www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 12 lis 2019, o 15:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gaźniki w DR-Z
PostNapisane: 18 wrz 2011, o 21:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Tekst nie mój ! Źródło na dole

DR-Z w zależności od wersji posiada dwa rodzaje gaźników:
wersja E/Y: gaźnik KEIHIN FCR39
wersja S/SM: gaźnik MIKUNI BSR36

Gaźnik FCR39 jest jednym z najlepszych i najmniej zawodnych gaźników stosowanych w motocyklach sportowych. Stosuje go większość producentów w swoich wyczynowych motocyklach klasy 450. Charakteryzuje się on doskonałą reakcja na gaz i wysokim wykorzystaniem potencjału silnika. Natomiast słabą jego stroną jest płytka przepustnicy z której czasem łuszczy się zewnętrzna powłoka i sama przepustnica która umie pękać. W razie zauważenia jakichkolwiek pęknięć na przepustnicy lub w.w. płytki należy natychmiast wymienić przepustnice gdyż może się to skończyć wpadnięciem jej elementu do silnika. Koszt przepustnicy: około 400zl.
Wymieniając dysze na tuningowe najlepiej zastosować dysze JD(dostępne w US) lub dysze większe ale oryginalne. Dysze DynoJets nie zdają w tym gaźniku egzaminu.

Gaźnik Mikuni stosowany w wersji S/SM jest trochę słabszym gaźnikiem. Jest on sterowany podciśnieniowo w związku z czym reakcja na gaz jest nieco ospała, a poprzez mniejsza średnicę gardzieli generuje mniejsza moc. W razie kłopotów z tym gaźnikiem sprawdzanie należy zacząć od sprawdzenia membrany przepustnicy pod katem pęknięć i szczelności. Do jego tuningu doskonale nadaje się zestaw dysz DynoJets.

Ustawienia fabryczne gaźnika:
KEIHIN FCR39:
Main jet: 165
Slow jet: 45
Jet needle: OBDXP - 4 ząbek
Slow air jet: 60
air jet : 90
Pilot screw: 1 i ½ obrotu
Float height: 9mm

MIKUNI BSR36:
Main jet: 140
Pilot jet: 22,5
Pilot air jet: 155
Jet needle: 5DH56
Pilot screw: 2 i ½ obrotu
Float height: 13mm

Źródło: drz400.pl

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2011, o 14:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2011, o 21:44
Posty: 195
Wiek: 34
Motocykl: DRZ 400 E K4
Czyścił ktoś z was samodzielnie gaźnik? Przydała by się instrukcja co i jak żeby czegoś nie zepsuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2011, o 18:20 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Ten gaźnik jest bardzo prosty, uważaj tylko żeby nie obrobić śrub i dysz przy wykręcaniu, śrubę składu mieszanki wkręcasz do oporu licząc obroty a potem składasz licząc obroty ustawiasz tak samo. Jeśli tylko rozkładasz do czyszczenia to ciężko coś zepsuć poprostu składasz tak samo jak było, gorzej jesli zmieniasz dysze na inne lub coś przerabiasz wtedy może być różnie. Do mycia polecam środek w sprayu "One shot" firmy Kent bardzo dobry tylko może być nie wszędzie dostępny bo to chemia stricte serwisowa, potem wydmuchać powietrzem i gotowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2011, o 21:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Ostatnio spedzilem 17 godzin na ustawienia gaznika :D
Za bardzo nie ma co popsuc, dysz zamienic tez ciezko bo gwinty sa rozne.
Na dzien dzisiejszy zalozylem dysze wolnych obrotow 42 bo przy 45 nie mialem samooczyszczenia sie swiecy i ustawic sie tego nie dalo tak aby byl full power i swieca brazowa.
Teraz musze pojezdzic i zobaczyc jak jest ( na wolnych obrotach mialem czarna swiece)

Aby gaznik ladnie wymyc z kamienia i innego syfu polecam gotowanie w occie, tylko lepiej gumki powyciagac i pogotowac z 10min- wszystko puszcza i jest jak nowy.

Tak dziala pompka http://www.youtube.com/watch?v=Wq1EYbSUv08&list=UUz3hk6MdYPORCpUDX8eh3Rg&index=1&feature=plcp
A tu dol gaznika
Obrazek


UWAGA: W niektorych schematach gaznika FCR 39 sprezyna w pompce jest narysowana u gory membrany, a powinna byc u dolu. Jak jest sprezyna u gory membrany to nie dziala pompka.

Zabki na igicy liczy sie od gory, na zdjeciu iglica i odkrecona srubka w ktora ona wchodzi ( imbusowa srubka )
Obrazek

Dysze glowne w DRZ tez byly rozne ja mialem 140 -motor z USA. Reszta dysz pozostawala bez zmian

Zeby wyjac gaznik to nalezy:
-wyjac bak ,siedzenie, oslone filtra
-wyciagnac filter, odkrecic dwie opaski krocca filtra
-wyciagnac krociec gumowy ( da sie bezproblemowo tylko trzeba go troche pozginac)
-odkrecic opaski krucca laczacy cylinder z gaznikiem i go wyjac
- i dopiero teraz wyjdzie gaznik :) juz go 6 razy wyjmowalem wiec mam doswiadczenia :) heh ok 10min pracy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 00:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 22:37
Posty: 17
Wiek: 41
Lokalizacja: Molde Norway, Dzialdowo Polska
Motocykl: Suzuki DRZ 400s/e
Ja dodatkowo odkręcam regulator napięcia i wykręcam śrubę od tylnej ramy rozciągam i wkładam śrubokręt w ramę tam gdzie normalnie jest śruba mniej gimnastyki

_________________
Suzuki DRZ 400s 3x3 mod keihin frc39 jd jetting Yoshimura RS-3
Yamaha YZ250F 2008 standard
Ktm exc 250 2t 2013 sixdays


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 20:40
Posty: 7
Przed chwilą założyłem konto. Przeglądałem wcześniej już forum i zdecydowałem się tu odezwać, choć widzę że daty już stare.
Ogólnie mam problem z gaźnikiem w mojej dr-z sm. Poprzedni właściciel zrobił patent w gaźniki (Mikuni) a mianowicie przeciął przewód łączący plastikową górną cześć gaźnika z dolną i zaślepił otwory. Dodam że drz dużo pali ok 7-8 l/100 chociaż teraz wyregulowałem gaźnik ponieważ śruba składu mieszanki była wykręcona na maxa. Ustawiłem 2.5 obrotu ale jeszcze nie uruchamiałem motocykla. Jakieś pomysły na taki patent ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 12:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2012, o 14:04
Posty: 147
Wiek: 40
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: KTM dzyn dzyn dzyn
Poczytaj sobie tutaj to się dowiesz dlaczego tak zrobił, i to nie ma nic do spalania

http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=34&t=490

sam też to wywalę tylko znajdę trochę czasu.

_________________
http://www.bikepics.com/members/Enduros/02drz400/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 17:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
DanDuS - Sprawdz sobie dysze czy nie sa rozwiercone lub wymienione na inne , wysokosc iglicy i ta srubke od obrotow. Ustaw na fabryczne i ma byc :)
MI palila 8l na trasie !! jak jechalem 70km/h po asfalcie.

Swiece pewno czarna masz? NIe masz tak ze co jakis czas musisz czyscic swiece bo ma przebicie? tak co 200-300km ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2012, o 13:50 
Offline

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 20:40
Posty: 7
Mam moto od 2 miesięcy dopiero poznaje. Świeca była czarna śruba jak pisałem wykręcona (od składu) poprawiłem ale nie składałem bo intrygował mnie ten patent, teraz już wiem o co chodzi. Faktycznie mam usunięty ten zawór ale nie do końca wszystko tak jak w opisie. Nadal mam selenoid i przewód do airboxa. Złożyłem wczoraj wieczorem zalałem ful i zrobiłem 50 km zajrzałem do zbiornika i było widać paliwko więc skopciła max 2,5 wiec pomogło. Teraz jest deczko słabsza ale trzyma lepiej obroty, pracuje bardziej gładko. Zapomniałem dodać że świece mam irydową założyłem od CRF ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 13:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2012, o 14:04
Posty: 147
Wiek: 40
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: KTM dzyn dzyn dzyn
Pytanie na szybko bo chcę się upewnić, gardziel w gaźniku S/SM to 36 mm.

_________________
http://www.bikepics.com/members/Enduros/02drz400/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2013, o 19:42 
Offline

Dołączył(a): 17 maja 2013, o 15:14
Posty: 23
Wyczytałem kiedys w gazecie ze kaihin po szybkim wytraceniu temperatury np. po wjechaniu w wode zaczyna zle pracowac ale jakos nie wyczyłem tego czy ktoś miał takie przygody???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2013, o 11:38 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2011, o 20:53
Posty: 152
Lokalizacja: Malbork
Motocykl: DRZ 400 E
Panowie pytanie za 1000 pkt: czy dostanę gdzieś zaworek iglicowy do FCR 39 np tourmaxa do drz 400 E, widze że Larsson ale ma tylko jeden do Hondy GL , może ktoś podrzuci sensowny pomysł ??? :)

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &t=3430003

Suzuki 170 zł :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2013, o 12:59 
Offline

Dołączył(a): 12 lip 2013, o 00:32
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
keihin.de
Ale zamówienie dopiero od jakiejś kwoty. Będę w zimie czyścił swój gaźnik potrzebuję co najmniej zaworka iglicowego więc jeśli Ci się nie spieszy to możemy zamówić razem.

_________________
2013 Kraków - Cape Town | 2012 Rwanda, Uganda, Tanzania | 2006-2011 Etiopia-RPA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2013, o 13:24 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
ASO suzuki, ktm, yamaha, honda - podzwoń popytaj o ceny, tak to tylko keihin.de, zamówienie od bodajże 40E i czas oczekiwania kosmiczny (czekałem miesiąc czasu na jakieś pierdoły).

EDIT: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQzMDA0NQ== ten powinien pasować do FCRa bo i do wr/yz, crf i ktma z keihinami widzę, że jest przypisany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2013, o 20:25 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2011, o 20:53
Posty: 152
Lokalizacja: Malbork
Motocykl: DRZ 400 E
Zamówiłem z larssona dam znać czy pasi :P wole wydać 25 zika i zaryzykować niż dawać 200 stówy za oryginał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2013, o 17:02 
Offline

Dołączył(a): 12 lip 2013, o 00:32
Posty: 182
Lokalizacja: Kraków
kalina napisał(a):
Zamówiłem z larssona dam znać czy pasi :P wole wydać 25 zika i zaryzykować niż dawać 200 stówy za oryginał


I co, pasuje?

_________________
2013 Kraków - Cape Town | 2012 Rwanda, Uganda, Tanzania | 2006-2011 Etiopia-RPA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2013, o 18:01 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2011, o 20:53
Posty: 152
Lokalizacja: Malbork
Motocykl: DRZ 400 E
po nowym roku sie za to bierzemy dopiero - dam znać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2014, o 13:53 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2011, o 20:53
Posty: 152
Lokalizacja: Malbork
Motocykl: DRZ 400 E
Pasuje :)

Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2014, o 13:57 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
To git


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 17:01 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2014, o 16:54
Posty: 2
Witam.
Niestety ja potrzebuje dodatkowo zaworek z gniazdem do DRZ E, miał ktoś podobny problem? moge zaryzykować 25 zeta zamiast sprowadzać czy kupować oem, tylko kompletnie nie wiem który z larssona? podpowie ktoś :)
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], rgl, sawa


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.