www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 25 kwi 2018, o 13:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 17:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
Witam dorabiam kości kiwaczki do DT 125 które obniżają lub podnoszą motorek w zależności od potrzeby klienta :)
Jeśli ktoś by był zainteresowany to mógłbym wykonać takie dla DRZ tylko za pierwszym razem musiał bym dostać kilka wymiarów oryginalnych by wiedzieć jakie dokładnie zrobić.
Jeśli ktoś by był chętny niech piszę tutaj :) koszt 50zł
Sprzedałem już dużo takich kompletów i wszyscy klienci byli bardzo zadowoleni, żadnych uwag itp
Co do samych kości wycinane są laserowo ze stali a potem malowane specjalną farbą do stali
Tak to wygląda:
Obrazek

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 19 maja 2014, o 22:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
Mam jednego z forum chętnego na podniesienie DRZ tylko sęk w tym że dla jednego kompletu nie opłaca się pisać programu na laserówkę, gdyby znalazły się jeszcze ze 2 osoby to było by spoko. Jeśli ktoś jest chętny niech się tu wpiszę

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 16:31 
Offline

Dołączył(a): 23 kwi 2012, o 19:25
Posty: 75
Wiek: 27
Lokalizacja: Kraśnik
Motocykl: Suzuki DRZ 400E
ile przy takich kościach tył idzie do góry?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2014, o 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
ok 5 cm

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 19:44 
Offline

Dołączył(a): 10 maja 2014, o 21:57
Posty: 68
Lokalizacja: 100lica
Motocykl: bedzie drz400e
Piszę się na jeden komplet


Góra
 Zobacz profil GG: 3606492 
 
PostNapisane: 21 maja 2014, o 20:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
Jak jeszcze jedna osoba się znajdzie to zrobię te łączniki

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 25 cze 2014, o 12:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
Jest ktoś chętny na obniżenie/podwyższenie jeszcze bo będę teraz wykonywał parę kompletów

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 25 cze 2014, o 16:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2012, o 14:04
Posty: 147
Wiek: 38
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: KTM dzyn dzyn dzyn
Może to zabrzmi trochę nieładnie ale te kości są strasznie umęczone. Widać że nie cięte laserem tylko frezowane i to nieudolnie, ścianki "poskubane" nie tylko wewnętrzne otworów ale i z zewnątrz. Następnym razem daj odsunięcie freza chociaż z 1mm bo jak lecisz tylko po profilu w głąb to zagłębiając się frez nie ma gdzie wyrzucać wiórów, wpada w drgania i taka rzeźba później wychodzi a im głębiej tym gorzej. Później te otwory nie będą trzymać wymiarów bo je porozbija. I mocuj sobie materiał na czymś np. jakaś plexi czy coś innego równego w co można wjechać żeby frezować na wylot bo widać że kładziesz na stole i nie docina do końca, zostawia ci cieniutką blaszkę obłamałeś ją o krawędzie pofalowane jak #@$#$%. Najlepiej wyciąć nie na gotowo i zostawić sobie z 1mm naddatku i dopiero na koniec wybierać na zero, najlepiej ustaw frez przeciwbieżnie, będzie odrzucał wióry od obrabianej powierzchni i będzie idealna a nie takie nie wiadomo co.
Napisałem się trochę ale nie robię tego złośliwie, weźmiesz sobie rady do serca to będzie pożytek z twojej roboty a nie to nie będziesz gdulił dalej.
A i jeszcze jedno zrobienie tej ścieżki to max 5 min, wiem że jak powiesz klientowi ile to pracy wymaga to łatwiej uzasadnić cenę ale 50 zł to i tak tanio więć ...

_________________
http://www.bikepics.com/members/Enduros/02drz400/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2014, o 18:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
Są wycinane laserowo ale nie przeze mnie, a to czemu takie poskubane to właśnie nie wiem. A co do ceny to znajomemu za materiał i wycięcie tego odpalam trochę i to wszystko co mam do powiedzenia. Te kości sprzedaje do różnych motocykli od dłuższego czasu i nigdy nie miałem ani zwrotów ani telefonu że coś nie pasuje czy nie zgadza

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 26 cze 2014, o 17:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2012, o 14:04
Posty: 147
Wiek: 38
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: KTM dzyn dzyn dzyn
Znajomy laser to widział chyba tylko u dentysty, kości są frezowane na 100 %. Co nie znaczy że były by przez to gorsze, no ale nie tak wykonane. Wycina kształt na raz i przez to kleszczy mu freza, a to znaczy że tyłek z niego nie fachowiec bo nie dość że to nie trzyma wymiaru to jeszcze utrudnia mu pracę. I nie potrzeba tu super narzędzi pomiarowych żeby to stwierdzić, w tych otworach jest coś przecież osadzone to jak ma być dobrze skoro są takie powygryzane. Chciałbyś mieć np. cylinder z takim wzorem w środku ?
Następne niech wytnie jak pisałem wyżej i zobaczycie że będzie lepiej.
Zobacz sobie jak wygląda powierzchnia po laserze widać różnicę ?

Obrazek

Obrazek

_________________
http://www.bikepics.com/members/Enduros/02drz400/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2014, o 18:02 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
To jest tylko kawałek blachy, nie potrzeba tutaj dokładności do setek tysięcy, liczy się tylko odległość między otworami, przez którą obniża/podwyższa się motocykl.
Choćby otwór był wycinany wiertarką, będzie to samo co wycinane laserem, jedynie oka może nie cieszyć, ale momencik... przecież to i tak zawsze jest z błota i pod motocyklem. ;)

Po co płacić dodatkowe pieniądze za wycinanie laserem chore pieniądze, skoro równie dobrze takie coś można zrobić na przysłowiowym "kolanie".
Oczywiście bez anty-reklamy, ale Panowie, co ma piernik(kości) do wiatraka(cylinder). :D


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 26 cze 2014, o 19:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
Te rowki są tylo od połowy grubości tej kości i są wycinane na laserówce, niedawno oddawali ją na przegląd może dlatego, nie wiem

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 27 cze 2014, o 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2012, o 14:04
Posty: 147
Wiek: 38
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: KTM dzyn dzyn dzyn
Powiem tak cena adekwatna do jakości, więc jak ktoś chce to kupi.
Rowki są na wysokość taką jak pióra na frezie i tyle w temacie.
Widziałeś zdjęcia jak to powinno wyglądać, to proszę Cię nie ciśnij kitu z tym laserem bo bardzo nie lubię jak ktoś próbuje robić mnie w wała. :evil:
Poproś kolegę niech nagra filmik komórką jak to wycina laserem i pokarze powierzchnie po, nie mogę się doczekać. :lol:
Zresztą jak Street mówił, jak komuś nie zależy na jakości, wyglądzie to niech sobie weźmie kawałek płaskownika wywierci dwa otwory i też będzie działać, ale ja takiego dziadowania nie znoszę i dlatego się czepiam, bo jak już coś robić to porządnie.
Zresztą takie wycinanie majątku nie kosztuje jak się niektórym wydaje, idźcie do dowolnego zakładu gdzie wycinają laserowo albo waterjet i za te 50 + materiał napewno zrobią.

_________________
http://www.bikepics.com/members/Enduros/02drz400/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2014, o 12:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
Nie wchodzę dalej w dyskusję bo pryz mnie tego nie wicina ale widzę że wiesz co mówisz to z nim zagadam :)

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 27 cze 2014, o 17:00 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1338
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
sie wtrace moze.
Kiedys w uslugach napisalem, ze jestem w stanie dorobic kosci o KAZDA zadana wielkosc. Cena jednej pary wynosila 100-150 zl. Kosci z aluminium, z wprasowanymi tulejami z brazu, jak w oryginale. Potem dostalem ze 3 wiadomosci, ze za drogo, ze mozna kupic talony za 100 i juz. Zupelnie odpadlem jak mi ktos napisal, ze mozna to zrobic z kawalka metalu za 20 zl. Od tamtej pory nie dyskutuje. Chcesz miec amortyzator w dupie na hopce, zrob sobie z kawalka metalu, wiertlem fi 12 (czy 14, nie pamietam) dziure wywierc, zaloz i jezdzij. Wiertlo kupisz w Biedronce, kawalek metalu mysle, ze jak sie dobrze usmiechniesz to na zlomie dostaniesz za darmo.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2014, o 20:50 
Offline

Dołączył(a): 16 wrz 2014, o 10:03
Posty: 26
Lokalizacja: Lublin Wilczopole
Motocykl: DRZ-E 400
Dodam i ja trzy grosze od siebie. Kupiłem te kości . Faktem jest że krawędzie otworów są lipne ,można było zrobić mniejszy otwór i poprawić wiertłem + rozwiertak .Krawędzie są takie "obdarte" bo trzeba umieć dobrać parametry do obrabianego materiału i nie rzucać zardzewiałej blachy na laser bo później wygląda jak z palnika. Po założeniu nie ma luzów (nie wiem jak długo bo wyjeżdżona jedna niedziela) ,obniżają o jakieś 5 cm , malowane sprayem na drucie (myślę że będą rude po kilku podjazdach)a za parę groszy można było wrzucić do ocynku (chyba że w pobliżu nie ma). Myślę że teraz kupił bym te alu z brązem pomimo tego że trochę droższe ale decyzja należy do was.


Ps. Za miesiąc napiszę jak się sprawują i dorzucę zdjęcie jak nie zapomnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2014, o 18:38 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1338
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Cena Czyni Cuda. Jesli sie kupuje wyrób w cenie kawalka aluminium to czego sie mozna spodziewac. Ciekaw jeszcze jestem twardosci tego materialu...

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2014, o 09:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2011, o 16:31
Posty: 259
Wiek: 23
Lokalizacja: Sulejów
Motocykl: Kawasaki KLX 300R
poli zed niestety ja nie mam wglądu jak to jest robione także z tym doborem parametrów możesz mieć racje. Co do malowania też masz racje, na czym miałem je powiesić jak nie na drucie. Ocynk dobra sprawa w sumie gdyby był gdzieś w pobliżu ale niestety nie ma. Czekam na dalsze info co z nimi.
No ale powiedzmy szczerze czy za tą cenę spodziewałeś się kości pokroju talona?
Czekam na dalsze uwagi to może uda mi się pogadać ze znajomym żeby przyłożył się lepiej do tego wycinania.

_________________
Sezon na enduro nigdy się nie kończy!


Góra
 Zobacz profil GG: 511297 
 
PostNapisane: 4 paź 2014, o 16:21 
Offline

Dołączył(a): 16 wrz 2014, o 10:03
Posty: 26
Lokalizacja: Lublin Wilczopole
Motocykl: DRZ-E 400
Na razie spełnia swoje zadanie ,mam obie nogi na ziemi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2014, o 16:24 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1338
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Obys nie mial tez amora w dupie jak strzelą na hopce ;)))

B
PS. do smiechu to bylo, bedzie dobrze :))


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Abrams, Bing [Bot], Google [Bot], krizzo


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.