www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 20 paź 2019, o 19:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 cze 2016, o 16:34 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Witam,
jestem posiadaczem DRZ 400SM z 2007 roku i moja historia jest dość smutna. Podczas jazdy motocykl zaczął szarpać i cały silnik się zatrzymał. Po odstawieniu do serwisu i rozkręceniu okazało się, że rozsypało się łożysko igiełkowe na korbowodzie. Niestety praktycznie cały silnik, poza głowicą jest do wymiany. W serwisie podliczyli mi koszt części tj.:
cylinder + tłok
korba
wszystkie uszczelki
łańcuszek rozrządu
pompa oleju
łożyska wału

...i wychodzi niemal 5 tys. zł... Pytanie czy wszystko wypisałem, skoro pozacierało się wszystko w środku poza głowicą to nie potrzeba nic więcej wymienić? (nie wiem czy dobrze zapamiętałem, nie znam dokładnie budowy) Moim celem jest teraz znalezienie tańszych części żeby poskładać moto do kupy i żeby posłużył mi jeszcze długo dlatego nie chce kupować całego silnika mimo, że koszt mniejszy bo boje się, że znowu się posypie i wrócę do punktu wyjścia. Wymieniając wszystkie podzespoły silnika będę miał pewność, że wszystko jest w porządku i nic mnie nie zaskoczy. Potrzebuję pomocy w doborze odpowiednich części po jak najbardziej optymalnych cenach żeby nie przepłacać, ale też nie kupować chińszczyzny. Jak już robię kapitalny remont myślałem od razu o kupieniu cylindra i tłoka big bore i teraz pytanie które elementy powinny być wytrzymalsze żeby to uciągnąć. Z góry dzięki za wszelką pomoc, sezon w pełni a ja tylko patrze na innych motocyklistów i liczę ile zostało do zimy..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2016, o 18:38 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
Pompa oleju to tylko ASO- 700zł coś koło- jak coś mam w ASO 12% zniżki- kiedyś kupowałem komplet
cylinder works big bore to koszt 1900zł tłok, cylek, uszczelki
korba proxa jakieś 450zł
łożyska wału 210zł
łańcuch rozrządu 170
komplet uszczelek ( zostają Ci na sprzedaż pod cylinder) jakieś 180
Czyli~ 3600. a sklepowo pewnie koło 5k ;)

Przy montowaniu bigbore zalecają odświeżyć zawory- albo sprawdzić albo wymienić

Ceny jak się wie od kogo kupić ;)


Można też od kogoś kupić cały dół- może wyjść taniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2016, o 19:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Bigbore do mikuni, jeszcze bez jettowania? :D

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2016, o 21:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2016, o 20:02
Posty: 492
Lokalizacja: małopolska
Motocykl: RMZ 450
http://allegro.pl/winderosa-komplet-usz ... 32377.html
http://allegro.pl/tlok-namura-suzuki-dr ... 01484.html
http://allegro.pl/wossner-korbowod-suzu ... 88393.html
http://allegro.pl/lozyska-walu-korboweg ... 09197.html
http://allegro.pl/cylinder-kompletny-su ... 41558.html
+pompa oleju oczywiście - http://www.suzukipart.com/oemparts/a/su ... 9/oil-pump kompletną musisz brać - czy da się coś odratować?

Takie tylko przykładowe z allegro.

Pogadaj z mally'm - załatwi Ci dobre ceny.

Poczytaj też jego temat nt. remontu DRZ i Big Bore :)

Skrzynia cała?

_________________
Była DRZ 400S, jest TE 450


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2016, o 12:59 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Skrzynia chyba cała, nic nie mówili w serwisie że coś nie tak, tylko to co wymieniłem. Co do tego moda na big bore, oprócz tych zaworów nie należy jeszcze zmieniać czegoś na samym wale na mocniejsze albo modyfikować gaźnik? Przyznam szczerze że chciałem podwyższyć moc bo standard zdecydowanie mi nie starczał i w sumie jeździłem cały czas z manetką do oporu, pewnie dlatego zajeździłem ten silnik choć podobno musiała to być jakaś wada materiałowa łożyska bo przebieg to niecałe 20tys. Ogolnie z niestandardowych rzeczy mam tylko cały wydech od cylindra yoshimura RS-2. Jak jest z tym wałem, skoro rozwalił mi się cały dół to nie trzeba niczego więcej oprócz łozysk i korby wymieniać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2016, o 13:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
do bigbore fcr raczej by należało założyć zeby to miało sens imo, albo pogonić i kupić ktm/wr

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2016, o 13:41 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Konsultowałem się z Lomax'em i będę brał od niego jednak zwykły cylinder bo z big bore wiąże się jeszcze kilka modów a niestety koszta i tak już są dla mnie za wysokie. Także tłok i cylinder juz mam zaklepany, muszę kupić jeszcze korbę jakiś zamiennik, łożyska wału orginalne, łańcuszek rozrządu od KLX'a, uszczelki z allegro i pompe oleju oryginał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2016, o 13:41 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
krizzo napisał(a):
do bigbore fcr raczej by należało założyć zeby to miało sens imo, albo pogonić i kupić ktm/wr


i wałki od razu :D

Lepiej po prosu kupić WR / EXC :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2016, o 14:55 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Dlatego zrezygnowałem z tego big bore, ten jak wyremontuje to szkoda będzie sprzedawać ale brat robi prawko na A2 a mam zarejestrowanego na mniejszą moc i się łapie więc jak zostanie w rodzinie to myślałem właśnie o jakims KTMie na przyszły bądź kolejny sezon ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2016, o 16:03 
Offline

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 20:11
Posty: 289
Lokalizacja: Białogard
Motocykl: DRZ 400 S
Współczuje ci kolego bo naprawdę miałes echa ale tak już to nieraz jest z drugiej strony po takim remocnie będzie ci słuzyła albo komus dłuugie lata wiec napewno sie jeszcze odwdzieczy .

A co do KTM WR to sam nieraz mam ochote zamienic DRZ te na takiego 525 abo cos ale z kolei latam sporo po asfalcie i nie wiem czy takie moto nie meczylo by sie albo cos no i jak to jest z dalszymi wyprawami np na Ukraine czy podolalo by jak nasze DRZ;ty bo to sa naprawde niezawodne maszyny pomimo twojeej awari ;)

Sorry za maly off ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 14:23 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Hej,
wybrałem części i chce je jak najszybciej zakupić, ktoś podpowie czy to wszystko sie nadaje?

http://allegro.pl/lozyska-walu-korboweg ... 09197.html
http://allegro.pl/winderosa-komplet-usz ... 32377.html
http://allegro.pl/korbowod-suzuki-drz-4 ... 71466.html
http://allegro.pl/pompa-oleju-olejowa-s ... 53452.html

poza łozyskami wału chciałem wymienić też resztę tylko pytanie jakie tam jeszcze łożyska do kupienia są? :) znajde gdzieś ich dokładne typy i wymiary żeby zamówić ze sklepu z łożyskami? Czy muszę kupić te wszystkie i czy to wystarczy?

1 x 63/22LAX - SKF 63/22-2RS C3 22x56x16 skrzynia
1 x 6205 VIS - SKF 6205-2RS C3 25x52x15
1 x 6905 - SKF 6905-2RS C3 25x42x9
2 x 6203 - SKF 6203-2RS C3 17x40x12 skrzynia
2 x 6302 - SKF 6302-2RS C3 15x42x13 balanser


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 14:36 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
Ta pompa jest tylko połową zestawu. Są jeszcze duże rotory pod nią.
Co do łożysk, to tu na forum opisywałem jakie są gdzie.
A co do gratów to są ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 14:39 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Poleciłbyś jakąś kompletną pompę? Znajde na allegro czy zamawiać przez serwis lepiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 16:27 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
Ta pompa jest ok ale przydało by sie do niej dokupić rotory u nich albo w ASo.
Ta pompa jest powiedzmy dwu sekcyjna. Jedna sekcja jest w środku a druga na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 22:44 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2014, o 11:17
Posty: 324
Lokalizacja: Ząbki
Motocykl: DRZ 400 Y k2
jak juz pakujesz tyle kaziory w remont to wez nowy cylem i tlok. Nie baw sie w uzywki. Bo stracisz 2 razy. Kolega mally ma dobre znizki w olek motocykle. Jak go poprosisz to napewno Ci pomoze.

_________________
Hornet 600 --> 929 --> 954 --> DRZ 400 SM --> DRZ 400 Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2016, o 08:44 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Wszystko oprócz cylindra będzie nowe, cylinder kolega Lomax ma jakiś prawie jak nowy i ma mi dobrać do tego nowy tłok w odpowiednim rozmiarze ale na razie się nie odzywał. Jak to nie wypali to kupie nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2016, o 14:47 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
Dobra, zakupiłem już wszystko, do pompy wziąłem jeszcze to:
http://allegro.pl/tryb-zebatka-pompy-ol ... 53472.html
Podobno są jeszcze jakies zębatki ale powiedzial ten gość od pompy ze je sie przekłada ze starej bo sie nie zużywają i są poza obiegiem oleju więc nie mogło się z nimi nic stać, prawda to? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2016, o 14:56 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
tomekk89 napisał(a):
Dobra, zakupiłem już wszystko, do pompy wziąłem jeszcze to:
http://allegro.pl/tryb-zebatka-pompy-ol ... 53472.html
Podobno są jeszcze jakies zębatki ale powiedzial ten gość od pompy ze je sie przekłada ze starej bo sie nie zużywają i są poza obiegiem oleju więc nie mogło się z nimi nic stać, prawda to? :)


O to właśnie chodziło. O te zębatki [imghttp://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/62/34/85/34/6234853472_2[/img] nr 9 to się niby nie zużywają ale trzeba je zweryfikować czy są ok- bo jest plastikowe i jednak się wyciera.
Trzeba zobaczyć.

Ale ceny świetne tych części z ASO znalazłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2016, o 15:22 
Offline

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 15:30
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: DR-Z 400sm 2007
No udało się rzeczywiście, aż się upewniałem czy na pewno oryginał. Co do łożysk jeszcze, wysłałem te parametry znajomemu który handluje łożyskami i ma mi dobrać tylko teraz pytanie czy trzeba jeszcze coś z nimi robić typu zdejmować jakieś osłonki żeby smarowanie z silnika było etc?

1 x 63/22LAX - SKF 63/22-2RS C3 22x56x16 skrzynia
1 x 6205 VIS - SKF 6205-2RS C3 25x52x15
1 x 6905 - SKF 6905-2RS C3 25x42x9
2 x 6203 - SKF 6203-2RS C3 17x40x12 skrzynia
2 x 6302 - SKF 6302-2RS C3 15x42x13 balanser


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2016, o 15:25 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2013, o 12:11
Posty: 1032
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: WR 450 '15
tomekk89 napisał(a):
No udało się rzeczywiście, aż się upewniałem czy na pewno oryginał. Co do łożysk jeszcze, wysłałem te parametry znajomemu który handluje łożyskami i ma mi dobrać tylko teraz pytanie czy trzeba jeszcze coś z nimi robić typu zdejmować jakieś osłonki żeby smarowanie z silnika było etc?

1 x 63/22LAX - SKF 63/22-2RS C3 22x56x16 skrzynia
1 x 6205 VIS - SKF 6205-2RS C3 25x52x15
1 x 6905 - SKF 6905-2RS C3 25x42x9
2 x 6203 - SKF 6203-2RS C3 17x40x12 skrzynia
2 x 6302 - SKF 6302-2RS C3 15x42x13 balanser


Trzeba wyjąć i zostawić tak osłonki jak zrobiło Suzuki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.