www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 23 paź 2019, o 22:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lis 2011, o 23:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2011, o 10:29
Posty: 93
Lokalizacja: Płock
Motocykl: Dr-z 400 e
jaka oponke corossowa polecicie? i czemu akurat taka? mysle ze temat sie przyda bo wielu z nas przed sezonem bedzie zmianiac gumy, pozdro

_________________
Bo życie jeste po to, by jeździć na moto :D


Góra
 Zobacz profil GG: 1676325 
 
PostNapisane: 13 lis 2011, o 23:39 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Pirelli Scorpion ciężko o lepszą nie pamiętam symbolu w 18", ale bieżnik taki jak scorpion mt32 w 19" . Wysoka kostka i dobra na wszystko zwłaszcza błoto i łąki pola. Najlepiej jedna wymienić z przednią do kompletu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2011, o 23:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Chyba, że wolisz enduro/cross to Mitas E-09 i Continental TKC80 - najbardziej polecany zestaw 50/50 trasa/teren :)
Mnóstwo ludzi na takim jeździ a z tego co wiem to na Africach zamykali te opony na winklach (a to prawie kostka) :p

W DT mam i nie narzekam :)

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2011, o 23:55 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Moim zdaniem ludzie podniecają się e09 bo jest tania a rewelacja żadna, Tkc tak ale do cięższych sprzętów lub na dalekie wyprawy po części asfaltem bo w błocie wogóle nie jeździ zakleja się po jednym obrocie koła i słabo oczyszcza. Aby była zabawa to tylko crossowa kostka. Z uniwersalnych enduro bardzo dobra jest Michelin t63 ale tylko tylnia radzi sobie też na asfalcie nieźle. Jeździłem na wszystkich z wymienionych stąd moja opinia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 00:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2011, o 14:03
Posty: 53
Wiek: 26
Lokalizacja: Zgierz
Motocykl: KTM 525 EXC
A ktoś jeździł na Michelinie Ac 10? Szczególnie interesuje mnie opinie o tył, gdyż mam na przodzie właśnie tę oponę i nawet nie narzekam... Ktoś może powiedzieć jak się zachowuje? I nawet cena jest dość atrakcyjna...

_________________
Pozdrawiam!
Michał_P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 00:14 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Ac10 na suche i szuter nawet, do drz wystarcza, takie amatorskie uniwersalne. Ale są lepsze np. cross competition


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 09:08 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
AC 10 do DRZ świat i ludzie - poza tym maja homologacje na drogę a i cena nie powala.
Miałem jakieś Pirelli Scorpion - po 3 tys km nie ma opony może jakaś miękka mieszanka- a jeżdżę 95% off
TKC 80 - moim zdaniem się nie nadaje - miałem w Afryce - to jest prawie jak opona na asfalt - z reszta tam trzyma świetnie, lekki szuter ok - ale trochę błota i zapchana
Nie miałem e09 - ale latałem na podobnym Misku t63 - do cięższego moto ok - Africa Twin, na lekki offik.

Ja chyba kupię teraz AC 10 - cena, homologacja na drogę i wartości jezdne - jak dla mnie wystarczające - dla porównania latam z kumplem prawie zawsze razem - jego AC 10 niewielkie ślady zużycia - mojego Pirelli nie ma - jak to mawia mój znajmy wulkanizator - włoszczyzna to zupy i w niewielkiej ilości ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 10:00 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Scorpiony są z różną mieszanką bardzo miękka też, ja akurat nie patrzę na zużycie ma być dobra i już, się zużyje to się wymienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 12:01 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
klos242 napisał(a):
Scorpiony są z różną mieszanką bardzo miękka też, ja akurat nie patrzę na zużycie ma być dobra i już, się zużyje to się wymienia.

pewnie masz racje z ta mieszanką bo za szybko zeszła - nie wiesz jak to sprawdzić z ciekawości.
Ja jednak kupie AC 10 (mam w dobrej cenie do wziecia)- jak pisałem na moje amatorskie latanko świat i ludzie - a kasa to niestety tez czynnik który ogranicza :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 12:02 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Twardość mieszanki pisze na oponie np soft, mid soft, mid hard, hard każda na inne podłoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 19:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Mam i polecam Mitas C-06 110 szeroka na tył, Super kostka w teren , pięknie się wgryza w trawę ziemię. Na boki super trzyma cena też dobra. Oczywiście na asfalcie leci w oczach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2011, o 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2011, o 21:44
Posty: 195
Wiek: 34
Motocykl: DRZ 400 E K4
E 09 to do ciężkich enduro ja miałem w XT660.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2011, o 12:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2011, o 10:29
Posty: 93
Lokalizacja: Płock
Motocykl: Dr-z 400 e
a jaki rozmiar macie w swoich suzach? ja mam 110 a 120 podejdzie?

_________________
Bo życie jeste po to, by jeździć na moto :D


Góra
 Zobacz profil GG: 1676325 
 
PostNapisane: 16 lis 2011, o 15:01 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
Możesz mieć 110 na /100 lub 120 /90 - lub też ja miałem 140 ale na ile nie pamietam .
Teraz zakładam 110/100 - taką od kumpla dostałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2011, o 17:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2011, o 14:03
Posty: 53
Wiek: 26
Lokalizacja: Zgierz
Motocykl: KTM 525 EXC
"120/90-18 65P (110/100 – 18 64M) dętkowa" - cytując książkę serwisową.

-------
w nawiasie wersja E

_________________
Pozdrawiam!
Michał_P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2011, o 19:40 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
miałem kendę 778 120/90-18 4,50/4,75
teraz michellin AC10 100/100 jest węższa więc łatwiej się skręca, w błocie deko gorzej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2011, o 21:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
babel napisał(a):
.... miałem 140 ale na ile nie pamietam ....


Weszla?
nic nie obcieralo?
to byla kostka?
Jakie kola? enduro?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2011, o 22:12 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Witam

Co do AC10:
Tył: Ok na twarde podłoża (np: 3x po Karpatch = 2500 km, albo 1x enduromania + 1x Ukraina na XT600 + jakieś 1500 koło komina). Ale w miękkich podłożch w glinie, w lessie nie robi, na śniegu się nie sprawdza. Trzyma jednak (jak na oponę enduro) dobrze na asfalcie (nawet mokrym i zamarźnętym) i mokrych kamieniach. Do pierwszych 500-700 km nie wiele ustępuje Comp III (potem niebo z ziemia). Jak ktoś głównie po suchym lata to i 5 tyś może wykręci.
Przód gorszy, mniej wyczuwalny, na sliskim odpływa czasami niespodiewnie na boki. hamuje nadpodziw dobrze. Lepiej do endurzenia założyć typową kostkę.

Mój typ? Michały S12
Znakomite na każdym podłożu. Niskie ciśnienie ofc. Tył wytrzymuje przy 120 ok 3 tkm, przy 140 4-5 tkm nie rtacą wiele z trakcji. Klocki nie zaokraglają się jak w Dunlopach, Mitasch, Shinko, Maxxisach itp, tylko ścierają jakoś tak "bardziej na ostro". Na przodzie 5 tkm to standard (95% off mieszany).

Genaralnie w Góry zakładam AC10 bo dużo tańsze i na kamieniach się sprawdzają. Wokół komina (slisko) S12.

Pirelek nie testowałem. Znajomi oceniali nieco gorzej od michałów (trudniej wyczualny przód, mniej trwały i gorsza przyczepność na twardym tyłu).

Czemu pisałem o 120 i 140. Ano cena/trwałość w 140 dużo lepiej wychodzi. Trzymają tak samo. 140 bardziej stawia bokiem w przy bocznym najeździe (koleiny, kamienie, gałęzie), ale można przywyknąć. W wahacz/błotnik się mieści (dętka jeśli gruba musi być jedna 120ka, 140 trudno włożyć.

I nie jestem w żaden sposób związany z Michelinem. To nie reklama. Z moich znajomych kto raz kupił te opony innych już nie kupuje.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2011, o 11:57 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2011, o 20:53
Posty: 152
Lokalizacja: Malbork
Motocykl: DRZ 400 E
Jeździłem na mitasach c 02 i c 17 bodajże w dr 650 se, teraz mam maxxis IT 110 z tyłu i powiem tak: dojazdówki po asfalcie robie, jakieś szutry też i cięzki off też i mam na cały sezon, a są niedużo droższe niż mitasy.

Polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2011, o 22:07 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
Ponieważ mój scorpion 140 (taką kupiłem z kołami) dożył końca dzisiaj wrzuciłem jakaś używkę od kumpla 110/100 - powiem szczerze pierwsze odczucia z węższej opony bardzo pozytywne - może gorzej w piachu .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], krzaqpl, rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.