www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 19 wrz 2018, o 10:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 16:52 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 41
Najpierw rozbiórka, czyszczenie, polerka (ewentualnie okrągłym pilnikiem troche rowek na kulki musisz "odświeżyć" i tak samo jak są jakieś wyżłobienia) wymiana sprężyny i kulek + jak jest bardzo wyrobiona to oring i kopaja działa jak nowa.

Miał ktoś klocki z proxa? Bo właśnie na przód zamierzam brać ale nie wiem czy ebc trwz czerwonych z Allegro które są w tej samej cenie nie będą lepsze. Oczywiście graty u Olka a tam ebc nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 20:38 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 323
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Spreżynki i kulki kupiles w ASO?

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 12:12 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 41
To tak. Do wymiany idą:
-skrzynia-pytanie brzmi czy skrzynia w SM jest taka sama jak w Y? Bo gdzieś czytałem, że Y ma krótsze biegi niż S/SM... Generalnie to w moim przypadku większość trybów jest taka sobie a 4 wymagają wymiany a dokładnie od 2 i 5tki a to w efekcie daje ponad 1000zł dlatego szukam skrzyni
-pompa oleju-polata niby ale nie jest w najlepszej kondycji
-ślizgi rozrządu
-głowica-zawory stan dobry, jeden wałek trochę za bardzo przytarty i gniazdo wałka również. Dopiero będę wiedział co z tym będę robił bo jest opcja regeneracji tego. Ale może nowy wałek i regeneracja samych gniazd?

Chętnie kupię skrzynię najlepiej od E/Y w jak najlepszej kondycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2018, o 22:49 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 41
Cylinder przehonowany, głowica zregenerowana, rotor, ślizgi, skrzynia zakupione. Dojdzie jeszcze mnóstwo gratów ale zdjęcia wstawię jak będzie wszystko.

Czekam na wahacz od Lomaxa bo okazało się, że pod łożyskiem była dziura.

Dojdzie napinacz rozrządu zapadkowy automat od Krizzo. Jakoś wydaje mi się, że manualny i ten automat pierwszej generacji nie jest taki bezpieczny...

Ogarnąłem naprawdę tanio części z ASO (jakieś 50% ceny tego co bym wydał gdybym sam kupował) tzn. podkładki, kulki, sprężynki, łańcuch rozrządu, tryb pompy oleju (gdyby ktoś potrzebował kontaktu pw) i teraz stoję nad dylematem:
1sza opcja-biorę łożyska w pudełko, jadę do sklepu z łożyskami i zostawiam żeby dobrali mi je. Wyjdzie tanio, bo 250zł max z uszczelniaczami
2ga opcja-biorę igiełkowe łożyska z ASO i te które się różnią a resztę dobieram. W tym wypadku jakieś 300zł drożej. I teraz pytanie czy jest sens? Czy dopłacać do tych z ASO czy dobierać Koyo/NTN/SKF po rozmiarze i mniej więcej oznaczeniu (większość łożysk z ASO ma dziwne oznaczenia, których nie wykorzystuje się nigdzie indziej).

Mam do wyjęcia 3 łożyska. Jedno nad igiełkowym od popychacza sprzęgła a drugie od wałka balansera (dojście tylko z jednej strony, nagrzewanie nie pomaga-około 120 stopni). Może ściągacz bezwładnościowy albo jakiś patent? Ważne żeby numery łożysk się dało odczytać... Jeśli ściągacz to jaki polecacie? To samo tyczy się klucza dynamometrycznego do skręcenia głowicy. Jakie polecacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2018, o 22:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1563
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Markowe łożyska po rozmiarach bym brał zamiast tych z aso raczej jak różnice masz 300zl

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sie 2018, o 19:01 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 41
DReZyna złożona. Zdjęcia z prac wrzucę do pierwszego postu ewentualnie dodam jak zrzucę wszystkie na komputer.

Niestety mam dwa problemy...
1.Nie mogę jej odpalić. Za cholerę nie pali.
Zaraz po złożeniu odpalała ale tylko na chwilę i zazwyczaj podczas trzymania trochę gazu...Dodatkowo z gaźnika (z miejsca koło pływaka, nie z wężyka od nadmiaru paliw) lałą się benzyna ciurkiem...
Przejechałem 500metrów ale zgasła i już jej nie odpaliłem...
Regulacja pokrętłem przy FCRze nic nie dała. Czyszczenie też nie. Wymiana świecy na nową z NGK irydówki na Denso irydową też nic nie dała.
Zrobiłem przy okazji taffy moda ale już go niestety nie sprawdziłem.
Aktualnie jedynie kroplami kapie z wężyka od gaziora ale i tak kapie źle -_-
Zrobiłem regulację zaworów, ustawiałem rozrząd, przy okazji musiałem zajrzeć do kopki bo podczas ustawiania rozrządu jakimś cudem wypadła sprężyna i nie dało się nią ruszyć i zobaczyłem opiłek koło prowadnic...
Zdjąłem kosz, założyłem wszystko tak jak ma być i kopka działa. Dodatkowo okazało się, że ta metalowa blokada trybu przy kopniaku i koszu sprzęgłowym była odwrotnie założona i kosz mi musiał ją zahaczyć i stąd opiłek.
Problem taki, że czasem podczas kopania, kopka się zawiesza i muszę robić tak jak na filmiku żeby ją przełamać.
Dodam, że bez odprężnika mogę normalnie kopać bo wcale nie jest to takie ciężkie i nie wiem czy to jakiś problem z motocyklem czy to ja się przyzwyczaiłem i jakiejś wielkiej różnicy po pierwszych kilkunastu kopnięciach nie robi.

https://youtu.be/xmeJJxPBew8

2. Za cholerę nie mogę odpowietrzyć przedniego hamulca. Niby płyn leci, niby żadne bąbelki powietrza się nie pokazują a klamka miękka dalej i nie działa -_-
Z tylnym znów problem taki. Tłoczki się zawieszają-musiałem od początku używać jakiegoś WD40 żeby się odwieszały i nie tarły o tarczę (która jest w sumie do wymiany bo zdarta). Żeby odpowietrzyć znów zawsze musiałem od drugiej strony strzykawką przepychać płyn do zbiorniczka i wtedy było okej. Teraz jeszcze tej opcji nie próbowałem ale może zadziała.
Na przodzie ten patent nie działa -_-


EDIT
Czyżby problem z gaźnikiem został znaleziony?
Obrazek

EDIT2
Mimo wszystko po głębszym zastanowieniu się na tym dziadostwie działała. Więc zacząłem się bawić regulacją. Gazior czysty. I teraz pytanie. Na ile mam ustawić wysokość przepustnicy i na ile mam tą dolną śrubę od mieszanki? 2 obroty nic nie daje a co ciekawsze była ustawiona na 10 obrotów w dół...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 16:51 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 41
Dobra. Okazało się, że rozrząd się przestawił. Dobra już prawie wszystko jest okej.
Został problem z odpaleniem... Z pompki przyśpieszającej benzyna cieknie jak szalona. Czasem motocykl zagra na sekundę, słychać że chce odpalić ale jakoś nie może się zebrać. Membrana do wymiany jak nic ale pytanie brzmi czy motocykl odpali bez sprawnej membrany?

Potrzebuję jednej informacji, której nie mogę znaleźć w serwisówce... Jak ustawić to czarne pokrętło między ssaniami w tym FCRze? Dawałem od 1.5 do 2.5 obrotu śrubą od poziomu paliwa (serwisówka podaje 1.5 obrotu) i tak na około 2 coś chciała grać więc postanowiłem bawić się już tylko tym czarnym pokrętłem ale znów nie mogę dojść do ładu z tym...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 19:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1563
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Masz wykonany eddie mod albo oring mod?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2018, o 00:21 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 41
Jedyne co mam zrobione to taffy moda ale i tak jest ustawiony za wysoko i nic nie daje...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.