www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 15 paź 2019, o 19:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2015, o 09:18 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Witam, otóż mam taki problem z moją drz że na wolnych obrotach lubi sobie co jakiś czas poprzerywać aż w końcu zgaśnie. Dodam że podczas jazdy kiedy równo trzymałem obroty to też co pewien czas przerywała. Na zimnym silniku paliła bez problemu natomiast na ciepłym już trochę gorzej. Wyczyściłem w niej gaźnik i filtr powietrza oraz wymieniłem świecę na irydową ale nic nie pomogło. W końcu oddałem ją do mechanika a on stwierdził że należy wymienić stator (alternator) ponieważ wypada zapłon czy coś takiego. Lecz po wymianie statora niby dalej jest problem i mechanik obstawia tym razem impulsator. Najgorsze że sezon w pełni a ja od miesiąca nie mam czym latać :cry: . Jeśli mieliście podobne objawy lub znacie się na tym bardziej to proszę o jakieś porady, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2015, o 12:51 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Naprawdę nikt nie miał podobnego problemu? Dodam że jednak to raczej nie jest wina impulsatora ponieważ mechanik podmienił na inny i problem pozostał..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2015, o 10:37 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2013, o 12:49
Posty: 124
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: DRZ, EXC
No albo iskra albo paliwo. Jeśli sprawdziłeś iskrę to pozostaje gaźnik. Skoro pracuje dobrze na średnich i wysokich to tym bardziej prawdopodobne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2015, o 13:44 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Dzięki za chociaż jedna osoba zainteresowała się tematem ale to że iskra albo paliwo to się domyśliłem chodziło mi o bardziej szczegółowe informacje choć iskrę bym chyba już wykluczył ponieważ wymieniłem już stator i świecę do tego mechanik niby sprawdzał na innej fajce i nic nie pomogło. Moduł też chyba jest dobry ponieważ wtedy by w ogóle nie odpalał.. Gaźnik czyściłem i ustawiałem chyba z 10 razy na różne sposoby i problem pozostał :p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2015, o 16:12 
Offline

Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:44
Posty: 79
Moduł może być uszkodzony a działać jako tako. Jesli nie gaźnik nie iskra to może rozrząd lub zawory. Wracajac do iskry to moze masz gdzies przebicie? np na przewodzie WN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2015, o 17:14 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Jutro zabieram moto od mechanika bo stał u niego 1,5 miesiąca i moja nadzieja a zarazem cierpliwość na to że naprawi już się skończyła.. Postaram się sam poszukać przyczyny problemu i jakby co to będę pisał o dalszych sukcesach :P Oczywiście jakby ktoś coś wiedział to może pisać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2015, o 21:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 22:41
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław, Kobierzyce.
Motocykl: GSXR, DRZ, exc
Co to za mechanik?
Zabierz i już nigdy nie zawoź. Trzymać komuś moto 1,5 miecha bez powodu i co gorsza pomysłu.
A sprawdzał Ci ciśnienie? No bo przy przycierających sie pierścieniach albo nadpalonych zaworach tez tak może być.
Na pewno od stania i patrzenia jej nie przejdzie.

A dymków na wysokich obrotach nie puszczała?

_________________
Świat jest posrany bo się utarło, ze to mądry ma ustępować głupiemu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2015, o 22:53 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Zacznę od tego że motocykl cierpiał na tą dolegliwość od początku jak go kupiłem a mam go od kwietnia. Na własną rękę żeby to naprawić w pierwszej kolejności wymieniłem świecę i wyczyściłem gaźnik lecz to nie pomogło. Zimny palił od strzała natomiast ciepły musiał trochę pokręcić ale jak zapalił to nie dymił itp. tylko irytowało mnie to przerywanie gdy jechałem na równych obrotach i jak stał odpalony na wolnych obrotach to też lubiał co jakiś czas przerwać a nawet zgasnąć. W końcu padło mi sprzęgiełko rozrusznika i oddałem drz do mechanika w celu wymiany i przy okazji naprawy tej dolegliwości ale niestety nie znalazł przyczyny.. A dalsze leżakowanie motocykla u niego raczej nie ma sensu. Czy sprawdzał ciśnienie to nie wiem jutro będę wiedział więcej co robił itp. jak do niego pojadę po motocykl także dam znać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 15:49 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Odebrałem motocykl od mechanika i niestety zostałem z problemem.. Zapomniałem na samym początku napisać że po czyszczeniu gaźnika zanim oddałem do mechanika motocykl odpalał ale nawet po delikatnym ruszeniu gazem gasł. Nie pomogło nawet kilkakrotne czyszczenie gaźnika i zmiana ustawień. Po odebraniu od mechanika teraz już w ogóle nie pali nawet na pych jedynie jak lekko dodam gazu to tak jakby zaczyna załapywać ale i tak nie zapala.. Miałem wcześniej yamahę dt oraz suzuki dr i tam po czyszczeniu i ustawieniu gaźnika było tylko lepiej a tu takie akcje się dzieją :p Wcześniej przed czyszczeniem gaźnika motocykl chodził tylko czasem przerywał i jak był ciepły to gorzej zapalał. Nie wiem czy szukać przyczyny problemu w gaźniku czy elektryce bo mechanik dalej twierdził że wypadają zapłony.. Niestety mechaników u mnie w pobliżu jest jak na lekarstwo więc nie mam za dużego manewru..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 20:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 22:41
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław, Kobierzyce.
Motocykl: GSXR, DRZ, exc
No toz ci kurna mowię sprawdź sprężanie. To samo miałem w DR, po czyszczeniu gaźnika, wymianie aku, swiec pomogła dopiero wymiana zapieczonych pierścieni i szlifowanie zarzyganych gniazd zaworów. Wystarczy, ze ktoś nie pilnował czystości i szczelności filtra i jak łyknie kurzu to tak sie szybko zrobi.
Problemy z zapłonem bedą bo jak dostaje normalnie paliwo a nie pali bo nie ma ciśnienia to sie świeca moment zalewa.

Kurna po co pytasz jak potem nie słuchasz ... :evil:

_________________
Świat jest posrany bo się utarło, ze to mądry ma ustępować głupiemu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 21:04 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Słucham, słucham zapomniałem dziś napisać ale mechanik sprawdzał sprężanie przynajmniej tak mówił jak odbierałem motocykl i było prawie 10 więc bardzo dobrze. Ale na wszelki wypadek sam sprawdzę.. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 21:33 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
Zdejmij filtr powietrze i wal sprejem w dolot- na lekko otwartym gazie. Zobacz czy w ogóle jeszcze odpala. Jak odpali to męczymy gaźnik. Jak nie odpali to szukamy problemu w zapłonie..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 12:50 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Pryskanie sprayem w dolot nic nie dało tzn. odzywa się ale nie zapala do tego padł mi aku :P Natomiast chciałem sprawdzić jeszcze luzy zaworowe i tu napotkałem następny problem a mianowicie po ustawieniu w okienku centralnie kreski i ustawieniu tłoka w GMP strzałki na rozrządzie się nie pokrywają. Teraz nie wiem co dalej robić..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 13:04 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 13:07 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 13:58 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Dodam że znaki na rozrządzie pokrywają się dopiero kiedy zarówno kreska jak i litera T jest poza okienkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 15:58 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
no to znalazłeś przyczynę :) Trzeba rozrząd ustawić tak jak powinno być :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 16:13 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 23:17
Posty: 26
Wystarczy ustawić zgodnie ze znakami czy już kłania się wymiana łańcuszka rozrządu? Na innej stronie gościu od drz pisał że jemu znaki się nie pokrywały a mimo to motocykl chodził.. Mam teraz pytanie w okienku ma znajdować się centralnie "kreska" czy litera "T" żeby znaki się pokrywały bo ludzie różnie piszą na forum?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 16:17 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2013, o 12:49
Posty: 124
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: DRZ, EXC
kreska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 20:41 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 21:13
Posty: 87
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Drz 400sm
Sprawdź napinacz.
Jeśli skończył się zakres jego pracy to łańcuch do wymiany.
I w ogóle to znajdź przyczynę źle ustawionego rozrządu.
Czy sam przeskoczył-trzeba wyeliminować przyczynę np,łańcuch,napinacz,ślizgi.
A może ktoś źle ustawił kiedyś.

_________________
Mz 250e>GSX 600F>VMAX 1200>XX1100 Blackbird>Yamaha Maxim 750>DRZ 400


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Drz400e, Majestic-12 [Bot], rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.