www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 16 wrz 2019, o 23:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2014, o 12:39 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
rbsn99 napisał(a):
Do ponad 450ccm za wielką wodą zalecają już FCR 41, poniżej tej pojemności 39 daje radę.
Szukaj gaźnika i składaj maszinu.


Maszyna już złożona, teraz czeka mnie tylko docieranie. Wciąż nie jestem na 100% przekonany co do konieczności wymiany dysz/gaźnika. Nie chodzi o kwestie finansowe, tylko po prostu chciałbym się upewnić że jest to niezbędne i nie da się wyregulować mojego gaźnika tak, żeby nie zrobił krzywdy silnikowi.

Być może wszędzie się zaleca wymianę dysz/gaźnika z uwagi na to, aby gaźnik nie był wąskim gardłem? Jak już pisałem w moim przypadku nie chodzi o uzyskanie maksymalnej mocy z tego zestawu. Na to przyjdzie pora jak ogarnę to co mam teraz pod tyłkiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 13:33 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Podciśnieniowa 36 z drzty jest już w serii wąskim gardłem, tak samo wydech z S / SM. Małym nakładem z tych silników można wykrzesać prawie 10koni więcej (zbliżając się do serii E / Y).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 13:40 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
rbsn99 napisał(a):
Podciśnieniowa 36 z drzty jest już w serii wąskim gardłem, tak samo wydech z S / SM. Małym nakładem z tych silników można wykrzesać prawie 10koni więcej (zbliżając się do serii E / Y).


OK, nie ulega wątpliwości, że zmieniając gaźnik można zyskać moc - ale czy OEMowy gaźnik nie obsłuży poprawnie zwiększonej pojemności? Przez "poprawnie" mam na myśli czy nie da się go ustawić tak aby dawał odpowiednio bogatą mieszankę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 13:45 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Tego nie wiem, pewnie da się to odpalić ale czy będzie dobrze chodzić?
Stawiam, że będzie kicha, co z tego że podlejesz więcej paliwa, jak nie dostarczysz odpowiedniej ilości powietrza, nie będzie odpowiedniego składu mieszanki. No ale to są moje czysto teoretyczne gdybania, nigdy tego nie składałem, nigdy nawet nie czytałem o takim setupie. Mogę się mylić. Zobaczymy jak złożysz i dotrzesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 13:50 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
rbsn99 napisał(a):
Tego nie wiem, pewnie da się to odpalić ale czy będzie dobrze chodzić?
Stawiam, że będzie kicha, co z tego że podlejesz więcej paliwa, jak nie dostarczysz odpowiedniej ilości powietrza, nie będzie odpowiedniego składu mieszanki. No ale to są moje czysto teoretyczne gdybania, nigdy tego nie składałem, nigdy nawet nie czytałem o takim setupie. Mogę się mylić. Zobaczymy jak złożysz i dotrzesz ;)


OK, zatem dotrę silnik kontrolując na bieżąco kolor świecy i zobaczymy co będzie dalej. Nie bronię się przed zakupem gaźnika/dysz, po prostu jeśli ma to "tylko" podnieść moc to na chwilę obecną nie widzę sensu - przyjemności trzeba sobie dawkować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 13:56 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Kiedy docierasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 14:02 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
rbsn99 napisał(a):
Kiedy docierasz?


Jak się zrobi cieplej. Na razie silnik pochodził parę godzin na wolnych obrotach. Teraz planuje 2-3 baki przejeździć spokojnie, a później zobaczymy ile tej mocy rzeczywiście jest :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 17:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
To źle...powinieneś go od razu docierać na :"ostro" Czyli pierwsze 30 km silnik powinien pracować w pełnym zakresie obrotów na oleju mineralnym (Przyspieszanie i zwalnianie), potem wymiana oleju i normalna jazda 1500 km na mineralnym. Później już na docelowym. A to wszystko w celu dokładnego ułożenia się pierścieni przez odpowiednie ciśnienie gazów spalinowych.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 17:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Szkół docierania jest tyle ile mechaników ;)
Przy docieraniu DT dużo czytałem i w końcu docierałem tak, że pierwsze parędziesiąt kilometrów dość spokojnie... potem przez paręset kilometrów czasami go przeciągnąłem po obrotach, a później już normalnie się niczym nie przejmowałem... Olej od początku normalny syntetyk.
Dużo naczytałem się też, że docierało to się stare WSKi i Junaki... teraz technologia jest całkowicie inna i liczą się jedynie pierwsze kilometry po odpaleniu.

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 18:11 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
Na ostro to można sobie zjeść w Chińskiej restauracji.
Na początku tylko pełnym zakresem obrotów, nic poza tym, żadnego pałowania !!
Konieczność kontroli stanu temperatury silnika co jakiś czas przy pierwszych kilometrach, nie można zamulać - broń Boże, lecz nie można też go piłować, spokojnie nim jeździsz pełnym zakresem obrotów robiąc częste przerwy.
No chyba nie trzeba tłumaczyć jak się dociera, poczytaj w necie, zbierz info i będziesz więcej wiedział i spokojniej spał.


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 18:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
Street to jest potoczna nazwa...
Generalnie Adam M w tym wątku:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... owy-motor/
wytłumaczył wszystko. Dla mnie jest guru pod względem mechaniki i nie znajdzie się żaden merytoryczny argument na podważenie tej metody.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 18:36 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
Określenie na "ostro" jest błędne, ktoś (np. ja) może to zrozumieć, że silnik trzeba pałować od początku i ktoś, kto zrozumiał podobnie jak ja docierając motor go po prostu zakatuje.
Taka pogoda dobra na docieranie, gorączki jeszcze nie ma to można docierać spokojnie.

Apropos dysz i regulacji ja bym oddał do jakiegoś mechanika Drezynek żeby ci obadał sprawę i wyregulował go jak należy, bo samemu możesz źle wyregulować i będzie klops.


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 7 mar 2014, o 18:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
Można by tak zrozumieć gdybym poprzestał tylko na napisaniu "na ostro" ale wytłumaczyłem jak. Pałować nie, ale zaraz po osiągnięciu pełnej temperatury przez silnik powinien pracować w każdym zakresie obrotów przyspieszając i zwalniając- w tym wysokim także. Najważniejsze są pierwsze kilometry.
Generalnie wszystko jest w podanym linku i wypowiedzi Adama M i Piotra Dudka spokojnie można traktować jak wyrocznie.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 14 mar 2014, o 19:41 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1391
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Songo napisał(a):
Street to jest potoczna nazwa...
Generalnie Adam M w tym wątku:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... owy-motor/
wytłumaczył wszystko. Dla mnie jest guru pod względem mechaniki i nie znajdzie się żaden merytoryczny argument na podważenie tej metody.



Ja pierdziele, to on jeszcze zyje ?? ;)) Zapek, pamietasz, to stary precel z Kanady.

B
deczko mlodszy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2014, o 20:01 
belushi napisał(a):
Songo napisał(a):
Street to jest potoczna nazwa...
Generalnie Adam M w tym wątku:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... owy-motor/
wytłumaczył wszystko. Dla mnie jest guru pod względem mechaniki i nie znajdzie się żaden merytoryczny argument na podważenie tej metody.



Ja pierdziele, to on jeszcze zyje ?? ;)) Zapek, pamietasz, to stary precel z Kanady.

B
deczko mlodszy

No jak nie jak tak ! Mam do tej pory jakieś czasopisma które mi posyłał dotyczące Suzi GS 1000.
A pamiętasz tą moją GS'e ? :twisted:


Góra
  
 
PostNapisane: 14 mar 2014, o 21:32 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1391
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
On mi mial przyslac z Kanady GS1000 GK, motocykl tak nietypowy, ze nawet Gugle go ciezko szukaja ;)
Jak juz doszlo do transakcji i kase mu mialem wysylac to sie rozmyslil.
Oj, pamietam mu to do dzis ;) Zajebista fure bym mial...

A Twojego pamietam dobrze, przyjechales z Malym... Odjechales XJ 600 ;))

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2014, o 02:47 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Temat rzeka i dużo prawdy się przewija w tych odpowiedziach ..
Ale ilu z tych co radzą jak docierać weryfikowało swoją wiedzę rozbierając silnik po x mth i le takich silników poskładało ??
Bo mam wrażenie że jest to kopiuj/wklej powielane z innych for a nie z własnego doświadczenia . Dudek jest dobrym mechanikiem nie odbieram mu tego ale cross i enduro to całkiem inne bajka w której koleś nie siedzi tak samo jak mechanik samochodowy zna się na tym jak ja na składaniu mebli...

Nie zrozumcie mnie źle ale takie teorie jak odkręcać gaz i w jakim zakresie obrotów jeździć na dotarciu są z dupy wyssane nie ma to większego znaczenia
Raz że co innego zaleca producent a co innego mechanik i gdzie jest prawa ? (a dla czego tak jest to tamat na inny post)
KUCZOWA SPRAWA PRZY DOCIERANIU :

Po generalnym remoncie :
1 Olej jeszcze raz Olej i to nie byle gówno nie jestem zwolennikiem że trzeba docierać na mineralnym czy pół syntetyku a później zmieniać jak producent zaleca np na pełny syntetyk .
Pełny syntetyk ma najlepsze właściwości ważne by przy docieraniu szybko go wymienić max 30 -50 km lub około 1 mth .
2 Nie przegrzewać pierwsze kilometry są kluczowe krótkie trasy z czasem coraz dłuższe
3 Sprawność pompy olejowej rozruch i ciśnienie oleju jest bardzo ważne + czystość całego obiegu smarowania !

W DRZ wymieniam olej 2 razy na rok albo po około 3000 km i silnik dalej jest bajka

Przy docieraniu :

1 wymiana 30 km druga po 500 km , później normalnie (w przupadku DRZ)
W wyczynowym motocyku normalny serwis zalecam 5-7 mth lub gdy olej robi się czarny broń borze nie dopuścić by był przepracowny !!!

Reasumjac olej jeszcze raz olej i nie przegrzewać

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2014, o 12:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
Każdy może docierać sobie jak chce, Adam M podał konkretny sposób w jaki to robić wraz z uzasadnieniem co kiedy i dlaczego się dzieje, na dodatek weryfikował to gdzieś kiedyś z tego co pamiętam. Każdy może mieć swoją teorie ale bez uzasadnienia może ją sobie wsadzić gdzieś. Tyle w temacie.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 20:27 
Offline

Dołączył(a): 1 kwi 2012, o 09:06
Posty: 504
Wiek: 39
Lokalizacja: Opole
Motocykl: DRZ400Y i HONDA SC33
mallly i jak wrażenia po jazdach z bigborem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2014, o 20:37 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
Hmm... co sam bigbore dał to nie wiem. Ogólnie modyfikacje na plus ale drugi raz bym tego nie zrobił.
Generalnie przyśpiesza i reaguje na gaz dużo lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: bedyn, Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.