www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 17 gru 2017, o 13:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 paź 2017, o 15:22 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
Witam. Jeżdżąc dzisiaj moja Suzu dostała jakiejś dziwnej bolączki, mianowicie jechałem asfaltem, zredukowałem do niższego biegu, strzeliła mi z wydechu i dźwignia zmiany biegów ani drgnie... I tak na jechałem na biegach 4 i 5 do domu. W domu odkryłem, że aby zredukować do niższych biegów wystarczy podnieść dźwignię i znów ją nacisnąć a byłem pewny, że to tryby albo wodziki się posypały. No nic, zadzwoniłem do mechanika i mówi, że to sprężynka od wybieraka. I teraz pytanie, gdzie to jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2017, o 12:51 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 20
Od strony sprzęgła, właściwie to są dwie, jedna pod nim. Niestety, żeby to wyjąć trzeba zdjąć sprzęgło. Pod żółtą zębatką jest sprężyna, dokręcona śrubą. Chyba, że chodzi o tą drugą sprężynę która jest na tym mechanizmie po lewej stronie to trzeba wyjąć wałek od dźwigni zmiany biegów.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2017, o 14:16 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
Ogarnę to jak będę miał czas.
Czy to normalne, że mam tylko tyle oleju? Bo jeśli się okazuje, że chleje olej jak głupia i jest przytarta to chyba najlepszym wyjściem będzie samobójstwo...
Obrazek
Obrazek
Zaraz jeszcze wrzucę filmiki z pracy dźwigni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2017, o 15:24 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2016, o 09:18
Posty: 135
Oleju powinno się zlać około 1.7 litra. Moto było palone przed zlewaniem, z ramy zlałeś?

Tak w ogóle to sprawdzałeś kiedykolwiek olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2017, o 16:10 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
Olej sprawdzałem co wyjazd czy jest i akcja taka, że na zimnym silniku wyjmowałem bagnet i był praktycznie cały suchy oprócz końcówki, jak włożyłem znów był już cały suchy a jak rozgrzałem przez 3min drezynę to bagnet był cały w oleju i jak włożyłem go znów to czasem mi pokazywało pełny stan, czasem pół a czasem prawie w ogóle...

Z ramy czyli tą śrubą zaraz przy płycie pod silnikiem? Tak zlewałem, ale praktycznie nic nie poleciało. Jeszcze nie wyjmowałem sitka bo nie miałem czasu się tym dzisiaj zająć.

Nie rozgrzewałem motocykla przed spuszczeniem oleju niestety... Nie miałem jak bo dzisiaj dobierałem się do silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2017, o 17:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 20:02
Posty: 453
Lokalizacja: małopolska
Motocykl: Husq TE 450 OFF ON
Z ramy - czyli przy główce ramy - czy odkręcałeś korek.

Jakbyś tylko tyle zlał to byłby cud, że ten sprzęt jeszcze jeździł.

_________________
Była DRZ 400S, jest TE 450


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2017, o 11:05 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
Mógłby podesłać ktoś fotkę gdzie to jest? Ja mam przy płycie silnika taką śrubę którą spuszcza się olej z ramy... Korka tam nie mam. No chyba, że chodzi o ten z bagnetem ale to musiałbym chyba przekręcać moto do góry kołami a to tak na pewno się nie robi... Czy chodzi o ten wężyk idący od ramy i tam jest sitko? Tego nie wyjmowałem jeszcze.

Jak się nazywa fachowo ta sprężynka przy wybieraku? Za cholerę nie mogę jej znaleźć na necie a ponoć kosztuje 50zł... To od razu wymieniłbym obie. Miło by było gdyby ktoś podesłał link najlepiej do oryginału to zamówiłbym dzisiaj.

Oglądnę jeszcze co i jak siedzi w moto ale już przygotowuję się na kapitalkę w zimę także na razie złożę to jak jest, zaleję nowym olejem i będę sprawdzał i ewentualnie dolewał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2017, o 22:11 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2016, o 09:18
Posty: 135
Oi Panie... Przecież podstaw nie będziemy Cię uczyć: strona 74 https://suzuki.pl/old-pdf/moto/instrukc ... e%20k6.pdf

Najprawdopodobniej cały olej siedzi w ramie, ale i tak może być mało, więc ja bym pokrywę głowicy ściągnął.

Ja bym obstawiał nr. 29 https://www.pieces-suz.com/suzuki-reche ... ID=5113972


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 paź 2017, o 14:11 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
Olej z ramy spuszczałem, odkręcałem tą śrubę oznaczoną nr1 ale tam mało co wyciekło... Nie odkręciłem za to tej ze skrzyni korbowej.

Po co ściągać pokrywę głowicy? Żeby sprawdzić wałki i zawory? Myślałem, żeby zlać go do reszty, wymienić wraz z filtrem i jeździć w tym samym czasie, w którym będę odkładał na kapitalke.

Gdzie mogę dostać tą część? Ebay dla mnie odpada bo za długo będę musiał czekać i przesyłka zza miedzy jakoś mnie nie przekonuje... A zamówiłbym to dzisiaj i miałbym na weekendzie...

EDIT
Znalazłem za 28zł, także jest git.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 paź 2017, o 22:54 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2016, o 09:18
Posty: 135
Jak jeździsz "w okół komina" to tak jak piszesz ;] Jak gdzieś dalej, to warto by sprawdzić co tam się dzieje, o ile nie było tego oleju serio - głowica dostaje jako pierwsza, ja bym to zrobił dla własnego spokoju - wolał bym wiedzieć czy jeżdżę na minie i mam się śpieszyć z remontem, czy spokój.

Na przyszłość: http://oryginalneczescisuzuki.pl/ ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 13:03 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
Po odkręceniu śruby spustu oleju z wału korbowego tyle oleju się zlało... Mało. Ciekawi mnie gdzie jeszcze jest... Zostało sitko ale muszę zdjąć płytę pod silnikiem.
http://i65.tinypic.com/jq3hch.jpg
Cholera... I będę musiał kupić dwa komplety uszczelek jeśli jest git z głowicą (200zł+ za sztukę) bo muszę zerknąć pod pokrywę... Ehh... Ciekawe ile kapitalka mnie wyniesie.

W ogóle, to spuściłem płyn chłodniczy i ma bardzo dziwny kolor... Dolewałem niebieskiego petrygo a tu taki kolor... I na dole jakby olej?
http://i63.tinypic.com/2vl5tfp.jpg
http://i67.tinypic.com/2jeyb2f.jpg
Chłodnice mam do wymiany o czym wiedziałem bo były klejone najwidoczniej i teraz pytanie. Jaki jest koszt nowych oryginalnych? Czy są jakieś lepsze?

Tutaj daję zdjęcia ze stanem sprzęgła. Wydaje mi się, że jest spoko? A mimo to sprzęgło łapało dopiero przy prawie całym wciśnięciu dźwigni... Linka na pewno do wymiany. Czy aby tylko to?
http://i68.tinypic.com/9glxt0.jpg
http://i68.tinypic.com/9lbncw.jpg
http://i65.tinypic.com/256ttgo.jpg
http://i65.tinypic.com/2dhaa2w.jpg
http://i66.tinypic.com/2ccp91x.jpg

Przy okazji rozebrałem wydech bo nity mi ścięło i tak jeździłem bez... I widzę, że jest taka zwężka w nim czy coś (daję zdjęcia) i nie wiem czy wybić to jakoś czy zostawić i wrzucić wełny mineralnej i ponitować? Wydech Higashi.
http://i65.tinypic.com/35317y0.jpg
http://i68.tinypic.com/2u3z5du.jpg
http://i65.tinypic.com/29q1fu9.jpg

Jakiś patencik na zdjęcie sprzęgła? Bo tutaj ten z DTtki nie podejdzie (miałem blachę z rączką i w niej wywiercone dziury na kosz i jedną w środku) bo tutaj te rurki z gwintami na sprężynki i śruby od kosza nie wystają praktycznie w ogóle...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 18:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1179
Wiek: 25
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Pawl4k smiga na klejonej chłodnicy juz ponad rok, dużo tam masz poklejone?

Można z aliexpressu zamowic do e/y chlodnice w rozsądnej cenie

Ale jak duzo nie klejone bym zostawił / ewentulnie zamowil niech lezy w razie co

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2017, o 15:21 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
Stan chłodnic:
http://i63.tinypic.com/1199j81.jpg
http://i66.tinypic.com/6405jq.jpg
http://i64.tinypic.com/2zpifxz.jpg

Zdjąłem sprzęgło i okazało się, że to całkiem zmyślnie ktoś zrobił bo zakręcił nakrętkę od kosza i zablokował ją tą blaszką i nawet szarpać się nie musiałem.

Bez sprzęgła lepiej widać ten mechanizm... Coś mi nie pasuje to, że rozpieprzyła się sprężynka.
https://youtu.be/RvsH42BiPUk
Żeby zdjąć wałek wystarczy zdjąć dźwignię zmiany biegów? Bo u mnie za cholerę to wyjść nie chce... Sprężyny wyglądają na pierwszy rzut oka ale bardziej martwi mnie ten mechanizm...

Wyjąłem to coś co było w tłumiku i... Masakra... Było napchane tego przy końcu i tak zbite, że wyjąć nie mogłem.
http://i63.tinypic.com/ve6wy0.jpg
Czy to się nada na wymianę? Mam tego cały rulon zwinięty w taki koc i wiem, że to się nie pali także dałoby się nawinąć na tą rurkę.
http://i63.tinypic.com/2mevosl.jpg
Nawijać to na środek rurki jeśli już? Czy może kupić coś specjalnie przystosowanego do do tłumików?
http://i68.tinypic.com/2w5letv.jpg

Jakie mogą być skutki gdybym zrobił ten mechanizm odbijania dźwigni zmiany biegów, wymienił filtr oleju, zalał świeżym olejem i jeździł dalej kontrolując wszystko na bieżąco? Silnik generalnie do końca chodził cicho tak jak powinien ale od kupna dolewałem oleju (Motul 5100) tak po 200ml bo wydawało mi się, że brało olej i dopiero po zalaniu stan mi pokazywało... Ale skoro pije olej to tłok do wymiany raczej a kij wie czy tam są dalej selekcje czy ktoś szlif cylindra pieprznął... A jakoś w tym miesiącu nie wytrzasnę kilka tysiaków na remont tak o...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2017, o 20:35 
Offline

Dołączył(a): 25 sie 2017, o 07:55
Posty: 81
Dawno to kupiłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 07:56 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 17
14 sierpnia.

Trup :?: :o


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 15:28 
Offline

Dołączył(a): 16 lut 2016, o 18:35
Posty: 156
Motocykl: DR-Z400SM
kotlet9696 napisał(a):
14 sierpnia.

Trup :?: :o


Trup czy nie, kwestia tego ile wydałeś. Chłodnice wyglądają konkret, aż się proszą o wyprostowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 19:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1179
Wiek: 25
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Nie wyprostujes, popeka wpizdu

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 19:53 
Offline

Dołączył(a): 25 sie 2017, o 07:55
Posty: 81
Dokładnie, rzeźbienie w gównie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 19:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1179
Wiek: 25
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
P4wlak miał zgiętą, mowilem nie prostuj to teraz ma klejoną xD

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 20:57 
Offline

Dołączył(a): 16 lut 2016, o 18:35
Posty: 156
Motocykl: DR-Z400SM
W sumie, nie chodziło mi o sam szkielet, a te ameliniowe delikatne w środku, jak to się zwie to nie wiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], jaro, Johny, Songo


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.