DR-Zetka Podlasianka !

Prezentacje, zdjęcia, informacje, listy zmian, postępy z prac
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

Dzień dobry !
Pochwalę się swoją suzuką zakupioną około miesiąc temu .
DR-Z 400 "S" z gaźnikiem FCR
Na wstępie chciałbym wam serdecznie podziękować za wiedze jaką tutaj znalazłem. Mało pytałem ale bardzo dużo już tutaj było.

Suzuka Przeszła remont silniczka, a mianowicie;
- cylinder zhonowany teraz ma wymiar 90,03
- nowy tłoczek marki vertex o wymiarach 89,97 + komplet pierścieni oczywiscie
- nowy łańcuszek rozrządu
- nowy napinacz łańcuszka. Był manualny. zdecydowałem się na Automatyczny ponieważ po obejrzeniu parunastu filmików z napinaniem rozrządu przez MCCT zwątpiłem.
- komplet nowych uszczelek bodajże firmy NAMURA
- regulacja luzów zaworowych. Na zimę mam zamiar wymienić komplet zaworów ponieważ w niektórych podkładki były o wartości 3,18 lub 3,15. Jeżeli to nie ma znaczenia to wyprowadźcie mnie z błędu ;)
- akcesoryjne osłony na dekle ( bo tańsze były)
- akcesoryjne korki ( tańsze :D)
- nowe manetki i rolgaz alu
- gąbka na kierownice.
i to chyba wszystkie zmiany jak do tej pory.

W planach mam jak najszybciej wyczyścić gaźnik, zrobić luzy na kołach i wypierdolić stacyjke . A propo wie ktoś gdzie znajde tutorial z FCR-em ?? Cykam się troche rozbierać gaźnik tylko z serwisówką :D

A oto i ona ;)

http://imgur.com/Yi7IPga
http://imgur.com/FcH4bzO
http://imgur.com/9mjidYr
http://imgur.com/gJ6E9al

Ps Cały czas coś robie nie tak z tymie zdjęciami. Nie ogarniam jak je tutaj wstawić ;)
Pozdro !

Obrazek
I.C.E
Posty: 297
Rejestracja: 8 cze 2014, o 20:11
Motocykl: DRZ 400 S
Lokalizacja: Białogard

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: I.C.E »

Fajnasztuka po takim remoncie napewno bedzie bezawaryjna :). Tak z ciekawosci jsk docierales ?
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

Jazda po szutrach na każdych obrotach hamowanie biegami. bez odkręcania do odcięcia i tak jakieś 100 km .
Awatar użytkownika
Johny
Posty: 47
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:35
Motocykl: Suzuki DR-Z 400SM
Lokalizacja: Kraków

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Johny »

Nie wiem czy 100 km to nie za mało ;) Remont sam robiłeś czy poprzedni właściciel?
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

Ze znajomym . Nadal nie jeżdże ostro ponieważ sie boje :D (moje pierwsze moto tego typu) także nie wykorzystuje całej mocy prawie nigdy ;) myśle że będzie ok .
Wywaliłem stacyjkę i wstawiłem pstryczek.
Do wiatraczka też wstawiłem przycisk bo z czujnika nie chciał się odpalić na dniach chce zamontować termometr.
Dzisiaj rozkładam koła i wymieniam łożyska ponieważ pojawiły się luzy.
Awatar użytkownika
Johny
Posty: 47
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:35
Motocykl: Suzuki DR-Z 400SM
Lokalizacja: Kraków

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Johny »

A że tak się zapytam, po kiego wuja wywaliłeś stacyjkę? :D Zewrzyj piny przy czujniku temperatury, jak wentylator odpali to wymieniaj czujnik ;)
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

stacyjka się zacinała i rozłączała w najmniej odpowiednim momencie ;) na przykład przy podjeździe :D a jeżeli chodzi o wiatraczek to niestety nigdy nie zaufam czujnikowi. wole sam kontrolować chłodzenie moto. A powiedzcie mi czy płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym po zagotowaniu powinien wracać z powrotem do chłodnicy ?
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

Dzisiaj została rozebrana kiwka i oba koła w celu wyeliminowania luzów koszt łożysk to do obu kół 200 razem ze smarem . Do kiwajki ok 300 zł . Od razu mówie że brałem najlepsze łożyska jakie mieli nie wiem czy najdroższe.
Awatar użytkownika
jacekl
Posty: 492
Rejestracja: 13 lut 2016, o 20:02
Motocykl: RMZ 450
Lokalizacja: małopolska

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: jacekl »

Grzechu pisze: A powiedzcie mi czy płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym po zagotowaniu powinien wracać z powrotem do chłodnicy ?
Powinien wracać.

Założyłeś termometr? Jak tak to pokaż co to i jak to?
Była DRZ 400S, jest TE 450
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

termometr zakupiłem, ma byc na dniach.
Jacekl jesteś mi wstanie wytłumaczyć jakie mogą być przyczyny nie wracania płynu do chłodnicy ?
Awatar użytkownika
rgl
Posty: 171
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:35
Motocykl: RMX 450Z, DR-Z400SM
Lokalizacja: Warszawa

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: rgl »

może jest go dużo i nadal jest cieplutko? mój też przez dobrą chwile jest w zbiorniczku :)
Awatar użytkownika
jacekl
Posty: 492
Rejestracja: 13 lut 2016, o 20:02
Motocykl: RMZ 450
Lokalizacja: małopolska

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: jacekl »

Nie mam pojęcia. U mnie zagotowal się już parę razy i zbiorniczek był full ale po ostygnięciu plynu nie było. A jak ostygnie to plyn w chlodnicy jest na full?
Była DRZ 400S, jest TE 450
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

Właśnie nie. Póki co robie w ten sposób że spuszczam ze zbiorniczka i dolewam do chłodnicy.
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

rgl pisze:może jest go dużo i nadal jest cieplutko? mój też przez dobrą chwile jest w zbiorniczku :)
Po pierwszym gotowaniu zostawiłem motocykl na noc na drugi dzien odpalilem, przejechałem się i płyn nadal był w zbiorniczku...
Awatar użytkownika
rgl
Posty: 171
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:35
Motocykl: RMX 450Z, DR-Z400SM
Lokalizacja: Warszawa

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: rgl »

Grzechu pisze:
rgl pisze:może jest go dużo i nadal jest cieplutko? mój też przez dobrą chwile jest w zbiorniczku :)
Po pierwszym gotowaniu zostawiłem motocykl na noc na drugi dzien odpalilem, przejechałem się i płyn nadal był w zbiorniczku...
No, a zanim się przejechałes na drugi dzień, był czy go nei było? Bo to jest jakby to ująć, kluczowe :D
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

Był cały czas ;)
A teraz kolejna rzecz z serii ciekawe pomysły poprzednich właścicieli...
po rozebraniu kiwki wyszło na wierzch takie oto łożyska
http://imgur.com/a/NiGxj
Jedno łożysko w drugim. Ktoś zamiast zrobić t0 porządnie zrobił byle jak, wywalając z większego łożyska pierścień wew. i wsadzając w nie mniejsze łożysko. Dzisiaj kupiłem łożyska czekam dalej na simeringi (nie do dostania praktycznie) łączny koszt wyjdzie mnie ponad 600 zł. Ale wiem że nieopatrznie wybrałem jeden z droższych sklepów jezeli chodzi o łozyska u siebie w mieście.
Awatar użytkownika
rgl
Posty: 171
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:35
Motocykl: RMX 450Z, DR-Z400SM
Lokalizacja: Warszawa

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: rgl »

Z płynem - nie mam pomysłu. A nie będę wypisywał głupot :)
I.C.E
Posty: 297
Rejestracja: 8 cze 2014, o 20:11
Motocykl: DRZ 400 S
Lokalizacja: Białogard

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: I.C.E »

Mi nie do końca wracal płyn zostawało na dnie jak miałem nie do końca odpowietrzone chłodnice po odpowietrzeniu wraca do ostatniej kropli.
Proponuje odpowietrzyc porządnie i myśle że problem zniknie :)
Awatar użytkownika
Antek1990
Posty: 125
Rejestracja: 10 lut 2016, o 07:59
Motocykl: Suzuki DRZ400E
Lokalizacja: Warszawa

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Antek1990 »

Jeśli nie cofa Ci się płyn ze zbiorniczka może to oznaczać, że masz nieszczelność na jakimś wężu lub chłodnicy. Ja jak miałem dziurawą chłodnice po zagotowaniu moto płyn zostawał w zbiorniczku i nie wracał. Uszczelniłem i od razu się płyn zaczął cofać do chłodnicy, problem znikł.
Grzechu
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2016, o 19:30

Re: DR-Zetka Podlasianka !

Post autor: Grzechu »

hmm. a nieszczelności na układzie zawsze towarzyszy wyciek? czy moge tego nie zauważyć gołym okiem ??
i Drugie pytanie. Jeden odpowietrznik to mała śrubka na lewej chłodnicy, są jeszcze gdzieś ??
ODPOWIEDZ