www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 16 paź 2018, o 22:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 gru 2017, o 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 21:54
Posty: 794
Srube trzeba bylo podgrzac
Sruby glowicy odkrecic nalwpiwj idarem nasadka 12 dliga wchidzi spokojnie

_________________
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX

sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525

tel 698 672 101
gg 6777220


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 21:41 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Na śruby sam sobie odpowiedziałeś. Mała grzechotka klucz 12 do tego na łamaku żeby grzechotki nie zajechać, dłuższa rura i musi pójść. Korek inspekcyjny przecinak jak nie idzie, a jeśli chodzi o drugi to albo używkę dorwać albo zamienniki typu Accel albo Zeta. No i tutaj allegro zostaje, chyba że na wschodzie mają jeszcze.
A z tym na głowicy to ewentualnie papierkiem z 2000 na wodę to przejechać wygładzić i tyle, nic więcej sam nie zrobisz. Pamiętaj żeby jedynie przy składaniu to olejem zalać od góry, przed włożeniem na przykład wałków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2017, o 17:41 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
No i głowica wraz z cylindrem zdjęte. Na tłoku jak i cylindrze widać, że są przytarte, wyczuwalnie pod palcami. Sporo nagaru na tłoku jak i głowicy. Na moje oko korba ma wżery, ponadto ma ledwie wyczuwalny luz góra dół i spory na boki i tak jakby wtedy się zawiesza. Obstawiam łożysko.
Filmik z luzu korby
https://youtu.be/QuYrTDLrIGg

Zdjęcia stanu tłoka i cylindra:
https://www.fotosik.pl/u/kotlet9696/album/2485568
Tłok ART 1-nominał?
Jest tu co honować czy cylinder na śmieci?

Stan głowicy bez rozbiórki. Kupię to narzędzie do rozbierania głowic to wtedy będzie więcej wiadomo. Coś można już powiedzieć na temat głowicy?
Obrazek

Daję zdjęcia prowadnicy rozrządu. Według mnie jest w dobrym stanie i nie wymaga wymiany ale jak już robię wszystko to daję zdjęcia ze stanu. Kolejna sprawa, musiałem wybić wałek dekompresora. Czy to lekkie wgięcie ma jakieś znaczenie? Czy mogę śmiało wkładać potem ten wałek?
https://www.fotosik.pl/u/kotlet9696/album/2485569

Zdjęcia stanu wałków rozrządu. Wymagają wymiany? Lekko wyczuwalne są te przytarcia(nie wiem jak to nazwać) na wałku ssącym pod palcem.
https://www.fotosik.pl/u/kotlet9696/album/2485570

Żółty tryb ma luz. To normalne czy do wymiany? Ten obok też jakoś dziwnie się rusza.
https://youtu.be/DEAvv7ea0ZY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2017, o 22:11 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2013, o 12:49
Posty: 124
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: DRZ, EXC
Trochę przykro bo masz tłok i cylinder do wymiany, glowica przytarta więc nie wiem co z nią zrobisz, może polerka albo w ostatecznosci regeneracja ale nigdy tego nie zrobią tak dobrze jak w fabryce. Korba jak góra dól ma choćby najmniejszy luz to też do wymiany. Może wałki uratujesz - trzeba je wypolerować delikatnie (o ile się da - jeśli bruzdy wyczuwalne pod paznokciem to raczej nie) i potem zmierzyć czy mieszczą się w normie.
Przyokazji wymieniłbym pompę oleju bo to chyba jego brak doprowadził do tego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2018, o 00:06 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Korba jak ma chociaż mały luz to do wymiany od razu na boki może mały mieć, zależy ile ma przejechane, żeby sie nie okazało, że zrobisz 1000 kilometrów i zacznie stukać. Często tak jest, zakładasz nową górę, większa kompresja i bum. spotkanie zaworów z tłokiem.Tymi wżerami na wałkach i głowicy bym się nie przejmował, tragedii nie ma, I lepiej tego nie ruszać żeby wymiarów nie traciło, ewentualnie filcem, o ile będzie szło. Głowicy sam bym nie robił. Lepiej w całości wysłać do firmy która się tym zajmuje i niech oni to ocenią, jeżeli juz chcesz to rozbierać. Przypominam, że to nie jest crf, żeby miało wybuchać co chwilę czy żeby się nagle zawory urywały. No chyba że serio ma to przejechane masę kilometrów i wymaga wymiany. Te tryby zawsze jakiś luz będą miały, jak zdemontujesz to powinieneś widzieć czy coś tam się dzieje na nich. A cylinder jak ori to może warto wrzucić tam tuleje z tłokiem namury czy wosnera i będzie lepsze niż jakieś zamienniki z allegro. I korzystniejsze cenowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2018, o 22:24 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
Głowicę, wał wysyłam wraz z cylindrem do oceny czy da się to przehonować.

Jeśli już to Wossnera bo Namury bałbym się (dużo widziałem tłoków Namury w stanie krytycznym). A w tym wypadku 100zł na tłoku różnicy już nie robi... Tu i tak mam ładną skarbonkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2018, o 23:22 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Co to znaczy stan krytyczny,? Miałem rok temu w yz 125 namurę, przelatał swoje 60 godzin i do wymiany, a różnica wtedy była jakieś 250pln. Gdzie przy 20 godzinach jak wywaliło uszczelkę pod głowicą to tłok wyglądał wzorcowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2018, o 10:08 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
Widziałem jak te tłoki po prostu pękały po 5mth... Ale mniejsza o to. Nie robię tego na tydzień jazdy tylko na znacznie dłużej to dołożę do tego Wossnera.

Generalnie magneto zdjąłem i wszystko inne co nie potrzebne i zostało mi już tylko połowienie. Macie na to jakiś patent żeby skrzynia się nie rozsypała po garażu?

Znalazłem na allegro płytki zaworowe HOTCAMS i jest napisane, że pasuje do DRZ400 ale jest jeszcze takie coś:
"Nowe płytki zaworowe amerykańskiej firmy HOTCAMS. Średnica płytki 9,48mm. Do wyboru grubość płytki od 1,20mm do 3,50mm. Rozmiary co 0,05mm. Cena za sztukę. Po licytacji proszę podać MODEL MOTOCYKLA, ROK oraz wybraną GRUBOŚĆ PŁYTKI !!!!!"
I teraz pytanie... Jakie idą do DRZty? Wiem, że będę musiał regulować luzy po niedługim czasie od złożenia moto. Na Olku jeszcze więcej tego, tam to już całkiem nie wiem, które są do DRZty.

Powie mi ktoś czym się różnią uszczelki TOP END od kompletu? Już nie wiem, które kupować. Na pewno potrzebuję nowych pod pokrywy sprzęgła, magneta, pompy wody i wiadomo pod głowicę, cylinder, pokrywę głowicy. Coś jeszcze? To chyba tylko w tym komplecie znajdę... I teraz pytanie, jakiej firmy uszczelki kupić? Komplet Atheny 470zł, Namury 340zł a Winderosa to tylko Top End...Mile widziane linki :]

Między karterami nie ma chyba uszczelki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2018, o 11:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1574
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
kotlet9696 napisał(a):
Widziałem jak te tłoki po prostu pękały po 5mth... Ale mniejsza o to. Nie robię tego na tydzień jazdy tylko na znacznie dłużej to dołożę do tego Wossnera.

Generalnie magneto zdjąłem i wszystko inne co nie potrzebne i zostało mi już tylko połowienie. Macie na to jakiś patent żeby skrzynia się nie rozsypała po garażu?

Znalazłem na allegro płytki zaworowe HOTCAMS i jest napisane, że pasuje do DRZ400 ale jest jeszcze takie coś:
"Nowe płytki zaworowe amerykańskiej firmy HOTCAMS. Średnica płytki 9,48mm. Do wyboru grubość płytki od 1,20mm do 3,50mm. Rozmiary co 0,05mm. Cena za sztukę. Po licytacji proszę podać MODEL MOTOCYKLA, ROK oraz wybraną GRUBOŚĆ PŁYTKI !!!!!"
I teraz pytanie... Jakie idą do DRZty? Wiem, że będę musiał regulować luzy po niedługim czasie od złożenia moto. Na Olku jeszcze więcej tego, tam to już całkiem nie wiem, które są do DRZty.

Powie mi ktoś czym się różnią uszczelki TOP END od kompletu? Już nie wiem, które kupować. Na pewno potrzebuję nowych pod pokrywy sprzęgła, magneta, pompy wody i wiadomo pod głowicę, cylinder, pokrywę głowicy. Coś jeszcze? To chyba tylko w tym komplecie znajdę... I teraz pytanie, jakiej firmy uszczelki kupić? Komplet Atheny 470zł, Namury 340zł a Winderosa to tylko Top End...Mile widziane linki :]

Między karterami nie ma chyba uszczelki?


Shimy chyba wsadź te jakie miałeś zmierz jakie potrzebne i zamówisz dopiero

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2018, o 16:50 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
Właśnie dopiero głowica idzie na regenerację i prawdopodobnie zawory będą wymieniane i myślałem, że można kupić cały zestaw tych płytek to mógłbym sobie sam później wszystko ogarnąć.

Z Shimy nie mogę znaleźć nic... Jedynie Prox i Hotcams.

Kolejna sprawa, rozrząd z DIDa? Proxa?

Łożyska na wał HOT RODSa czy Proxa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2018, o 22:01 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Społowienie silnika masz tam na zero. Bez uszczelki. Zastosuj to http://allegro.pl/masa-uszczelniajaca-s ... 83368.html

Jeśli chodzi o Ten Top End, to uszczelki jedynie na górę silnika. resztę możesz kupić osobno pod sprzęgło i alternator(50+30), gorzej będzie z uszczelką pompy wody, która zazwyczaj występuje z zestawi naprawczymi pompy.
Co do zestawu uszczelek możesz zakładać te JR. http://sklep.olekmotocykle.pl/jr-komple ... 20509.html i też tragedii nie będzie, chyba że bardzo chcesz dopłacić do namury.

Płytki masz 9.48 i spokojnie Hot Cams można zakładać.

Łańcuszek bierz dida a łożyska na wał proxa. Hot rodsa osobiście staram się unikać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2018, o 07:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1574
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Łańcuszek z aso kawasaki 150pln

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2018, o 11:38 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
A co z "Do wyboru grubość płytki od 1,20mm do 3,50mm."? Jaką grubość mam wybrać? Nie rozumiem trochę tego. Nie powinny być w opakowaniu wszystkie grubości?

Zakuty DID to jakieś 200zł. I właśnie nad nim się najbardziej zastanawiałem.

W kompletnym zestawie raczej uszczelka na pompę wody będzie. Tragedii nie będzie z tymi uszczelkami JR ale pytanie brzmi czy nie lepiej już dołożyć do Namury albo Atheny. Warto?

Korba Wossner czy Prox? A może coś innego? Oczywiście będzie przebijana.

krizzo napisał(a):
Łańcuszek z aso kawasaki 150pln

Mógłbyś podesłać jakieś namiary, link czy coś? Patrzę na ASO Suzuki i łańcuszek 360zł...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2018, o 12:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1574
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=16&t=3662&p=24942

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2018, o 13:08 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Jak kupisz całe opakowanie to masz wszystkie grubości. A jak chcesz na sztuki to przy skladamiu silnika włóż to co masz, sprawdz luzy i będziesz wiedział już orientacyjnie 3.10 czy 3.00 plytka.

Korba wossner czy prox na moje są tak samo dobre. Jedno i drugie japonia.

A z uszczelkami to jak z korbą zdecyduj sam. Jedno i drugie przy dobrym złożeniu nie będzie ciekło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2018, o 22:38 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
Całe opakowanie po mniej więcej 15/20zł czy te płytki są takie drogie?

Zdecydowałem się w końcu na uszczelki Winderosa bo są dostępne. Dobry wybór? Cena jak za te JR. Warto?

Wymieniam dekiel od magneta i zastanawiam się czy na śruby od iskrownika dać jakiś klej żeby się nie odkręciły. Jak tak to jaki?

Będę wymieniał łożyska na całym silniku. Na wał już wiem, że biorę Proxa a resztę? Hot Rods jedynie na allegro i to w cenie 460zł...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2018, o 23:00 
Offline

Dołączył(a): 19 paź 2016, o 15:35
Posty: 218
kotlet9696 napisał(a):
(...)

Wymieniam dekiel od magneta i zastanawiam się czy na śruby od iskrownika dać jakiś klej żeby się nie odkręciły. Jak tak to jaki?

(...)


https://www.drzparts.com/2010/05/dr-z40 ... ctite-fix/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2018, o 11:02 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
Zapomniałem, że jest to nawet konieczne :roll:
Kurcze nie załapałem, że loctite 242 i 271 to kleje :oops:

Co do łożysk to znalazłem ten temat. Teraz pytanie jak z tymi podkładkami, zamawiać w ASO i wymieniać czy to nie ma żadnego wpływu? No i łożyska dobierać te, które są tam czy jakieś inne?

I kolejna sprawa. Będę zamawiał rzeczy z ASO i zapewne zapomnę o jakichś duperelach, które warto sprawdzić i wymienić przy takim remoncie. Co warto sprawdzić i ewentualnie wymienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2018, o 13:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1574
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
kotlet9696 napisał(a):
Zapomniałem, że jest to nawet konieczne :roll:
Kurcze nie załapałem, że loctite 242 i 271 to kleje :oops:

Co do łożysk to znalazłem ten temat. Teraz pytanie jak z tymi podkładkami, zamawiać w ASO i wymieniać czy to nie ma żadnego wpływu? No i łożyska dobierać te, które są tam czy jakieś inne?

I kolejna sprawa. Będę zamawiał rzeczy z ASO i zapewne zapomnę o jakichś duperelach, które warto sprawdzić i wymienić przy takim remoncie. Co warto sprawdzić i ewentualnie wymienić?


Plastikowy tryb pompy oleju

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 kwi 2018, o 15:23 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 44
W ASO ten tryb 100zł... Drogo jak za taką małą rzecz... Ale kupić trzeba.

W kopniaku nie mogłem odkręcić śruby i skończyło się tym, że urwał się gwintownik... I teraz mam rozlataną kopkę i ten gwintownik dalej w niej siedzi... Jakiś pomysł jak to wyciągnąć? Chyba, że wie ktoś gdzie kupię kopkę bo na allegro za 500zł a na niemieckim ebayu po 50 ojro + prawie drugie tyle przesyłka...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bartand, glina


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.