www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 19 wrz 2018, o 09:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lis 2011, o 15:52 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 41
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
Witam,

przymierzam się do zmiany wydechu w drz 400 S (sam końcowy bez zmiany kolektora),
czy nalezy wymienić dyszę na większą np 165 (seryjnie jest 155)
czy wystarczy zmienić wysokość iglicy (i w która stronę opóścić czy podnieść iglicę) :?: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2011, o 19:19 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
A jaki masz gaźnik bo jak Mikuni to dysza głowna jest 142,5 - patrz 112 strona tej instrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2011, o 14:59 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 41
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
witam,
mam orginalny gaźnik mukini czyli się pomyliłem z rozmiarem dyszy.
Ale czy jest konieczna zmiana dyszy na większą czy styknie sama regulacja wysokości iglicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:37 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Na początek to zmień wydech i sie przejedź, następnie spróbuj poeksperymentować z iglicą a na końcu zmieniaj dysze. Każdy moto zareaguje trochę inaczej, nie piszesz jaki wydech zakładasz (przelot?, komorowy, będzie db killer czy nie?)
Sama końcówka da słaby efekt albo wcale no chyba że wizualno-dźwiękowy (często wrażenia dźwiękowe powodują że użytkownik trwierdzi że "moto lepiej chodzi" a faktycznie jest lipa). Takie rzeczy stroi się na hamowni, wiadomo nie zawsze jest możliwość więc pozostają doświadczenia. Faktycznie żeby mieć efekt powinieneś zrobić przeróbkę 3x3, lub wymienić końcówkę wydechu razem z kolektorem od wersji E, ewentualnie cały tuningowy zestaw wydechowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:57 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 41
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
Ok klos 242, dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2011, o 08:12 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
niech wypowie się ktoś kto zmienił tłumik, czy moto zyskało coś w dolnych średnich/obrotach czy tylko przy wysokich ?
Teoria raczej mówi że przy zmniejszeniu oporów wydechu/ssania wzrasta moc ale przy wysokich kosztem niskich. Tak samo z resztą reagowała dt na regulację zaworu wydechowego. całkowite otwarcie dawało ogień pow 7 tys. poniżej muł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2011, o 10:34 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Ja wymieniałem wydechy w wielu moto w Drz też. Dwusuw a czterosuw to zupełnie inna bajka i nie do porównania, w dwusuwie tzw zjawiska falowe są odpowiedzialne za odessanie spalin z cylindra i pomoc w zassaniu świeżej mieszanki aby zaistniały potrzebne jest dokładne strojenie wydechu i króćca ssącego co do długości jest to dość trudne (częste "rozwiercenie wydechu" niszczy charakterystykę silnika). W czterosuwie można narobić mniejszych szkód przez nieumiejętne przeróbki. Tak jak pisałem żeby było super to tylko hamownia, da się dobrze dostroić metodą prób i błędów . Ekstremalne przeróbki sprawiają mimo lepszych osiągów że silnik stanie się bardziej kapryśny np. będzie dobrze chodził tylko jak będzie chłodno i wilgotno lub inaczej zależy jak się trafi. Można znaleźć opisy gotowych przeróbek zrobionych i wypróbowanych przez kogoś ale należy pamiętać że dwie takie same sztuki moto koło siebie mogą inaczej na daną zmianę zareagować z racji różnego stanu, paliwa i wielu innych drobnych różnic. Ja najlepsze wyniki w Drz otrzymywałem przy Fcr39 z wydechem konstrukcji komorowej, przy przelocie było lepiej tylko na wysokich obrotach. Najczęstszym błędem jest "wiara" w lepsze osiągi na podstawie wrażeń słuchowych czyli jest głośniej jest lepiej. Przerabiajcie i zmieniajcie ustawienia a potem próba na tym samym zmierzonym odcinku żeby było porównanie.


Ostatnio edytowano 7 lis 2011, o 23:28 przez klos242, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2011, o 21:40 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 240
Witam

Klos242 święte słowa.
Do mojej kupiłem X3 (tylko puszka - nie chodziło mi o moc w "górze")
Do gaźnika DJ (kit do SM stage 2, dałem dyszę główną 155) + 3x3 mod. A mam model "hamerykański" (ale nie wersję Californijską) z ostatniego roku produkcji a więc z gaźnikiem cv. W puszcze założyłem najbardziej restrykcyjna końcówkę - tą 96 dB
Co zyskałem? Ano ze 2 kg na wadze. :lol: :lol:
A na serio: na oryginalnym wydechu i nastawach by motocykl jechał musiałem jednak kręcić wyżej. Teraz idzie prawie od samego dołu, choć tłucze łańcuchem. Wyżej kręci i ciągnie do samego końca. Dużo trudniej zdusić gada, ale bywa, to nie kateem. Przy spokojnej jeździe nie jest głośniejszy od oryginału, jak szerzej otwierać to jednak słychać dziada dalej. Spala przeciętnie 5/100. Pali na raz przy -15, na 2-3 przy -20 i jak dostanie temperatury ładnie chodzi. Latem bez problemów z zapalaniem na gorąco. Nie dostaje czkawki do 2000 n.p.m. Mocy chyba mu nie przybyło.
Chyba warto było.
Próbowałem z innymi końcówkami - tymi czyniącymi tłumik z absorbcyjno-komorowego jeno absorbcyjny. Oceniam tak: dużo hałasu o nic. Ale niektórzy uwielbiają być postrzegani z 3 km.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2011, o 22:21 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
klos podałem dt jako przykład. Jednak w sportach też stosuje się zwiększenie oporów ssania i wydechu w celu przesunięcia momentu niżej. Ale ok. nie w tym rzecz. Dowiedziałem się tego czego chciałem. dzięks
Rolek dobrze zrozumiałem że masz podciśnieniowe mikuni? bo z tego co pamiętam to dj do keihina nie pasują. Czy coś pokręciłem :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2011, o 08:17 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 41
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
Ok. wydech zamontowany (scorpion z db kilerem - pasuje idealnie). Zmieniłem samą końsówkę bez zmiany kolanaka. Zależało mi na poprawie akustyki, dzięk jest z ładnym z pomrukiem basowym.
A teraz zacznie się strojenie gaźnika, aby przy tej zmianie nie ucierpiały gniazda zoworów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2011, o 08:24 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Żadne gniazda ci nie ucierpią, musiałbyś ostro przesadzić i bardzo ubogo ustawić ale wtedy nie będzie chciał jechać - kolejny mit. Zakładaj i ciesz się :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2011, o 18:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 553
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Zmieniałem wydech o mojej DRZ E z przelotowego FMF na standardowego od E bo sąsiedzi zaczęli się pluc... I po uszach dawał ostro tak że po godzinie jazdy sam miałem dość.
Powiem że różnica jest duża, na 3cim biegu na koło już tak łatwo z gazu nie chce iść. To że słabszy to wiadomo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2011, o 21:16 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 240
Witam

gutek napisał(a):
... bo z tego co pamiętam to dj do keihina nie pasują. Czy coś pokręciłem :roll:

Tak jest. W FCR przy tłumiku z mniejszym oporem przepływu trzeba inną dyszę główną i bywa że wolnych obrotów (plus 3x3 i doregulowanie mieszanki jałowego ofc). Ci i owi zalecają wymiane iglicy na "niebieską" JD. Poczytaj na http://www.thumpertalk.com/forum/ , tam ciągle to wałkują.

Pozdt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2011, o 09:03 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 41
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
U mnie stsndardowo w S-ce podciśnieniowy MIKUNI.
Jutro mam wolne także sprawdzę jak moto wkręca się i schodzi z obrotów.
Ostatnio regulowałem gaźnik w DR 650 SE tam też był podciśnieniowy gaźnik.
Z tego co pamiętam (podstawowe informacje o regulacji, które należy wzajemnie korelować):
- wykręcanie śruby składu mieszanki zwiększa ilość paliwa (wzbogaca mieszankę na wolnch obrotach)
- podnoszenie iglicy zwiększa ilość paliwa (wzbogaca mieszankę w średnim zakresie obrotów)
- zamontowanie większej dyszy zwiększa ilość paliwa (wzbogaca mieszankę w każdym zakresie obrotów w szczególności w górnym)

Poprawcie mnie jesli się mylę :oops: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2011, o 18:42 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 41
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
Witam ponownie :) ,
moje pierwsze spostrzeżenia po zmianie wydechu - bez żadnych regulacji.
1. Moto pali dobrze na ssaniu.
2. Moto jakby lepiej idzie z dołu - trudniej jest teraz go zdusić na niższych obrotach (mam standardowe przełożenia 15-44 i czasem w piachu zdażało mi się go zadusić jak nie zmieniłem szybko na niższy bieg przy jakimś ciasnym nawrocie albo podjeździe).
Pojeżdże tak trochę i zobaczę jaki kolor będzie miała ścieca i wtedy podejmę decyzje o regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2013, o 00:15 
Offline

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 01:02
Posty: 8
Witam,

odkopuje trochę temat. Jak to jest z ą regulacją gaźnika po wymianie samego końcowego tłumika? W weekend zamontowałem tłumik Dominatora (skrócony 10cm). Moto dźwięk ma przepiękny, pięknie strzela jak schodzi z obrotów. Pytanie czy trzeba regulować gaźnik? Gdzieś wyczytałem, że bez regulacji mogą się zawory wypalić...

pozdr.
Grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2013, o 14:56 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 36
Nie no zresztą jak się mają zawory spalić jak praca silnika to same wybuchy ognia które uchodzą przez otwarte zawory wydechowe ;) Owszem one cierpią z czasem pojawia się nagar ale to wskutek eksploatacji na naszym chujowym paliwie
Co innego źle wyregulowane zawory gdy są w nie odpowiednim miejscu podczas wybuchu mieszanki . Co do mocy tak po prawdzie sam tłumik nie wiele zmienia (daje) ale najlepszy efekt daje cały kompletny układ wydechowy a wtedy by osiągnąć max korzyści z tego zabiegu trzeba najlepiej wymienić dyszę a w minimalnym stopniu podregulować gaźnik i dostarczyć więcej powietrza. Poszukaj w necie nazywa się to 3X Mod jak mnie pamięć nie myli ;)

A i jeszcze jedno ten seryjny tłumik w DRZ działa raczej jak blokada w skuterach . Wylot powinien być tej samej grubości co dolot do tłumika czyli takiej samej średnicy co kolektor.

Natomiast tunningowe zestawy do DRZ mają jeszcze większą średnice rur niż te seryjne w DRZ które są moim zdaniem zbyt małe jak na tą pojemność . Dla tego warto wymienić cały układ no i jest też różnica w gięciach na kolektorze a jak wiadomo im więcej tym gorzej .

Obrazek

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2013, o 08:16 
Offline

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 01:02
Posty: 8
dzięki JG53_Pogo za odpowiedź. Dokładnie chodziło mi o wypalanie gniazd zaworowych, a nie samych zaworów.
Tu cytat:
"UWAGA: wymiana samego wydechu z oryginalnego na przelotowy musi się łączyć z wymiana dysz w gaźniku. W przeciwnym wypadku może ulec uszkodzeniu głowica(wypalanie gniazd zaworowych)."

Rozmawiałem też z mechanikiem motocyklowym, który powiedział że nie spotkał się nigdy, aby wymiana samego końcowego tłumika uszkodziła głowicę...

O modzie 3X3 czytałem. Nie mam na razie w planach zmiany dysz w gaźniku i powiększaniu airbox'a. Nie zależy mi na 2-3 dodatkowych KM. Chodziło mi przede wszystkim o dźwięk.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2017, o 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2015, o 12:46
Posty: 47
Wiek: 24
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: DR-Z 400 SM
Trochę odświeżę temat :) Otóż wymieniłem w swojej sm tłumik końcowy dedykowany konkretnie do drz 400 sm. Producent twierdzi, że po zmianie nie trzeba się bawić z gaźnikiem (gdy wsadzony jest db killer). Jak to jest tak naprawdę? Czy nie trzeba wyregulować w tym wypadku mieszanki? Czy takie "bulgotanie" przy schodzeniu z obrotów to nie oznaka, że należy gaźnik wyregulować? Nie ukrywam, że calkiem przyjemny ten dźwięk, ale na seryjnym tak nie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2017, o 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1563
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Danio napisał(a):
Trochę odświeżę temat :) Otóż wymieniłem w swojej sm tłumik końcowy dedykowany konkretnie do drz 400 sm. Producent twierdzi, że po zmianie nie trzeba się bawić z gaźnikiem (gdy wsadzony jest db killer). Jak to jest tak naprawdę? Czy nie trzeba wyregulować w tym wypadku mieszanki? Czy takie "bulgotanie" przy schodzeniu z obrotów to nie oznaka, że należy gaźnik wyregulować? Nie ukrywam, że calkiem przyjemny ten dźwięk, ale na seryjnym tak nie było.


Jak nie masz wyciętego airboxa 3x3 to nic sie nie stanie

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], michu14


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.