www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 16 wrz 2019, o 23:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 mar 2014, o 23:42 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
I jeszcze jedno pytanie, na nowych hotmcamsach dalej znaki są malowane czy już są nabite?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2014, o 08:07 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
rbsn99 napisał(a):
Marzenia trzeba spełniać ;) Odpalaj i daj znać jak to jeździ.

Zawory, sprężyny w głowicy nowe?


Nie, podobno nie było potrzeby wymiany. Czytałem, że robi się to raczej profilaktycznie, ale skoro serwis stwierdził. że nie ma potrzeby to nie robiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2014, o 08:09 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
mallly napisał(a):
bez FCR-a, na seryjnym kolanku, wydechu szału nie będzie.


Jak mocy będzie za mało to zmiana gaźnika, wydechu czy wałków to już nie będzie taki problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2014, o 08:10 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
W wałkach do YZ miałem nabite a w wałkach do DR-Z nabite i pomalowane.

luzy 0.15 i 0.20 nic się nie zmieniło (DR-Z)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2014, o 08:11 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
piko napisał(a):
mallly napisał(a):
bez FCR-a, na seryjnym kolanku, wydechu szału nie będzie.


Jak mocy będzie za mało to zmiana gaźnika, wydechu czy wałków to już nie będzie taki problem.


A zmienili Ci dysze w seryjnym gaźniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2014, o 08:24 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
mallly napisał(a):
piko napisał(a):
mallly napisał(a):
bez FCR-a, na seryjnym kolanku, wydechu szału nie będzie.


Jak mocy będzie za mało to zmiana gaźnika, wydechu czy wałków to już nie będzie taki problem.


A zmienili Ci dysze w seryjnym gaźniku?


Nie, gaźnik był tylko regulowany bez ingerencji w dysze. Zdaję sobie sprawę z tego, że potencjał nie jest wykorzystany, na to przyjdzie jeszcze czas jeśli się okaże, że jestem w stanie wykorzystać to co jest teraz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2014, o 08:35 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
to czy jest wykorzystany czy nie to jest mało istotna. Ważne jest żeby tam coś nie popłynęło jak będzie ubogo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2014, o 12:36 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Ile twój reaktor ma najechane km? Przy takim remoncie wymieniłbym zawory i sprężyny, koszt żaden w stosunku do tego co już włożyłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 10:15 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
rbsn99 napisał(a):
Ile twój reaktor ma najechane km? Przy takim remoncie wymieniłbym zawory i sprężyny, koszt żaden w stosunku do tego co już włożyłeś.


Przebieg według licznika to niecałe 9000km, silnik został zabity niskim stanem oleju. Koszt niski, ale skoro serwis stwierdził, że nie ma potrzeby wymieniać to nie wymieniałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 10:16 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
mallly napisał(a):
to czy jest wykorzystany czy nie to jest mało istotna. Ważne jest żeby tam coś nie popłynęło jak będzie ubogo.


Czy wersje E i S fabrycznie mają inne rozmiary dysz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 11:41 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
piko napisał(a):
9000km


Eee myślałem, że więcej miał przejechane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 11:47 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
rbsn99 napisał(a):
piko napisał(a):
9000km


Eee myślałem, że więcej miał przejechane.


Jeśli wierzyć licznikowi to nie, ale przebieg jest prawdopodobny. Miałem już w życiu sporo pojazdów, ale ten motocykl to pierwszy który zniszczyłem :/ Silnik pobierał olej a ja go zabierałem na kilkanaście godzin w teren i pewnie w połowie takiej wycieczki chodził już na sucho...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 13:37 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
piko napisał(a):
mallly napisał(a):
to czy jest wykorzystany czy nie to jest mało istotna. Ważne jest żeby tam coś nie popłynęło jak będzie ubogo.


Czy wersje E i S fabrycznie mają inne rozmiary dysz?



E ma inny gaźnik- FCR i wałki oraz cały wydech. Po zmianie pojemności w E trzeba zmienić dysze itp.
S ma ten sam i te same dysze- ta sama moc.

Ja u siebie wymieniłem zawory proforma, gaźnik przy remoncie i bigbore


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 13:45 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
Pytanie tylko czy dysze się zmienia aby uzyskać więcej mocy, czy aby nie mieszanka nie była zbyt uboga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 14:17 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
Jedno i drugie. Generalnie moc kastruje się zwężkami w dolocie aby zmniejszyć ilość powietrza a nie paliwem...
Tak jeżeli wałki, wydech itd. Wszelki zmiany wymuszają zmiany dysz bo masz lepsze wypełnianie, opróżnianie komory itd...

EDIT: To tak jak masz samochód na gaz... skręcisz go paliwem, mocy może będzie ok, spalanie super małe a potem dziura w tłoku...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2014, o 22:58 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Mallly dobrze gada, zwiększyłeś pojemność, czymś ją trzeba teraz napełnić ale nie samym powietrzem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 11:03 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
No dobra, czuję się przekonany :) Aczkolwiek jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacje w której fabryczna dysza ma na tyle duży zapas, że spokojnie obsłuży zwiększoną pojemność.

Jaki rozmiar dyszy zatem proponujecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 11:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Nie bardzo ma zapas bo by w standardzie dostawał ZA DUŻO paliwa :)

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 12:04 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Do ponad 450ccm za wielką wodą zalecają już FCR 41, poniżej tej pojemności 39 daje radę.
Szukaj gaźnika i składaj maszinu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 12:33 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
Enignum napisał(a):
Nie bardzo ma zapas bo by w standardzie dostawał ZA DUŻO paliwa :)


Nie znam się specjalnie na gaźnikach, nie bronię się też przed wymianą dyszy - po prostu chciałbym się dowiedzieć więcej.
Piszesz, że gdyby fabryczna dysza była większa to silnik by dostawał za dużo paliwa, ale przecież regulacja dawki paliwa to nie tylko dysze ale także śrubki regulacyjne w gaźniku. Czy zatem nie da się wyregulować gaźnika z S tak, żeby dawał odpowiednia mieszankę przy pojemności 470ccm?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: bedyn, Bing [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.