www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 19 gru 2018, o 08:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 mar 2016, o 13:03 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Wszystko poskładane:

najpierw filmik: https://youtu.be/x6-9LkLveWg

1. Amor do góry nogami.
2. Lejemy olej do zbiorniczka na gaz tak aby było ok połowy.
2. Wkładamy te gumowy balonik na gaz, wciskamy aż ukaże się kołnierz na zawleczkę (ma się polać olej przy wciskaniu)
3. Zakładamy zawleczkę
4. Przez zawór w dolnym deklu pompujemy powietrze aż dekiel podskoczy i zaprze się na zawleczce
5. Wlewamy do głównej części amora olej ponad połowę)
6. Składamy trzpień/tłok amortyzatora jak na filmiku (posmarujcie oringi i uszczelkę olejem), wypuszczamy żeby było łatwiej powietrze ze zbiorniczka.
7. dolewamy ok. 1,5 cm - 2cm pod górą krawędź.
8. Odpowietrzamy lekko z czuciem wysuwając i mocno do dołu aż zawory zareagują i tak kilka razy aż zobaczymy ze bąbelki nie idą.
tu uwaga na dole amora jest oczko jeśli wyciągniemy je ponad olej odpowietrzanie od początku.
9. Dolewamy olej do pełna wciskamy uszczelniacz np. dorobionym narzędziem w kształcie litery C aż pokaże się miejsce na zawleczkę. (olej ma się przelewać)
10. Plastikowym młoteczkiem z czuciem i uwagą na trzon amora wklepujemy dekiel. Ustawiamy go tak aby dziurki była w osi przód- tył motocykla.
11. Zakładamy sprężynę i mocujemy tak jak ściągaliśmy.
12. Ustawiamy pod wcześniej zapisana długość lub ilość zwojów tak aby przywrócić możliwie blisko poprzednie ustawienia.
13. Jedziemy do gości od klimatyzacji nabić azotem. Ja nabiłem tak jak serwisówka mówi 9 atmosfer. Czytałem ze niektórzy ładują 10 ale ja zmieniałem sprężyny na twarde więc nie kombinuje i tu nie przesadzać do przy porządnym dobiciu wsadzi dekiel.
14. Wkładamy do ramy , ustawiamy SAG static i race.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 19:01 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Witam w niedziele zrobiłem 50 km co okolicy wrażenia:
Ustawienia klikaczy : przód seryjne, tył seryjne
SAG static 40 mm , race 90 mm.

Wrażenia - ten motor nigdy tak się nie prowadził.
- nie dostaje pełna stopa do ziemi tylko palcami
- motor nie siada, zawieszenie nie pływa - pojawiło się wrażenie ze stal się lżejszy i bardzo lekko się prowadzi
- wybrałem specjalnie odcinek z korzeniami żeby sprawdzić jak się zachowuje, poprzednio potrafił przy szybkiej jedzie zatelepać na korzeniu sprawiać wrażenie utraty kontroli przeleciałem z jeszcze większą prędkością (3 bieg - 4 bieg - 3/4 manety ) przelatuje przez korzenie jakby ich nie było.
- doskonale wybiera nierówności, gruz, kamienie - nie czuje się tego
- ślizgi bokiem, zawracanie w miejscu - lekko pod pełną kontrolą o wiele sprawniej
- seria lei po kałużach 3-4 szt jedna za drugą 3 bieg 3/4 gazu do oporu przelatuje bez jakiegokolwiek podbicia tylu

Wymieniłem sprężyny i układy płytek nie wiem co bardziej pomogło ale efekt jest niesamowity - koszty łatwe do policzenia dla mnie warto było.
Tydzień wcześniej kolega dał pojeździć exc 450 - uważam ze mocno zbliżone odczucia co do pracy zawieszenia ale ktm więcej mocy i lekkość prowadzenia odczuwalna. Fajna maszyna.

Poniżej fotki po lekkich zmianach kosmetycznych.

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 20:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1609
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Jaką masz wagę? sprężyna standard?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 20:21 
Offline

Dołączył(a): 14 cze 2013, o 13:45
Posty: 21
Lokalizacja: okolice Babilonu
Motocykl: te610e
Good job, Pal :!: Naprawdę fajnie wyszło :twisted: .
Drogo Cię wyszło w całości?
pzdr
Jac


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2016, o 11:19 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Kalkulace wyboru sprężyny robiłem tak jak opisałem w poscie z 22 lutego (szkoda ze to forum nie numeruje postów).

78 kg , bez sprzętu, immediate B, standardowy zbiornik, typ jazdy motocross (chociaż prawda taka ze bardziej trial enduro bo koza toru nigdy nie widziała).

wyszło przód 0,48, tył okolice 0,57 trzeba było wybrać możliwie zbliżoną wartość.
Firmy Eibach.

Koszt:
- płytki 130 zł - przód i tył.
- sprężyny 1000 zł
- tuleje, uszczelniacze, oleje itp ok. 400 zł

Praca dużo samemu ale dziecko ojca mało widziało to dawałem znajomemu niektóre rzeczy.

Pamiętajcie ze seryjna z wesji S mam 0,55 w wersji E 0,53 - można poszukać też powinno pomóc.
Wszystko wskazuje ze sprężyny przód mamy takie same jak EXC 450 - 525 2003 - 2007 - tak samo jak tylne koło.
Uważam ze elementy SM się nie najada są krótsze ale ludzie kombinują bo USD zawias (tylko o małym skoku) - lepiej wstawić z RM 125 lub 250 od 2000 roku
tulejki koła będą potrzebne , hamulec ok, tylko ślimaka nie ma gdzie zainstalować przebiegu.
Lagi YZF czy WR wg thumper talk się nie sprawdzają nie pamiętam z czym problem ale można poszukać na Thumper Talk.
co trzeba w linku : http://www.thumpertalk.com/topic/395245 ... onversion/

Obrazek

Fajnie by było jakby ktoś na seryjnym zawiasie płytki zrobił - wystarczy z przodu mało rooty niski koszt a mielibyśmy porównanie.
Może planujecie zmianę oleju wtedy to dobry moment?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2016, o 16:30 
Offline

Dołączył(a): 21 lis 2014, o 20:05
Posty: 103
Lokalizacja: warszawa lub swietokrzyskie
Motocykl: Drz400 E
ja będę robił w lato bo wtedy fura i tak stoi, na początek właśnie chyba bez sprężyn a jak to niewiele zmieni to dokupie sprężyny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2016, o 09:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 10:31
Posty: 127
Wiek: 36
Lokalizacja: Grójec
Motocykl: WR250F+VFR800FI RC46
Ja za kilka tygodni będę grzebał swoją, sm, i może też coś pokombinuję przy okazji wymiany oleju z przodu a z tyłu oleju i uszczelniacza.

_________________
Jest: Yamaha WR 250F, Honda VFR 800FI RC46,
Było: Jawa 50, Jawa 175, Jawa 250, Jawa 250 Perak,
Shl M-11, MZ ES 250/1, Awo 425 Tourist,
Honda VFR 800FI RC46, Suzuki DR-Z 400 SM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2016, o 20:47 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Niestety te rzeczy dotyczą tylko zawieszenia bez USD, w przypadku SM efekt nieznany.
Trzeba poszukać może na Thumer talk wzięli się również za ten typ i będzie jakaś sprawdzona kombinacja.


Swoja drogą Amerykanie przy tym artykule korzystali z tego:
http://www.shimrestackor.com

to program do symulacji pracy zawieszeń ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2016, o 14:57 
Offline

Dołączył(a): 21 lis 2014, o 20:05
Posty: 103
Lokalizacja: warszawa lub swietokrzyskie
Motocykl: Drz400 E
Obalam mit że sprężyny do lag są takie same jak w exc 03-10'
Robota wstrzymana póki co


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2016, o 19:49 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 190
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Obczaj to wg katalogu racetech'a :

http://www.racetech.com/ProductSearch/1 ... acing/2004

http://www.racetech.com/ProductSearch/1 ... Z400E/2003


W tym katalogu Eibacha ( http://eibach.pl/files/Eibach_EMS_(katalog).xls ) dokładnie widać ktore ktm z przodu miały typ 974 (ten sam co drz ) jest to sporo modeli.
Z jakiego modelu i rocznika brałeś ?

Na czym polega różnica ze nie pasuje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2018, o 21:45 
Offline

Dołączył(a): 31 maja 2018, o 21:23
Posty: 7
gdzie kupie sprezyne pod 100kg do amora tyl ? mam drz e i jest miekko na muldach dobija . chyba ze macie inne dobre rozwiazania ma byc dobrze cena bez znaczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2018, o 23:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1609
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
https://www.demon-tweeks.co.uk

Tu kupowalem eibachy przód tył cena koło 500zl za strone

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2018, o 11:23 
Offline

Dołączył(a): 31 maja 2018, o 21:23
Posty: 7
dzieki za info a pod 105 kg waga w pelnym ubraniu jaka polecasz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2018, o 12:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1609
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Przód .52
Tył 6.0

Lub najbliższe

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2018, o 11:12 
Offline

Dołączył(a): 24 maja 2016, o 09:12
Posty: 42
Witam,
Przymierzam się do poprawy własności jezdnych mojej DRZ-ty i chcalem sie upewnić w paru sprawach przed dokonaniem zakupów a manowicie:
1) Jakie są wymiary sprężyn przednich? Z tego co udało mi się wyszukać to 43.2x43.2x508mm.
2) I tutaj drugie pytanie, service limit z serwisuwki to 561mm, to dosyć duża rozbieżność.
3) Jakie są wymiary spreżyny tylnej? I znowu z tego co udało mi sie wyszukać to 66.6x64.0x267mm.
4) Czy wymiar wewnętrzny podkładek tylnych to 12mm.
5) I ostatnie, przy doborze twardości sprężyn bierze sie wagę normalną czy w pełnym ekwipunku (jakieś +5kg).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: rbsn99


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.