www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 21 wrz 2019, o 18:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 mar 2019, o 00:25 
Offline

Dołączył(a): 11 mar 2019, o 00:06
Posty: 2
Witam,
Od jakiegoś czasu mam dylemat co zakupić .
Wcześniej posiadałem Honde XL 600 R

Moto do czego ?
-Jazda po lasach i drogach szutrowych czasami cięższy teren .
- jeśli się znudzi w/w styl to założyć opony na drogi asfaltowe turystycznie do 200 km np dziennie weekendowy wypady

DRZ raczej tylko i wyłącznie w opcji DRZ E z racji mocy oraz ciężaru . wady jakie można przypisać to zawieszenie oraz hamulce i częstsza obsługa moto niż w SM. zalety to waga

KTM LC4 najprawdopodobniej wersja 640 bo jest ich najwięcej wady to ciężar zalety zwieszenie, obsługa jak w DRZ SM/S.

Mnie na chwile obecną przekonuje DRZ E 400 z racji wagi , jeździłem hondą 600 r i daje się odczuć ciężar . Co wybrać.


Kwotę jaką chce przeznaczyć to na dzień dzisiejszy 10 tyś zł.
Motor oczywiście z możliwością rejestracji .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 13:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
DRZ na cięzki teren sie nie nadaje

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 14:28 
Offline

Dołączył(a): 2 sty 2018, o 23:12
Posty: 224
Wiek: 31
Lokalizacja: Ruda Śląska/Częstochowa/Koniecpol
Na dzień dzisiejszy na zadbaną DRZ E kwota jest za mała.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 15:39 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2018, o 18:55
Posty: 39
Wiek: 46
Lokalizacja: Zamość
Motocykl: SUZUKI DR-Z 400E '05
no sorry mati0201 muszę cię zmartwić ale DeReZyną nie masz żadnych szans w profesjonalnych zawodach crossowych, i nawet "przedszkolaki" na pięćdziesiątkach cię objadą w trialu... :P
bo zdaje się że część ludzi tylko tak rozumie "ciężki teren" a wszystko inne to pikuś i kawka z mleczkiem...
ja jednak patrząc na to czym jeździłeś i jak zamierzasz jeździć myślę że jest to idealny sprzęt...
Cena... no cóż są to motocykle co najmniej 10-cio letnie, tutaj żadna kwota nie gwarantuje że będzie ideał...
Można się wsadzić na minę wydając 8tyś, ale można też taką trafić przy 15tyś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 15:52 
Offline

Dołączył(a): 11 mar 2019, o 00:06
Posty: 2
W chwili obecnej na olx jest dość sporo drz E w okolicy 10tys. Nie znam ich jakość. Większe ceny osiągają SM

Co do ciężkiego terenu to nie miałem na myśli zawodów.
A piaskownice w której xl 600r siadala po chwili.

W takim razie KTM 625 myślę że jest połsrodkiem. Waga około 139 kg moc 55km. Długie interwaly serwisowe. Drz ceny moto są nadal takie same jak w 2010-15 roku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 18:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2018, o 08:13
Posty: 47
Wiek: 33
Lokalizacja: Bolesławiec, Dolny Śląsk
Motocykl: DRZ400E
Jeśli priorytetem jest jazda w terenie (co widać po twoich preferencjach) to bierz co lżejsze - drz400e. I nie, teren Ci sie nie znudzi :) Rozważyłbym też xr400r, ale ich jest strasznie mało w naszym kraju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 18:34 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Witka

Mialem LC4ke (3 lata ale latalem na wielu i potem) i drze (7 lat, ponad 40 tkm). Latam tylko off
Trwałość - podobna o ile serwisu je się zgodnie z zasadami.
Komfort - siodło w KTM lepsze, drz nie wibrujew więc na przelotach asfaltem mniej męczy.
Silnik - kat zdecydowanie silniejszy, drz lepiej się wkreca, moment i moc bardziej liniowa co bardzo ułatwia jazdę jak niska przyczepność.
Skrzynia+sprzęgło - porównywalne, sprzęgło w drze chyba nieco lepiej dozowalne.
Zawias - KTM gora, drz w serii to porażka
Heble - skuteczność w drze to porażka ale przyz nowszych sprzetach kat nie wiele lepszy, dozowalnosc w serii lipna w obu
Ciężar - nawet sxc wagowo podobny do drzs wydaje się sporo cięższy
Porecznosc - drz daleko z przodu
Zwrotność - jak wyżej, lc4ki nie skrecaja :)

Jak je widzę?
Lc4 w offie do ostrego napierdalania po w miarę prostych, dziurawych, polnych i leśnych drogach. Na tory, do skakania, do bydlowania po piachu. Cos dla młodych, zaciętych.
Drze w offie lepszy do smigania miedzy drzewami, na podjazdy, w gory, na sliskie podłoża, generalnie do bardziej technicznej jazdy. Bardziej uniwersalny, ale do pewnych szybkości.
W sumie da się nimi latać wszędzie (łącznie np z wyrypami Regimentu13) ale wymagają siły i zacięcia i miłości.

pozdr rr


Ostatnio edytowano 12 mar 2019, o 18:47 przez rrolek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2019, o 16:43 
Offline

Dołączył(a): 14 cze 2013, o 13:45
Posty: 29
Lokalizacja: okolice Babilonu
Motocykl: drz400e
rrolek napisał(a):
Witka ...

Zawias - KTM gora, drz w serii to porażka
Heble - skuteczność w drze to porażka ale przyz nowszych sprzetach kat nie wiele lepszy, dozowalnosc w serii lipna w obu
... pozdr rr


Motałeś coś z hamulcem? W sensie wymiana pompy, ew. większa tarcza (na 270 mm) plus adapter?
A jak z zawiasem? Faktycznie w porównaniu do LC4, szczególnie najmłodszych wersjach występujących często na WP48 to standardowy zawias dr-z jest lekką kiłą.
pzdr
Jac


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2019, o 18:41 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Witka

Nic nie motalem, bo przewody w oplocie to nie motanie. W sumie niewiele dały. Co dziwne, juz to tu pisalem, beta na tez Nissiny z nawet mniejszą pompę i hamulec jest jednopalcowy i mega skuteczny. Nawet cholubione Brembo w najnowszych excfach słabiej dozowalne i wymagające juz dwu palcy by hamowały skutecznie.
Zawias? Z fabrycznym widelcem, nie za wiele da się chyba zrobić. Może jakieś emulatory, może inne patenty typu inny seting zaworów, no nie wiem, nie ruszalem bo nigdzie nie znalazłem jakiegoś wiarygodnego info o tym co faktycznie pomaga i w jaki sposób. Najprostsze i nieco poprawiające czułość rozwiazanie do którego doszedlem to olej iPone 5W pełen syntetyk, nieco większą poduszka powietrzna dla zwiększenia progresji w końcu dobicia. Jest wyczuwalna różnica w czułości i komforcie.
Nie wiem czy inne lagi cos zmienią, to chyba również kwestia złego wywazenia motocykla, przód za ciężki. Może warto spróbować. Mam teraz tez Dominatowa z widelcem WP43 który robi chyba lapiej niż Showa w drzecie. Zalozylem kiedyś do XTka widelc USD Kayaba. Robił nie lepiej niż oryginalny z tluka niemniej na pewno znacznie poprawiał prowadzenie po nierównościach bo był znacznie sztywniejszy.
Amor oryginalny w sumie jako tako robi. Powiem wiecej, IMO nie wiele ustepuje systemowi PDS w starych katach na mitycznym rfesie. Ja miałem w drezynie ustawione bardzo nisko dobicie i +/- w standardowe odbicie, szybkie o ile pamietam dość miękko. W miarę przechodził po pniakach ale i tak przedstawiało go po kamieniach. Do napiepszania po polnych drogach i powolnej, technicznej jazdy mógł być.
I w wiedlcu i amorze jakieś takie niewyraźne i niejednoznaczne zmiany po kręceniu śrubkami. W kacie wiadomo WP, ale tez musi być "zadbane" by właściwie działało.
Generalnie dla poprawienia prowadzenia, co juz tu bylo wiele napisane, koniecznyjest tez amor skrętu. Znaczy, tjuning.

Pozdr rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2019, o 20:16 
Offline

Dołączył(a): 2 sty 2018, o 23:12
Posty: 224
Wiek: 31
Lokalizacja: Ruda Śląska/Częstochowa/Koniecpol
Na jesień była E wystawiona z widelcem od yzf, tył też miała pomotany. Z ciekawości zadzwoniłem jak to mu śmiga ale gość też zwrócił uwagę na wyważenie w DRZ. Jego mody co mówił poprawiły komfort jazdy w terenie w porównaniu do serii ale cudów wielkich nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2019, o 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Zawieszenie z DRZ E/S reguluje się sprężynami

Chyba że ktoś waży 65kg

Sprężyny komplet 1000zl nowe

Ale to żadko w zasięgu klienteli DRZ

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2019, o 20:57 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Krizzo.....
Jak by było tak pięknie to była by na rynku sila drenzyn z dobrym zawiasem. Przecież gro tych zabawek ściągnięta ze starej unii a tam maja siano i nie wachaja się by go użyć na swoje zabawki. Popatrz na te akcesoryjne wydechy, mega drogie akcesoryczne zbiorniki, kopniaki, rafki Excela a nawet niczemu nie służące poszycia siedzeń czy wypasane oklejny. Ja wiem, że dla wielu motorek ładny jest lepszy od dobrze zestojonego, ale nawet malo ogarnięty ale latajacy w terenie wie ze zawias ważniejszy od silnika.
Dobór sprężyn bardzo ważny jak ktoś skacze i wymiata. Przy mniejszych prędkościach decyduje nie tyle charakterystyka sprężyny a amortyzatora. Chcąc mieć dobra czułość musisz ustawić miękko, jak z tymi ustawmi zaczynasz konkretnie ganiać to musi dobijac. I tu i w pewnych elementach jazdy technicznej (progi, klody ect) sztywniejsze sprezyny robia zajebiscie. Łatwiej wyjść na kolo, łatwiej skoczyć Twarde nastawy amorow dobre jednak na piasek, błoto czy tor. Po kamulach czy korzeniach z tym nie pogonisz.
To co pisze wynika z mojego własnego doświadczenia. Mam swoje lata i być może złe nawyki, jestem amatorem i wiem ze to co pisze nie do końca pokrywa się z tym co pisza fachowcy. Podkreślam, ze moim zdaniem wiele zależy od preferencji i stylu jazdy. Pobujcie.

Pozdr rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2019, o 11:33 
Offline

Dołączył(a): 14 cze 2013, o 13:45
Posty: 29
Lokalizacja: okolice Babilonu
Motocykl: drz400e
Faktycznie założenie amortyzatora skrętu znacznie poprawie jakość latania po kamieniach, czy po prostu przy całodziennym lataniu. Piszę, bo miałem w poprzedniej sztuce i nie żałowałem ani jednego PLN wydanego na to ustrojstwo. Sam oplot, daje jakąś poprawę. Ale zdecydowanie zbyt mało.
No nic, muszę poczytać po świecie o zmianach w zawiasach. Jest oczywiście wątek na forum o emulatorach, ale jakoś nie do końca kupuję. Bardzo możliwe, że jestem w mylnym błędzie.
Jac


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2019, o 13:11 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1391
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
To ja 3 grosze.

Jak PKS da, to będę robił zmianę ustawienia płytek tak jak w thumpertalku mówili.
viewtopic.php?f=17&t=2226&hilit=tylny+amortyzator&start=20

Nic mnie z moim amortyzatorem juz nie wiąże, bo przy serwisie płytki się rozsypały i muszę wszystko od nowa instalować, zrobię to więc już tak jak thumpertalk pisze.

Potem zdam relacje co i jak, ale nie spodziewajcie sie cudów, jestem amatorem jak Rajmund i nie latam po torach krosowych.

Pozdrawiam
B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2019, o 20:18 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Wieczór

Qńbinuj, qńbinuj. Tak powoli nosze się z myślą by bardziej jednak szosowego dominika zamienić na powrót w drezete. To lepsza opcja jak sie lata w zasadzie tylko off. Beciak do Rumunii i w wąwozy a drezyna na śnieg i dłuższe latanie na skuśke. Dobry patent na zawiasy na bank bym kupił.

Pozdr rr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Antonio, Bing [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.