www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 20 wrz 2019, o 22:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 cze 2013, o 11:54 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2011, o 20:53
Posty: 152
Lokalizacja: Malbork
Motocykl: DRZ 400 E
Szybkie pytanie

DRZ E 2005 chce profilaktycznie wymienić ślizgi łańcuszka rozrządu, przy okazji wymiany łańcuszka. Pytanie czy dostęp do ślizgów jest bezproblemowy, czy musze w górnym ściągnąć głowice. Sprawa ważna :P Z manuala niewyczytałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2013, o 12:55 
Offline

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 21:36
Posty: 163
Wiek: 23
Lokalizacja: Zawadzkie
Motocykl: DRZ 400 S
Ten ślizg od strony napinacza i tak musisz odkręcić, u góry trzymają 2 śruby od mostków wałków a jak jest z tą trzecią to nie wiem


Góra
 Zobacz profil GG: 10877045 
 
PostNapisane: 19 cze 2013, o 18:38 
Offline

Dołączył(a): 14 lis 2011, o 17:40
Posty: 30
ja nie zdejmowałem tego po stronie napinacza i bez problemów sie udało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2013, o 06:08 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
kalina napisał(a):
Szybkie pytanie

DRZ E 2005 chce profilaktycznie wymienić ślizgi łańcuszka rozrządu, przy okazji wymiany łańcuszka. P


A po co ?
Jest zużyty ?
Jeżeli nie to nie ma to najmniejszego sensu i szkoda kasy

Maly napisał(a):
ja nie zdejmowałem tego po stronie napinacza i bez problemów sie udało.


Nie wiem jak w wersji E ale w S czy SM jak mnie pamięć nie myli trzeba sciągnąć kosz sprzęgłowy i odkręcić jedną śrubę na której jest przytwierdzony
A przypuszczam że w E jest tak samo zamontowany

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2019, o 22:05 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:21
Posty: 34
Wiek: 38
Lokalizacja: Opolskie
Motocykl: DRZ 400 SM 2007
Odkopuje temat. Rozrząd do wymiany ( napinacz na ostatnim ząbku drz 400 sm).
W ślizgu łańcuszka występuje dość duże wgłębienie od napinacza i chcę wymienić ten ślizg również.
Jak wymieniam ten to i po przeciwnej stronie też by się przydało.
Pytanie ślizg po drugiej stronie napinacza wymaga podniesienia głowicy jak w innych motocyklach ? (wymieniałem rozrządy w hondach to trzeba było).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2019, o 09:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 05:45
Posty: 211
Lokalizacja: WWA
Motocykl: 400S
Chyba nie. On nie jest przykrecany u dołu nawet. Ale ręki uciąć sobie nie dam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2019, o 17:35 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:21
Posty: 34
Wiek: 38
Lokalizacja: Opolskie
Motocykl: DRZ 400 SM 2007
Tak jeden i drugi jest przykręcany u dołu. Tylko czy ten drugi siedzi w głowicy, ale pewnie tak (wtedy kupuję i wymieniam tylko ten od strony napinacza). Z resztą jak będzie cieplej to rozbiorę i zobaczę jak wygląda jeden i drugi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 12:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Szczerze nie widze sensu wymiany ślizgu w moto 2007 tym bardziej jednej sztuki, druga jest na stałe przykręcona z głowicą

Łańcuszek
Plastikowy tryb sprzęgło-pompa oleju

Przy okazji wiadomo, luzy zaworowe

Reszty bym nie tykał, chyba że ewidentnie zużyte coś

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 14:27 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:21
Posty: 34
Wiek: 38
Lokalizacja: Opolskie
Motocykl: DRZ 400 SM 2007
krizzo napisał(a):
Szczerze nie widze sensu wymiany ślizgu w moto 2007 tym bardziej jednej sztuki, druga jest na stałe przykręcona z głowicą

Łańcuszek
Plastikowy tryb sprzęgło-pompa oleju

Przy okazji wiadomo, luzy zaworowe

Reszty bym nie tykał, chyba że ewidentnie zużyte coś


Czyli tryb jeszcze plastikowy muszę kupić powiadasz? Dzięki za podpowiedź.
Ślizg ten od strony napinacza ma dość duże wgłębienie w miejscu nacisku napinacza. Boję się aby ślizg nie pękł. No chyba, że tam jest takie wgłębienie oryginalnie.
Przy okazji gdzie zamawiać części ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 14:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Nie jestem na 100% pewny czy nie ma wgłębienia jednak jak pędzący łańcuch nie wytrze prowadnicy to wątpie iż nacisk napinacza zrobi wgłębienie

Trzeba by jakoś to zweryfikować, poszukać zdjęć

http://oryginalneczescisuzuki.pl

Łańcuszek w aso kawasaki około 160pln


Edit:

Faktycznie nowy chyba nie ma dołka, pawl4k z forum zamówił nowy to za pare dni powinno dojsc i zobaczymy

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 17:22 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:21
Posty: 34
Wiek: 38
Lokalizacja: Opolskie
Motocykl: DRZ 400 SM 2007
Super. Czekam na wieści. Samo to zagłębienie zabrało z 3 ząbki na napinaczu. Ten dołek nie wygląda na oryginał.
Na tej stronie co podałeś ślizg od strony napinacza 126zł a łańcuszek ponad 220.
Załączam fokę mojego ślizgu.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 19:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Szczerze to ja tego u siebie nie wymieniałem

Im więcej ząbkow na napinaczu, tym szybciej go wyciągnie, tym szybciej w punkcie wyjscia

Ja preferuje napinacz manual

viewtopic.php?f=16&t=3662

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2019, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:21
Posty: 34
Wiek: 38
Lokalizacja: Opolskie
Motocykl: DRZ 400 SM 2007
Mam taki napinacz jak fabryka zamontowała (ponoć we wcześniejszych rocznikach były awaryjne). Może zły może dobry ale bezobsługowy. Jest na nim 12 albo 13 ząbków i już jest na ostatnim.
Manualnego nie chcę za bardzo bo zbyt mocne nie umiejętne napięcie łańcucha skraca jego żywot i można przeciągnąć i zniszczyć łoża wałków a tego bym nie chciał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: rgl, robq, Songo


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.