www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 20 lis 2019, o 03:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2013, o 23:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
Hejka, posypało mi się sprzęgło i stoję przed dylematem czy brać się za to samemu, czy szukać mechaniora...
Jak myślicie? Poczytałem trochę na necie i nie wygląda to na zbyt skomplikowane, ale laik jestem...

Pytanie drugie, jeśli bym się podjął samemu, to w co muszę się zaopatrzyć, żeby to miało sens: po pierwsze czy jakieś specjalistyczne narzędzia, a po drugie jakie części na wymianę: tarcze, przekładki, sprężyny, jakieś uszczelki? A może rozebrać i po oględzinach dopiero zamawiać... jak radzicie?

Czy jak okaże się, że wyrypany jest kosz to czy jego wymiana też jest do ogarnięcia w garażu?

A i jeszcze jedno - dzień wcześniej wlałem nowiutki olej... gdzieś na thumpertalk piszą, że można rozebrać sprzęgło bez spuszczania oleju kładąc moto na boku - próbował ktoś?

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2013, o 23:21 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Co Ci się posypało?

Specjalne narzędzia: dobry komplet kluczy nasadowych.

Można położyć na bok olej nie wyleci - sprawdzone. Zakręć tylko kranik / spuść paliwo. ;)

Kosza można wymienić w garazu posiadając wiertarkę, wiertło, śrubokręt i młotek.

Części zamawiaj jak rozbierzesz i zweryfikujesz co poszło się w krzaki ... .

Zrób sam, ściągnij sobie instrukcję, tam wszystko jest czarno na białym a czytanie nie gryzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2013, o 00:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
Dzięki za szybką i obszerną odpowiedź.

Najpierw znienacka straciłem sprzęgło - tzn. wysprzęglało tylko troszkę, mimo naciągania linki, ale postanowiłem jechać dalej... potem nagle wysprzęglanie pełne wróciło, natomiast przy puszczaniu słychać okropne dźwięki, nie da się płynnie puścić sprzęgła.

Narzędzia podane mam, ale z tą wiertarką przy moto to jakiś hardcor chyba ;)

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2013, o 07:31 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Wyciągasz kosz i wiercisz 6 nitów - na stole.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2013, o 09:17 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1395
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Jak dla mnie poszlo lozysko na sprzegle. Przewracaj motor na bok, zdejmuj dekiel patrz co sie dzieje.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2013, o 10:39 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Może być, nie ma co gdybać tylko trzeba odkręcić 8 śrub (jak mnie pamięć nie myli), zwalić dekiel i szukać.
BTW Kup sobie od razu 6 śrub do sprężyn sprzęgła i wymień, bo mnie się 2 ukręciły a nie dokręcałem jakoś wyjątkowo mocno. Koszt żaden. Dostępność - każdy sklep metalowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2013, o 22:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
Rozebrałem, no i widzę problem :( niestety
Tarcze są ok (a przynajmniej 2 które udało mi się wyjąć) Wygląda to tak jak by pierwsza przekładka nie była wystarczająco dociśnięta i ślizgała się po zębach tego wewnętrznego czegoś masakrując je solidnie...
https://drive.google.com/folderview?id=0B4Ap0ZR0fkQ3NUdpWFpLZjZodTA&usp=sharing

Pytanie co się stało, że tak się stało !?!?

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2013, o 23:51 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Źle dokręcony docisk albo wyciągnęły się śruby / wyprasowały talerzyki, tak że tarcza weszła miedzy docisk.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 00:42 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1395
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Hash, jak Cie lubie...
Mogles motor umyc przed rozebraniem. Chociaz silnik przeplukac, zeby sie w piachu nie babrac.
Sruby jak odkrecales te od sprezyn to luzno szly czy trzeba bylo sily ?

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 08:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
A, mialem pisac, zeby sie brudu nie czepiac, bo zywcem za dnia nie mam czasu ostatnio... Przetarlem tylko okolice dekla co by mi piach do srodka nie nalecial. Wiem, wiem, brudas ze mnie, ale chlopaki sie na niedziele zapowiadaja to nie moglem czekac.
Sruby, zeby ruszyc trzeba bylo sily sporej, ale jak juz puscily to szly lekko dosc. Wydawalo mi sie ze normalnie...

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 10:10 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 16:49
Posty: 241
Wiek: 43
Lokalizacja: Świecie
Motocykl: KLX 450 '09
Zle złozone sprzegło (tarcze przekładki). U mnie jest rózna grubosć przekładek i najgrubsza jest na koncu. Poza tym ostatnia tarcza powina znajdować sie na innych rowkach a nie z pozostałymi.Do dzis nie rozumiem jaki to ma wpływ na działanie sprzegła ale tak było u mnie i uwszyskich znajomych w DRZ. A fabryki sie nie poprawia. Tak jest u mnie i od 5 lat nic sie nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 12:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
Wiesz co, wg schematu przekładki są jednakie (część nr 7.):
http://www.suzukipart.com/oemparts/a/su ... 893/clutch

A czy ostatnia tarcza w innych rowkach, to ciężko z tego rysunku wywnioskować, ale może w SM jest inaczej?
Znalazłem też ciekawy tutek na http://www.thumpertalk.com/topic/569655-clutch-maintenance-and-inspection/ tam piszą, że z tym offsetem ostatniej tarczy to raczej ganz egal.

Myślicie, żeby wymienić ten kosz wewnętrzny, czy próbować spiłować na ostro krawędzie i próbować? Olej pewnie do wymiany bo nawet nie chcę myśleć ile tam poszło opiłków i filtr też - sic! po jednym dniu :(

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 12:40 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Pierwsza tarcza jest inna, nie ostatnia.
Zmieniaj ten koszyk, nie spiłujesz tego na ostro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 14:21 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 16:49
Posty: 241
Wiek: 43
Lokalizacja: Świecie
Motocykl: KLX 450 '09
rbsn99 napisał(a):
Pierwsza tarcza jest inna, nie ostatnia.

Ok zgadza sie zle to napisałem. Grubsza jest ta pierwsza przekładka od skrzyni biegów. Sprawdz czy cos nie masz namieszane z grubością przekładek i tarcz bo to nie tarcza a przekładka wpadła miedzy docisk a kosz. Jakby było za grube kompletme sprzegło i mocno naciągnieta linka spowodowała wypadnecie przekładki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2013, o 10:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
Temat ogarnięty - kosz, tarcze, przekładki i sprężyny wymienione.

Wyjaśnił się też powód awarii - źle złożone sprzęgło przez poprzednika - tarcza o większym wymiarze wewnętrznym była na wierzchu zamiast na sprężynce na dnie, przez co cały pakiet był ok.3 mm grubszy niż powinien - to wystarczyło. Do tego za mocno naciągnięta linka i problem gotowy.

Dzięki wszystkim za pomoc.

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2013, o 17:14 
Znaczy sprzęt gotowy na hołdy ?
To kiedy ? :-P


Góra
  
 
PostNapisane: 1 gru 2013, o 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 19:58
Posty: 162
Wiek: 41
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DRZ400E & ...?
We czw zabieram już swój sprzęt do siebie także możemy ustalać termin hołd!:)

_________________
Życie trzeba przeżyć tak, aby WSTYD było opowiadać, a PRZYJEMNIE wspominać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2013, o 20:09 
Zaśmiecając co nieco - ugadywać się.
Bo mamy w planie z Przemkiem na niedzielę zabrać dzieciaki na hołdy aby coś tam potrenowali lajtowo.
Wtedy mało jeżdżenia będzie.
Ale jeśli się zdecydujecie na przyjazd to zmienimy gryplan ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 1 gru 2013, o 20:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 19:58
Posty: 162
Wiek: 41
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DRZ400E & ...?
Odpytam chłopaków na pw i dam znać, nie ukrywam,że bym pojeździł jeszcze.

Raf
p.s
A może "wkrętować" stare opony na zimniejsze dni..?!

_________________
Życie trzeba przeżyć tak, aby WSTYD było opowiadać, a PRZYJEMNIE wspominać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2013, o 21:03 
Pirania napisał(a):
A może "wkrętować" stare opony na zimniejsze dni..?!


Zapytaj belushiego ile z tym roboty...
No i ile razy te opony faktycznie wykorzystasz...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.