www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 23 paź 2019, o 21:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2016, o 19:41 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Witam wszystkich :)

Po dzisiejszych pomiarach postanowiłem założyć wątek żeby opisać wszystko w jednym miejscu.
A mianowicie jakiś czas temu niestety przegrzałem moto na postoju miałem niedokręcony korek od chłodnicy poszedłem ubierać kask i pare min paliła się czerwona kontrolka. Po paru dniach od tamtego zdarzenia wyczułem że motor zrobił się słabszy nie miał już takiego zrywu. Jakby kompresja spadła.
Dzisiaj podjechałem do mechanika zmierzyć kompresje i o dziwo ku mojemu zaskoczeniu na odkręconej manetce wyszło az 12 Bar ten wynik strasznie mnie zaskoczył tym bardziej że DRZ'ta nie chce poderwać koła z 2jki nawet gdy szarpne gazem z 1 też nic a nic jak by coś ją trzymało. Ale taka kompresje pokazało dlatego napisałem tutaj bo ja już zgłupiałem :) W przyszłym tygodniu mam oddać motor do mechanika żeby sprawdził co jest z nią nie tak ale najpierw chciałbym bym bardzo poznać wasze sugestie i propozycje co jest przyczyną niepełnej mocy i dlaczego pokazało się aż 12 BAR.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2016, o 20:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Tak mysle, czy świeca mogla sie przegrzac i jakos przypalic, jednak dalej dzialac jako tako?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2016, o 21:16 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Świeca jest świerza zmieniłem na nową irydowa także to nie to. :)
Cholera dałbym przysiądż że to wina tego przegrzania tylko o co chodzi skoro taka kompresja jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2016, o 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Nie ma różnicy ciepły zimny w mocy?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 08:25 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Nie ma żadnej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 09:55 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1394
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
1. Nie zaczal nagle brac wiecej oleju ??
2. Kompresje mierzyles na zimnym czy na cieplym ?
3. Dobrze sprawdziles, czy to faktycznie 12 barow, czy moze trzeba zastosowac jakis podzielnik ?

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 11:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 21:54
Posty: 819
przy otwartej manetce / przepustnicy kompresja będzie większa
niż przy zamkniętej

miej to na uwadze

_________________
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX

sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525

tel 698 672 101
gg 6777220


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 14:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
zapisałeś testy przy zamkniętej i przy otwartej? masz te wartości?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 15:00 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Kompresje mierzyłem na Ciepłym silniku i na otwartej faktycznie wyszło 12 bar ale przy Zamkniętej manetce wyszło 9.5 bar. ;)
Co do oleju to chyba troszke więcej bierze tak mi się wydaje .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 15:11 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1394
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Pomiar zawsze na otwartej przepustnicy.
Jak olej CI zaczelo brac w duzych ilosciach to on Ci uszczelnia cylider do pomiarow.
IMHO - glowica w gore, cylinder w gore i pomiar. Moze zlapalo pierscien ??

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 15:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
też myślę że trzeba zrzucać i robić inspekcje / wymiarowanie

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 16:08 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Coś czuje że trafiłeś z diagnozą Belushi :) z tym uszczelnianiem przez olej. I dlatego wyszła taka kompresja a kucy ubyło.
No nic trzeba otworzyć silnik coś czuje że własnie te pierścienie mogły dostać od przegrzania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 16:13 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1394
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Jak go fest przegrzalo to mogly pierscienie dostac w dupe i sie druty zrobic. W najlepszym razie wymienisz pierscienie i bedziesz latal dalej.
W najgorszym ? Zerkniesz w cylinder, po co sie na zapas denerwowac.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 16:43 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Mam nadzieje ze skończy się na pierścieniach ;) . A tak wogóle to można wymieniać same pierścienia bez tłoka bo gdzieś kiedyś czytałem chyba nawet na forum że nowe pierścienie na stary tłok to nie jest dobry pomysł czy jakoś tak ale może się myle .
Tak pytam jakby co gdyby bo jeszcze nic nie wiadomo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 19:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 21:54
Posty: 819
na ogół nowe pierścienie to ok 60 % ceny tłoka
ja bym nowy tłok dał

_________________
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX

sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525

tel 698 672 101
gg 6777220


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2016, o 08:34 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
Jaw DRZ sm wymirnialem pierscienie. Kosztowaly chyba okolo 200 zl

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2016, o 17:50 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 21:13
Posty: 87
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Drz 400sm
Wymyślacie jakieś nowe sposoby pomiaru kompresji.Przy zamkniętej przepustnicy??
Chociaż byście głupot nie wypisywali.
Albo "podzielnik" do ciśnienia sprężania którą podał w barach!!

Sprawdź porządnie gaźnik zanim zaczniesz rozbierać silnik.

_________________
Mz 250e>GSX 600F>VMAX 1200>XX1100 Blackbird>Yamaha Maxim 750>DRZ 400


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2016, o 17:58 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
W przyszłym tygodniu mechanik będzie miał czas i ma sprawdzić porządnie co jest z nią nie tak na pewno najpierw sprawdzi gażnik bo to podstawa a w ostateczności zobaczy do silnika ;)
Przynajmniej tak powinno być. :D

Jak już będe cos wiedział to napisze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2016, o 06:56 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Wiec tak postsnowilem sam wziasc sprawy w swoje rece po tym jak ten pseudo mechanik powiedzial mi ze ustawil iglice wedlug serwisowki na polowe :/ a powuetrze tu steruje elektronika haha. Wiec tak Usunalem selenoid, wyregulowalem iglice na drugi od gory i srube skladu mieszanki dalem na 3obr a wogole to bylo chyba na 7 cholers. Posprawdzalem przy okazji dysze sa standardowe i drozne. Po tych zabiegach moto dostalo mocy zrobilo sie agresywniejsze i poprawila sie reakcja na gaz. Zauwazylem tylko ze chyba troche za bardzo strzela w wydech i spaliny sa strasznie gorace wczesniej tak nie bylo czyzby za ubogo ?. I po mimo ze motor sal sie agresywniejszy lepiej wkreca sie na obr to dalej jest to ze jak na dwojce np przy 45 odkrece gwaltownie gaz to jakby cos ja trzyma 2sekundy i nie idzie jak powinna nie ma szans dalej zeby kolo podniosla a przeciez powinna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2016, o 19:12 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Obrazek

Na bank za ubogo Mam standard dysze mieszanke ustawilem na 3 obroty a iglice na drugi zabek od góry mam standardowe dysze a wydech mam tylko koncowke z kawałkiem rury od ktm'a taka juz kupiłem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Google [Bot], rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.