www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 22 sty 2018, o 14:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 16:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2015, o 12:55
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: KTM 450 EXC
Heja
Wrzucam tu informacyjnie, bo temat jest głównie maglowany na FAT. Na Aliexpresie pojawiły się klony/podróbki/noname amortyzatorów Scotta. Oryginał kosztuje ponad 330 USD + koszty wysyłki z USA a tu mamy to samo za 100 USD z wysyłką (magicznie omija to cło i VAT). Do szczęścia brakuje zestawu montażowego. Ja kupiłem oryginał Scotta, nie mam dojścia ani umiejętności do CNC. Łącznie koszt całej zabawy to ok 1000 PLN. Dla porównania, to samo na oryginale kosztuje zazwyczaj powyżej 3000 PLN (do KTM 690 ok 4000 K PLN). Pytanie: czy warto ? Zobaczymy jak pójdą testy po kamieniach w kwietniu/maju.

Tak to wygląda po montażu na DRZecie. Jeśli kierownica jest podniesiona (pewnie 90% przypadków) to standardowy szpindel (63 mm) jest nieco za krótki, trzeba dorobić dłuższy, tak by wchodził w tuleję na minimum 20 mm. Drugie ograniczenie to odległość między kierownicą a poprzeczką.

Dla zainteresowanych - trzeba kupić to:
http://www.scottsonline.com/Stabilizer_Purchase2.php?Make=Suzuki&Model=DRZ&Bike_ID=2233&Year=2003&Size=400&Fred=%20street&BI_ID=124424
i to :
http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-Accessories-Universal-STEERING-DAMPER-STABILIZER/32442454240.html




Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Mikelos

2010/11 KLR 650 / 2012/13 XRV 750 RD07A / 2014/15 DR650 SE / 2015/16 DRZ400S / 2016... KTM 450 EXC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 20:44 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 234
Witam

Ja przekręciłem kiedyś wahacz na osi amora o 180 stopni.
Pozwoliło to zamocować amortyzator "odwrotnie" tzn pokrętłami w stronę zbiornika.
W tym układzie amorek łatwo wchodzi pod podniesiona nieco kierownice.
I sztyca jest wtedy zbyt długa (ale po skróceniu dużo mniej podatna na wyginanie).
Gdzieś nawet kiedyś dałem fotki, ale nie chce mi się szukać.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 23:18 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 821
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Są specjalne mocowania pod kierownicę, do E i S są nawet całe półki z montażem. Szkoda, że do SM nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 16:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2015, o 12:55
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: KTM 450 EXC
rbsn99 napisał(a):
Są specjalne mocowania pod kierownicę, do E i S są nawet całe półki z montażem. Szkoda, że do SM nie ma.


Ten amortyzator "pomaga" głównie przy kamorach, piachu i błocie/koleinach. Nie wiem czy przy śmiganiu SM po asfalcie do czegoś się przyda.

_________________
Pozdrawiam, Mikelos

2010/11 KLR 650 / 2012/13 XRV 750 RD07A / 2014/15 DR650 SE / 2015/16 DRZ400S / 2016... KTM 450 EXC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 17:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2016, o 18:35
Posty: 161
Motocykl: DR-Z400SM
mikelos napisał(a):
rbsn99 napisał(a):
Są specjalne mocowania pod kierownicę, do E i S są nawet całe półki z montażem. Szkoda, że do SM nie ma.


Ten amortyzator "pomaga" głównie przy kamorach, piachu i błocie/koleinach. Nie wiem czy przy śmiganiu SM po asfalcie do czegoś się przyda.


https://www.youtube.com/watch?v=vEXMteDjRC8
Tutaj niby gość go ma :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2016, o 06:17 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 821
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Po pierwsze SM to nie 100% asfaltu, po drugie amortyzatory skrętu montują sportach, seryjnie, częściej niż w krosówkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2016, o 12:40 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
rgl napisał(a):
mikelos napisał(a):
rbsn99 napisał(a):
Są specjalne mocowania pod kierownicę, do E i S są nawet całe półki z montażem. Szkoda, że do SM nie ma.


Ten amortyzator "pomaga" głównie przy kamorach, piachu i błocie/koleinach. Nie wiem czy przy śmiganiu SM po asfalcie do czegoś się przyda.


https://www.youtube.com/watch?v=vEXMteDjRC8
Tutaj niby gość go ma :)



Niesamowite jak DRZ'ta jest szybsza na zakrętach od sporta haha ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2016, o 13:09 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1014
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
I.C.E napisał(a):
rgl napisał(a):
mikelos napisał(a):
rbsn99 napisał(a):
Są specjalne mocowania pod kierownicę, do E i S są nawet całe półki z montażem. Szkoda, że do SM nie ma.


Ten amortyzator "pomaga" głównie przy kamorach, piachu i błocie/koleinach. Nie wiem czy przy śmiganiu SM po asfalcie do czegoś się przyda.


https://www.youtube.com/watch?v=vEXMteDjRC8
Tutaj niby gość go ma :)



Niesamowite jak DRZ'ta jest szybsza na zakrętach od sporta haha ;)


Kierownik jest szybszy ;)

Ja osobiście jak pojechałem DR-Z pierwszy raz w życiu na tor- (umówmy się jeżdżę nadal słabo w porównaniu do zawodników z PP czy MP), to na torze jeszcze w Lublinie, seryjną DR-Z objechałem 95% motocykli... Po prostu mało kto jakkolwiek ogarnia. A ogarnąć SM to moment...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2016, o 13:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1233
Wiek: 25
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Nie ma co się dziwić że ledwo ogarnia, jedzie na farcie fest, na dohamowaniach w zakrętach myślałem że będą szlifować zaraz :D

W Polsce tym bardziej, prawdziwych torów nie ma, to gdzie ludzie mają się uczyć, już o stanie publicznych dróg nie wspomnę i ich budowie, ogólnie łatwo się zabić :D

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2016, o 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2015, o 12:55
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: KTM 450 EXC
Mały update: amor działa doskonale, jazda po kamorach czy głębokim piachu to przyjemność i można jechać zdecydowanie ostrzej. Jak ktoś robi krótkie wypady wokół komina to może jest to zbędny gadżet. Jeśli jednak jeździsz na wyjazdy kilku/kilkunastodniowe i całe dnie upadlasz się w terenie, to Twoje ręce będą Ci wdzięczne :) W sumie zamontowałem takie 4 sztuki (2 x DRZ, 1 x KTM 690, 1 x KTM 450 EXC) - wszystkie działają bez zarzutu.

W tym amortyzatorze, tak jak w oryginalnych Scottach, są trzy obiegi oleju - każdy z regulacją:
- duże pokrętło (base valve) - reguluje siłę tłumienia przy kręceniu kierownicą. Najlepiej zacząć od minimalnego oporu, czyli od skręcenia na maksa w stronę przeciwną do ruchu zegara. Warto stopniowo utwardzać w zależności od warunków terenowych i potrzeb - jedni lubią minimalną ingerencję, inni wręcz przeciwnie.
- małe pokrętło (high speed valve) - reguluje siłę tłumienia na gwałtowne boczne uderzenia. To jest pokrętło schowane pod plastikowym kapturkiem, dojście płaskim śrubokrętem. Reguluje się płynnie, bez kliknięć siłę, zalecany krok regulacji to 1/8 obrotu. Jeśli amor stawia za duży opór, to nastawy tego pokrętła także warto zmienić.
- dwie boczne małe śruby (sweep control valve) - regulują zakres kątowy w jakim amortyzator działa, do wyboru cztery ustawienia od 34 do 90 stopni. Dzięki temu w ciasnych zakrętach można wyłączyć działanie amorka.

Co do zestawu montażowego - niestety nie ma zamiennika (przynajmniej ja nie znalazłem). Trzeba ściągać z USA :(

_________________
Pozdrawiam, Mikelos

2010/11 KLR 650 / 2012/13 XRV 750 RD07A / 2014/15 DR650 SE / 2015/16 DRZ400S / 2016... KTM 450 EXC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lis 2016, o 06:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2015, o 13:00
Posty: 62
Motocykl: Jedy słuszny DRZ 400
Dzięki Mikelos. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2016, o 12:28 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 189
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Hej,

Właśnie zamówiłem na aliexpress.
Mocowania spróbuje sam dorobić na CNC wg wzoru scoota, dam znać jak to wyszło.


Ostatnio edytowano 14 wrz 2017, o 09:06 przez gebels, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2016, o 18:10 
Offline

Dołączył(a): 19 paź 2016, o 15:35
Posty: 103
Masz własne cnc czy tylko dostęp?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2016, o 14:26 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 189
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
tylko dostęp.

Obczaiłem ze scott ma rówież zestaw w wersji Weld czyli spawane mocowanie do ramy - zastanawiam się na tym rozwiązaniem ...

http://www.scottsonline.com/photos2/256lg.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v692/ ... mper01.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2016, o 20:43 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2013, o 12:49
Posty: 123
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: DRZ, EXC
W moim enduro też już siedzi amor. Świetna sprawa, polecam.


Ostatnio edytowano 21 lip 2017, o 19:08 przez Sai, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2016, o 22:52 
Offline

Dołączył(a): 19 paź 2016, o 15:35
Posty: 103
Jakoś nie przekonuje mnie wersja spawana do ramy.

Możliwe że i ja będę zamawiał mocowanie scotta (takie jak ma mikelos ) - jest ono dostępne w EU w cenie około 120euro z przesyłką do PL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2016, o 00:06 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2013, o 12:49
Posty: 123
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: DRZ, EXC
To nie jest spawane. Obejma z trzpieniem przykrecona.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2016, o 08:11 
Offline

Dołączył(a): 19 paź 2016, o 15:35
Posty: 103
Sai napisał(a):
To nie jest spawane. Obejma z trzpieniem przykrecona.



to co pokazał gebels jest spawane

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2016, o 14:20 
Offline

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 21:43
Posty: 189
Lokalizacja: Biłgoraj
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Wczoraj dotarł, zaraz będę bawił się w zamocowanie, ale mam pytanie to ramie to u was tez tak ciężko chodzi, ?
Regulacja działa ale nawet na najmniejszym jest dość ciężko.
Czy podczas jazdy ostre skręty, wolne manewrowanie po kamieniach jest utrudnione ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2016, o 16:43 
Offline

Dołączył(a): 14 cze 2013, o 13:45
Posty: 18
Lokalizacja: okolice Babilonu
Motocykl: drz400s
Sprawdź, czy nie masz "skręconego" tego pokrętełka pod kapturkiem odpowiedzialnego za szybkie uderzenia boczne. Może być tak, że Chińczyk skręcił i tak zostawił, co właśnie daje efekty mocnego oporu, nawet przy maksymalnie "rozluźnionym" amorze.
pzdr
Jac


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.