www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 16 paź 2019, o 20:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2015, o 17:39 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Witam,
Od jakiegoś czasu klamka sprzęgła w mojej DRZ zaczyna coraz ciężej chodzić, lub ja dopiero teraz to zauważyłem. Chodzi o to ze gdy przejechałem się drztą kolegi klamka chodziła jak marzenie w porównaniu do mojej gdzie po 30 minutach jazdy ręka odpada... zdjąłem dekiel od sprzęgła wykręciłem sprężyny następnie zobaczyłem tarcze czy nie sa na wykończeniu i wyglądają dobrze tzn. powierzchnie cierne wystają praktycznie tyle samo co nowe na allegro.

Złożyłem wszystko (pamiętając ze ostatnia tarcza jest inna) na lekko i nie wiem co robić, może to być wina linki czy jednak moja "fachowa" diagnostyka jest zła i tarcze są do wymiany wraz z przekładkami i sprężynami ?

Liczę na wyrozumiałość i Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2015, o 19:10 
Offline

Dołączył(a): 19 gru 2013, o 11:48
Posty: 361
Wiek: 34
Lokalizacja: RLU
Motocykl: Była eSka
Bardzo prawdopodobne, że to zatarta linka, ja tak miałem. Po założeniu nowej, sprzęgło wyciskam jednym palcem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2015, o 20:13 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
Obstawiam linkę. Wyciągnij ją i wstrzyknij smarowidło jakieś w płynie, zostaw na noc i będzie lepiej chodzić.
Ale wymiana na nową zdecydowanie więcej zdziała.


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 13 mar 2015, o 15:10 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Linka faktycznie ciężko chodziła wiec kupiłem nową i tu znowu problem jest jakby za długa, w poprzedniej lince było coś kombinowane w tej wygiętej cześci przez co pancerz był dłuższy... ma ktoś pomysł na to ?

Edit:

Poradziłem sobie z linką i generalnie sprzęgło działa lżej i lepiej :) Dziękuje za pomoc :D

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2015, o 21:01 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
Pamiętaj, że klamka chodzi lżej jak jest cała(nie ucięta) i odpowiednio wyregulowane jest jej położenie w stosunku do charakteru jazdy(agresywny-softowy). No i najważniejsze, jak jest poprowadzony pancerz. Wielu riderom się zdaje, że sprzęgło chodzi dobrze, tak naprawdę pancerz jest przeplatany raz w tą, a raz w tą i nawet nie wiedzą, że ich sprzęgło jest w stanie chodzić lżej niż dotychczas. :)


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 13 mar 2015, o 22:35 
Offline

Dołączył(a): 11 kwi 2014, o 20:42
Posty: 110
Lokalizacja: Trójmiasto
Motocykl: KTM 640 ADV
Alex457PL napisał(a):
Linka faktycznie ciężko chodziła wiec kupiłem nową i tu znowu problem jest jakby za długa, w poprzedniej lince było coś kombinowane w tej wygiętej cześci przez co pancerz był dłuższy... ma ktoś pomysł na to ?

Edit:

Poradziłem sobie z linką i generalnie sprzęgło działa lżej i lepiej :) Dziękuje za pomoc :D

Pozdrawiam


Jak kupiłeś linkę z italyracing IR czy jakoś tak to ona ma za krótki pancerz (przerabiałem to), dodatkowo linka wydłużała się podczas użytkowania. Po wymianie na likę z larssona wszystko pasowało pięknie i nic się z nią nie dzieje :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2015, o 17:09 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
Street napisał(a):
Pamiętaj, że klamka chodzi lżej jak jest (...) odpowiednio wyregulowane jest jej położenie w stosunku do charakteru jazdy(agresywny-softowy)


Możesz rozwinąć kwestię tej regulacji do stylu jazdy. Jak to wygląda ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2015, o 20:15 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
Przy softowej jezdzie klamki ustawione są w pozycji bliższej poziomu, typowa jazda enduro, większość czasu siedzisz niż stoisz.
Przy agresywnej, są ustawione praktycznie w pionie do dołu(im niżej, tym agresywniej), ponieważ stojąc cały czas, nie bylibyśmy w stanie operować sprzęgłem lub nadgarstki odmówiłyby posłuszeństwa po kilku minutach przy nieodpowiednim ustawieniu. ;)


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 14 mar 2015, o 21:45 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
ok. Nie wiedziałem że to masz na myśli. Takie prawie pionowe ustawienie nie powoduje problemów przy hamowaniu - kiedy jesteś odchylony do tyłu ?
Ale czy takie ustawienie ma wpływ na "twardość" klamki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2015, o 18:25 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 22:02
Posty: 381
gutek napisał(a):
ok. Nie wiedziałem że to masz na myśli. Takie prawie pionowe ustawienie nie powoduje problemów przy hamowaniu - kiedy jesteś odchylony do tyłu ?
Ale czy takie ustawienie ma wpływ na "twardość" klamki ?

Nie, nie ma wpływu, ale warto odpowiednio osprzęt na kierownicy wyregulować ;)


Góra
 Zobacz profil GG: 9847583 
 
PostNapisane: 15 mar 2015, o 21:50 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
Street napisał(a):
gutek napisał(a):
ok. Nie wiedziałem że to masz na myśli. Takie prawie pionowe ustawienie nie powoduje problemów przy hamowaniu - kiedy jesteś odchylony do tyłu ?
Ale czy takie ustawienie ma wpływ na "twardość" klamki ?

Nie, nie ma wpływu,

tak myślałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2015, o 20:31 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
odkopię temat to problem znów powrócił i przyszedł z kolegą... :cry:
tydzień temu sprzęgło się nadmiernie ślizgało, wiec ściągnąłem pokrywę i okazało sie ze pierwsza tarcza jest zjechana - zamówiłem nowe i dzisiaj po zamontowaniu mam problem z regulacją, tzn kiedy naciągnę linkę tak żebym mógł wbić i wybić luz to po przejechaniu paru km znowu muszę naciągać linkę gdyż nie mogę wbić luzu, do tego klamka znowu jest twarda i to nie jest wina linki

założone są nowe tarcze i sprężyny i boje sie ze po takich akcjach sprzęgło znowu sie skończy, co może być przyczyną tego ze tak sie dzieje? :/

Edit:
problem rozwiązany :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2016, o 05:57 
Offline

Dołączył(a): 23 kwi 2016, o 20:25
Posty: 5
Alex457PL jak rozwiązałeś problem z twardym sprzęgłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2016, o 16:17 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Sprzedałem S'ke kupiłem SM'a :D :lol: A tak serio to wymieniłem chyba linkę, inaczej ją poprowadziłem i dobrze nasmarowałem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.