORA - WYMIENISZ NA TO SAMO . To nic nie da E ma srężyne 5,3 kg /mm , a wersja S 5,5 kg/mm.

Czeka cię kolego wymiana sprężyn nie amorów, robi się to bardzo łatwo poczytaj moje posty "Tuning zawieszenia drz" jak co to pytaj.

Na szybko zrobiłem ci kalkulacje sprężyn pod twoja wagę bez stroju 90kg i jazdę typu enduro nie po torze, stopień zaawansowania C i wyszło :

Przód: 0,48 kg/mm, standardowa to 0,44 kg/mm
Tył: 0,58 kg /mm, standardowa 5,3 kg/mm w E, 5,5 kg/mm w S.

A to ze nikt nie zmienia spręzyn i kaleczy jazde drz i potem zmienia moto na ktm czy wr to zaden wyznacznik.

Podobnie jest z ustawieniem Sag'u mało kto to mierzy i marudzi ze motor go podbija, niestabilny przy dużych prędkościach itp itd.

Zapytaj na forum czy ktoś bawi się ustawianiami odbicia, dobicia (LSC) , śrubą szybkiej kompresji (HSC) tu tematem jest okleina i podwójny wydech, licznik a to ze zawiasy maja poustawiane jak w taczce czy lodówce to już nie ważne ....

Odpowiednio zestrojony zawias przód sprężyny + wymiana płytek da podobne efekty co Rm 250 na USD, tyl w drz nie jest zły tylko sprężynę trzeba wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 13:09 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2016, o 12:06
Posty: 46
Wiek: 30
Lokalizacja: Nakło N Notecią
Motocykl: DRZ 400SM
Ale ja mam wersje SM ;) Widze to zbyt skomplikowane zatem bede musiał oddac do fachowca najprawdopodobniej za dużo do ogarniecia myslałem ze to bedzie prostsze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 13:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
flyk89 napisał(a):
Ale ja mam wersje SM ;) Widze to zbyt skomplikowane zatem bede musiał oddac do fachowca najprawdopodobniej za dużo do ogarniecia myslałem ze to bedzie prostsze :)


Do sm nigdzie nie widzialem przednich spreżyn, napewno nie w eibachu

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 13:41 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
W takim razie wiele się zmienia (tu masz link do kalkulatora http://www.racetech.com/VehicleSearch) :

Przy kalkulacji wybrałem :
Riding Type: Supermoto
Age: Standard Age - Up to 29
Skill Level: Dirt Novice/Intermediate/C Class
Height: Standard Height
Gas Tank: Standard Gas Tank
Wieght: 90 kg

FRONT FORK SPRINGS
Recommended Fork Spring Rate: 0.514 kg/mm (use closest available)
Stock Spring Rate: 0,44 kg/mm (stock)

REAR SHOCK SPRINGS
Recommended Spring Rate: 6.119 kg/mm (use closest available)
Stock Spring Rate: 5.5 kg/mm (stock)

Sprężyny do SM możesz kupić tu i głównie ich polecają :
http://www.cannonracecraft.com
http://www.racetech.com

Link do katalogu : http://www.cannonracecraft.com/wp-conte ... -Chart.pdf

Wszystko czego potrzebujesz aby zrobić lagi:
http://www.thumpertalk.com/topic/112405 ... formation/


Dodaje przód można kupić w europie tu :
https://www.wilbers-shop.de/index.php?c ... 34536f7144


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2016, o 18:00 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2016, o 12:06
Posty: 46
Wiek: 30
Lokalizacja: Nakło N Notecią
Motocykl: DRZ 400SM
A w polsce nie kupie tego nigdzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2016, o 11:00 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2016, o 12:06
Posty: 46
Wiek: 30
Lokalizacja: Nakło N Notecią
Motocykl: DRZ 400SM
Czy gdzies w polsce kupie takową spręzyne? Polecacie kogoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2016, o 11:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
flyk89 napisał(a):
Czy gdzies w polsce kupie takową spręzyne? Polecacie kogoś?


Mogę pomóc z zamówieniem tego z demon tweeks z Anglii jeżeli chodzi o tylne eibachy

Tam do racetecha mogę pomóc zadzwonić czy cos jak by trzeba było

ja do S brałem z demona eibachy przod tyl

no ale eibach nie robi przednich do SM

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2016, o 14:15 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Tylnych w katalogu eibacha tez nie ma ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2016, o 15:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
A jest w sm z tyłu inna sprężyna niż w S/E?

Edit/ widzę ze przednie też są:

http://eibach.com/sites/devperformance- ... -14-NA.pdf

DRZ 400SM
Przód standard: 0.44kg/mm model sprężyny: 974
Tył standard: 5.5kg/mm model sprężyny: 889

Dostępne springi 974:
0.38
43.2 x 43.2 x 508 mm
974.038.1
0.40
974.040.1
0.42
974.042.1
0.44
974.044.1
0.46
974.046.1
0.48
974.048.1
0.50
974.050.1
0.52
974.052.1

Dostępne springi 889:


4.10
66.6 x 64.0 x 267 mm
889.0041.1
4.30
889.0043.1
4.50
889.0045.1
4.70
889.0047.1
4.90
889.0049.1
5.10
889.0051.1
5.30
889.0053.1
5.50
889.0055.1
5.70
889.0057.1
5.90
889.0059.1
6.10
889.0061.1
6.30
889.0063.1

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2016, o 10:03 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Obrazek

amor z tylu jest krótszy wiec i sprężyna będzie inna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2016, o 10:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Taka roznica spokojnie moze byc, na gwincie szybciej złapie

Miałem wczesniej sprezyne ohlinsa to byla z 2cm krótsza od tej eibachowej

Tymbardziej jak eibach podaje ze pasuje, mysle nie powinno byc problemu

Obrazek

Co do przednich w S/E

Oryginalne są z jednej strony węższe, przy eibachu sprężyna byla takie samej szerokości przez całość, ale normalnie weszła bez problemu - u mnie były jakieś inne, krótsze i nawalone dystansów. nie mam pojęcia jaka twardość, nie bardzo było cokolwiek na nich nadrukowane.

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2016, o 14:15 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Ja to myśle tak jesli by miało to być to samo to by producent nie dawał mniejszych sprężyn i amortyzatora tylko wszystko zrobił identycznie niezależnie od wersji.
Jeśli siedzieli nad tym inżynierowie i z jakiegoś powodu tak zrobili to nie jest to obojętne.

A tak na zdrowy rozsądek dłuższa sprężyna ściśnięta do długości oryginalnej SM będzie miała inne właściwości podczas pracy

A czy to dla zwykłego śmiertelnika jest odczuwalne ... nie wiem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2016, o 16:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Masz nożliwość zmierzenia dlugosci sprezyny oem S i SM?

Ja tego eibacha teraz nie mam możliwosci zmieżenia, ale jak wlazł do S to można sprawdzić ile tam jest miejsca na sprężyne i porówać.

Imo wartości skręcania sprężyny z manuala juz nie będą takie same przy innych sprezynach, ale daleko raczej nie będzie.

Przy tym ohlisnie mialem jeszcze lekko 4cm gwintu bez naprezenia sprezyny.

Myślę że ten eibach jest wiele bliższy wymiarowi oem niz ten ohlins bo ona nie jest do tego motocykla nigdzie wymieniana. A było to wsadzane w firmie jakiejś przez poprzedniego wlasciciela zakładam ze mieli półke ohlinsa i sobie dobierali co pasuje.


EDIT

http://www.thumpertalk.com/topic/104810 ... of-inside/

Amortyzator sam w sobie jest takiej samej dlugosci, tylko ta guma jest grubsza w SM.

Zakladam ze zewnetrzny metal jest ten sam raczej i dlugosc calego zespołu.

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 20:45 
Offline

Dołączył(a): 31 sie 2016, o 12:06
Posty: 46
Wiek: 30
Lokalizacja: Nakło N Notecią
Motocykl: DRZ 400SM
Jaki bylby koszt takowych częśći?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.