www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 16 paź 2019, o 20:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 11:19 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 13:02
Posty: 12
Lokalizacja: OSTRÓDA
Motocykl: SUZUKI DR-Z 400S
Witam kolegów
Mój problem wygląda następująco:
Moto działa bez zarzutów. Wkręca się na obroty, schodzi z obrotów prawidłowo i niby wszystko jak w książkach piszą.
Problem pojawił się ja wyskoczyłem na tor crossowy żeby polatać w ciężkim terenie.
Na duuuużych nierównościach (muldy, góry, skoki) po dodaniu gazu silnik przerywa i po chwili wchodzi na obroty. Po wciśnięciu sprzęgła chodzi normalnie na wolnych obrotach. Na płaskim terenie działa normalnie. Jak jadę po sporych muldach i trzymam gaz cały czas otwarty, to przerywa i gaz, przerywa i gaz. Niestety gaz i zamknięcie przepustnicy jest nie w tych momentach co potrzeba, przez co parę razy mało nie przeleciałem przez kierownicę :(
Wygląda jak by problem tkwił w gaźniku. Nawet brałem pod uwagę wyłącznik stopki, ale to chyba nie koniecznie, bo dość dużo trzeba stopkę opuścić, żeby wyłącznik zadziałał.
Może ktoś z forumowiczów spotkał podobną przypadłość i podzieli się ze mną swoją wiedzą.
Wolę zapytać forum zanim rozbiorę gaźnik.
pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 11:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2014, o 11:37
Posty: 171
Lokalizacja: Lubuskie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Siema.
Zacząłbym od sprawdzenia poziomu paliwa w komorze pływakowej ewentualnie przyczyny szukać w kraniku bo i takie przypadki były. Ale obstawiam to pierwsze.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 14:02 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Jaką masz wersje? Może to czujnik rozłożenian stopki? Ja tam mialem SM. Na duzych wybojach stopka się bujała i czujnik odcinał zapłon.

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 15:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
tofler napisał(a):
Jaką masz wersje? Może to czujnik rozłożenian stopki? Ja tam mialem SM. Na duzych wybojach stopka się bujała i czujnik odcinał zapłon.


to co ten gościu napisał :D

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 16:19 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 13:02
Posty: 12
Lokalizacja: OSTRÓDA
Motocykl: SUZUKI DR-Z 400S
Dzięki za reakcje.
DRZ - S
Jaki gaźnik teraz nie napiszę, bo wyjechałem i dopiero na weekend wracam.
Chyba, że syn zerknie to podam.
Czy do sprawdzenie stopki - można czujnik rozpiąć lub zmostkować?
Oczywiście tylko do sprawdzenia. Nie uznaję omijania zabezpieczeń więc jeśli się okaże że to czujnik to wymienię.
Tak na marginesie to myślałem, żeby stopkę "trytytką" podczepić żeby nie latała, ale po pierwsze nie ma za bardzo do czego, a po drugie to jeśli czujnik nie do końca kontaktuje, to nie uwiąże tak stopki by była na 100% nieruchomo.
Dodam jeszcze, że z tych objawów bardziej pasuje mi na problem elektryczny. Jak przerwie, to nie tak jak by się przymuliła, tylko odcina tak jak bym na hamulec nacisnął. Ale z doświadczenia wiem, że przyczyn może być kilka. Tak więc wszelkie podpowiedzi z Waszej strony będą bardzo pomocne.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 16:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Caterpil napisał(a):
Dzięki za reakcje.
DRZ - S
Jaki gaźnik teraz nie napiszę, bo wyjechałem i dopiero na weekend wracam.
Chyba, że syn zerknie to podam.
Czy do sprawdzenie stopki - można czujnik rozpiąć lub zmostkować?
Oczywiście tylko do sprawdzenia. Nie uznaję omijania zabezpieczeń więc jeśli się okaże że to czujnik to wymienię.
Tak na marginesie to myślałem, żeby stopkę "trytytką" podczepić żeby nie latała, ale po pierwsze nie ma za bardzo do czego, a po drugie to jeśli czujnik nie do końca kontaktuje, to nie uwiąże tak stopki by była na 100% nieruchomo.
Dodam jeszcze, że z tych objawów bardziej pasuje mi na problem elektryczny. Jak przerwie, to nie tak jak by się przymuliła, tylko odcina tak jak bym na hamulec nacisnął. Ale z doświadczenia wiem, że przyczyn może być kilka. Tak więc wszelkie podpowiedzi z Waszej strony będą bardzo pomocne.
Dzięki



Ten czujnik jest o dupę rozbić, kable lutujesz razem do siebie czujnik wywalasz, lub możesz nawet zipką czujnik złapać żeby był cały czas wciśnięty, plus taki jak odpalasz motocykl może się chwile rozgrzać na stopce nie musisz na nim siedzieć.

U mnie zrobiłem tak: viewtopic.php?f=19&t=3565&start=20#p24627

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 16:53 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 13:02
Posty: 12
Lokalizacja: OSTRÓDA
Motocykl: SUZUKI DR-Z 400S
U mnie silnik działa jak stoi na stopce. Odcina tylko jak włączę bieg i stopka jest opuszczona.
Zawsze odpalam i stoi na stopce. Zanim się "okaskuje" i pozapinam to już "zwarta i gotowa" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 17:14 
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2016, o 18:35
Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: RMX 450Z, DR-Z400SM
Caterpil napisał(a):
U mnie silnik działa jak stoi na stopce. Odcina tylko jak włączę bieg i stopka jest opuszczona.
Zawsze odpalam i stoi na stopce. Zanim się "okaskuje" i pozapinam to już "zwarta i gotowa" :)


Bo tak to działa, krizzo chyba coś pomieszał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 17:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
rgl napisał(a):
Caterpil napisał(a):
U mnie silnik działa jak stoi na stopce. Odcina tylko jak włączę bieg i stopka jest opuszczona.
Zawsze odpalam i stoi na stopce. Zanim się "okaskuje" i pozapinam to już "zwarta i gotowa" :)


Bo tak to działa, krizzo chyba coś pomieszał


Dobrze prawicie :D tak czy siak polecam zadbać o to

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 20:55 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 13:02
Posty: 12
Lokalizacja: OSTRÓDA
Motocykl: SUZUKI DR-Z 400S
Popatrzyłem po rys. katalogowych i wychodzi, że mój gaźnik to standardowy E28 lub E33. Takie to chyba są oznaczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 20:55 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Na bank to jest problem stopki. Podczas jazdy po wybojach, jak spadasz stopka sie na chwile opuszcza i czujnik odcina zaplon. Zwiaz dobrze stopke jakims sznurem i zeob test.

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2016, o 20:56 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
tofler napisał(a):
Na bank to jest problem stopki. Podczas jazdy po wybojach, jak spadasz stopka sie na chwile opuszcza i czujnik odcina zaplon. Zwiaz dobrze stopke jakims sznurem i zeob test.


Popieram! U mnie było tak na zjazdach z górki :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2016, o 17:31 
Offline

Dołączył(a): 19 gru 2013, o 11:48
Posty: 361
Wiek: 34
Lokalizacja: RLU
Motocykl: Była eSka
Zapytaj Zaczekajki ile miała przebojów ze swoją Drażetą i co było tego przyczyną :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 18:59 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 13:02
Posty: 12
Lokalizacja: OSTRÓDA
Motocykl: SUZUKI DR-Z 400S
Witam
Trytytka pomogła :)
Dwa razy testowane na skokach i na muldach. Nie odcina i nie przerywa. Testowane na suchym i dzisiaj w błocie.
Wszystko gra i "sponieiwerała" mnie teraz jak trzeba ;)
Dzięki za podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 20:36 
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2016, o 18:35
Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: RMX 450Z, DR-Z400SM
to ja Ci od razu przekaże dalsze informacje - trytytka spada, zaklej izolacją. Nie testowałem, ale zaufam bardziej doświadczonym :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2016, o 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Bo trzeba dwie trytytki, jedna trzyma cyca a druga trzyma trytytke

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.