www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 18 paź 2019, o 11:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 21:58 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Witam! Mam problem z ustawieniem gaźnika w moim DRZ 400SM. Otóż zastosowanie dysz takich jak zalecane czyli:
Dysza wolnych obrotów 45
Dysza główna 160

Jest niewykonalne, motocykl na najniższym ząbku iglicy zalewa się przy tych dyszach i nie da się go ustawić.
Kiedy odkręcam manete do końca wkręca się jak szalony, ma moc bardzo dobrą, ale na niskich obrotach zero regulacji, brak reakcji na śrubkę składu mieszanki i cały czas dostaje za dużo paliwa, przerywa jak dodaje się odrobinę gazu, przy pełnym otwarciu wkręca się bardzo dobrze. Nie wiem w czym problem, czy te gaźniki aż tak bardzo się różnią? Czy może to kwestia iglicy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
FCR40 też ma pompkę?

Może mniejszego pilota dać?

Z neta:

What about jetting, it looks like a previous recommendation when using a 40 mm FCR was:

100 slow air jet
200 main air jet
EMN needle, clip 3
45 pilot
155 main jet
Wire AP linkage
Block Leak jet if equipped

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 07:04 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
FCR40 też ma pompke przyspieszenia juz O-ring mod zrobiony.
Dlaczego mam zablokować dysze "przecieku?" Chyba mam taką z tego co pamiętam i nie bardzo wiedziałem od czego ona jest.
Main jet u mnie obecnie 150 więc powinna dać rade.
Pilota mam jeszcze 42 i też zalewało mam jeszcze 35 mogę z nią spróbować w środę podziałać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 07:16 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
a może wolne obroty za niskie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 08:46 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Śruba od wolnych obrotów (ta która przesuwa przepustnice) wkręcona na maxa a obroty i tak są za niskie. DRZ przerywa i kopci okrutnie na niskich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 09:59 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
a ten slow air masz zamontowany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 10:16 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Slow air jet zamontowany fabrycznie rozmiar 100
Main air jet, fabrycznie nie ma miejsca na dysze, jest otwór bez gwintu. Dorobiłem w nim gwint i wsadziłem dysze 200 jak zalecają wszędzie ale czy ona jest zamontowana czy jej nie ma stan wolnych obrotów się nie zmienia.
Jedynie ten Leak jet mnie zastanawia, jaką funkcję pełni ta dysza i jak wpływa na pracę gaźnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 06:33 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Jaką masz igłę?
Leak jet jest teraz dla Ciebie nieistotny, ustawa się nią dawkę paliwa która leci z pompki przyśpieszającej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 21:14 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Iglica OBDVR niestety obstawiam, że może ona być przyczyną, ale zastanawiałem się czy aż tak dużo wnosi sama iglica ? Niestety z dostępnością iglicy EMN jest bardzo ciężko i pierwsze chciałbym ustalić czy to ona jest tak na prawdę przyczyną problemu, żeby nie wywalić kasy na iglice, która okaże się nie eliminować problemu...

Obecnie sytuacja wygląda tak : na niskich obrotach jakoś tam chodzi ale delikatnie falują, po dodaniu lekko gazu i trzymaniu go na gazie zaczyna przerywać i w końcu gaśnie.
Jak przejadę się kawałek i wcisne sprzęgło to gaśnie,ale jeżeli lekko poruszam manetką przy sprzęgle to po chwili odzyskuje wolne obroty.
Podczas ostrego przegazowania kopci na czarno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 21:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Nie zatankowałeś ropy przypadkiem?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 21:31 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Nie sądzę, chyba, że ktoś mi zrobił prezent i dolał ropy do bańki z benzyną :) czy mała ilość ropy w benzynie spowodowała by takie efekty ? Jak coś to jutro kupie benzynę, wyleje wszystko z baku i zatankuje nowym paliwem.

Znalazłem dwa filmiki na których DRZ zachowuje się podobnie jak u mnie :
https://www.youtube.com/watch?v=Xtfca0AOSos

oraz
https://www.youtube.com/watch?v=lM02Y_qm4XQ

Według oznaczeń i wymiarów wychodzi mi na to, że moja igła jest dłuższa i nieco szersza niż zalecana EMN więc na niej powinienem dostawać mniej paliwa, a dzieje się inaczej bo obecnie mam ją na samym dole tak aby mieszanka była najuboższa, dysza główna 150, pilot 35 reszta standard i nie mogę dojść do ładu.
Jutro rozbieram gaźnik, czyszczę go i składam jeszcze raz, może gdzieś coś przeoczyłem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 23:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Za bogato, tak jak pisali na youtube, pierdzi też bogato

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 06:20 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
Masz odkręcany intakebell czy taki https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... iYOE-fb8MA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 11:07 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Mam taki gaźnik jak na zdjęciu które przesłałeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 12:58 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
to do DR-Z montuje się zawsze z odkręcanym intake bell, a nie taki jak na foto. Być może przez to że guma inaczej przylega, psuje to przepływ wokół dysz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 13:35 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Ale co ma ten plastik do przepływu powietrza przez dyszę ? Do DRZ był montowany taki z odkręcanym to ja wiem, ale ten który mam jest przecież montowany do YZF i tam działa bez zarzutu z tym, że inne dysze ma, a w moim przypadku ewidentnie coś nie gra. Czytałem tutaj na forum o uszczelnianiu gaźnika wewnątrz bo przez nieszczelności mogą dziać się różne dziwne rzeczy, może tutaj jest przyczyna.
I serio nikt nigdy nie włożył do DRZ takiego gaźnika? Ciężko mi w to uwierzyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 16:30 
Offline

Dołączył(a): 21 lis 2014, o 20:05
Posty: 107
Lokalizacja: warszawa lub swietokrzyskie
Motocykl: Drz400 E
w kruccu airboxa jest taki kanał wprost na dysze powietrza w fcr z odrkrecanym kruccem, może ci się to nie zgrywa i dysze powietrzne są zatkane przez próg w kruccu, jesli nie to obstawiam do wymiany uszczelki w korpusie gaznika, jesli obnizenie poziomu paliwa, obnizenie igły, przedyszowanie nic nie daje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 22:25 
Offline

Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 18:13
Posty: 22
Teoria słuszna z dyszami i króćcem, fakt mogłoby tak być, ale mam wydrukowany na 3D dystans na króciec który odsuwa gume airboxa nieco dalej, coś na zasadzie tego intakebell'a, i dysze nie są zasłonięte przez próg w gumie. Spróbuję podziałać z uszczelnieniem gaźnika bo rozbierałem korpus aby pozbyć się resztki dyszy wolnych obrotów bo się odłamała poprzedniemu właścicielowi i możliwe jest, że stracił szczelność wewnątrz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 23:14 
Offline

Dołączył(a): 14 kwi 2014, o 21:10
Posty: 70
Wiek: 26
Lokalizacja: Gorajec
Motocykl: Dr.z 400S
ja mam podobny problem to znaczy mi tylko dymi i to jak odkrece fest gdy trzyma równe obroty juz nie. Miałem rozbierac korpus ale zauwazyłem ze ktos juz to na zew gaznika skleił czyms więc postanowiłem ze narazie nie bede ruszał pewnie to było rozbierane. u mnie jest tak ze intake bell mam za mały i musiałem na niego założyc gumowy dystans aby pasował dobrze na gume od airboxa i chyba mu to nie przeszkadza. Lecz ciągle go przywiesza na niskich obrotach raz schodzi raz nie i jak jest gorący jak zapalam zawsze ma bardzo niskie obroty ledwo łapie i jeszcze dodam ze na rozgrzanym nie da sie srzelic w wydech czyli przegazowac na wył zapłonie nastepnie włączyć zapłon i nie pójdzie strzał w komin i nigdzie. nie wiem jak mam zubożyć mieszanke śrubka nic nie daje a iglica obdtm mam prawie na najubożej. główna mam 160 ssanie chyba 85 i pilot 45.

_________________
Dobra deerzeta nie jest zła;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 23:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
luka wygląda na to że twój gaźnik nadaje się do porządnego rozebrania wyczyszczenia złożenia i regulacji

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Cycek, rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.