www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 21 paź 2018, o 07:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lis 2017, o 16:51 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Witam. W tym temacie będę pytał o porady co do mojej Suzi i jej bolączek. Z góry przepraszam jeśli nie ten dział.

Aktualnie mam kilka problemów z moją Suzą:
-Ze sprawdzaniem oleju według serwisówki jest coś ewidentnie nie tak bo sprawdzając po nocy gdy zalałem olejem (1.8litra-tyle ile serwisówka nakazuje) moto sprawdzałem olej metodą 2x3min ze stoperem w ręku (zrobiłem 3 pomiary dla pewności) i ani razu nie pokazało mi minimum na bagnecie. Kombinowałem z tym jak mogłem, czekałem mniej, nie czekałem po rozgrzaniu motocykla i nic. Raz odkąd ją posiadam pokazało mi idealny stan oleju. Czytałem na ten temat wielu użytkowników właśnie skarży się na to, że trochę to spieprzyli... Co robić w tej sytuacji? Ostatnio przez to gdy zlewałem olej to ze 100ml zleciało go...
Leję motula 5100 10W40.

-Podczas dzisiejszego upalania coś zaczęło stukać... Nie wiem co się dzieje (czy to korba się odzywa?) dlatego daję filmiki dla ekspertów.
https://youtu.be/sHYHVcbsQ50
https://youtu.be/3L6mns7GsRs
https://youtu.be/9qwi8Ysudng


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2017, o 17:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1576
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Jak masz nalane dużo oleju, a pompa jest zepsuta to olej nie będzie przepompowany do zbiornika w ramie

EDIT1

Jeżeli masz zalane do silnika 1.8-2L oleju (zweryfikowane, zlane i zalane z powrotem np.)

Sprawdzasz po nocy stan oleju według procedury i oleju nie ma w zbiorniku/na bagnecie

To imo trzeba do pompy zajrzeć

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2017, o 11:00 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Akurat jak przyświeciłem do zbiornika w ramie to olej zawsze tam jest bo widać dobrze ale jak mierzę według procedury sprawdzania oleju to już jest gorzej bo na bagnecie nie pokazuje mi oleju -_-


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1576
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
kotlet9696 napisał(a):
Akurat jak przyświeciłem do zbiornika w ramie to olej zawsze tam jest bo widać dobrze ale jak mierzę według procedury sprawdzania oleju to już jest gorzej bo na bagnecie nie pokazuje mi oleju -_-


Tak jak napisałem, jeżeli nie masz oleju na bagnecie a masz podaną ilość w silniku, może być coś z pompą

Po to jest procedura żeby mierzyć z procedurą

Zlej olej z 3 spustów, zmierz ilość, zalej z powrotem, jak dalej będzie lipa imo zaglądaj do pompy.

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2017, o 18:09 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Zlałem, wyleciało 1.4litra... Zalewałem 1.8 + 0.5 dolałem bo wydawało mi się że wypiła i okazuje się, że dobrze zrobiłem... Chleje olej jak głupia, trzeba będzie wymienić tłok.

Zalałem 1.4l które zlałem z silnika i do tego 0.4l i jutro się okaże co i jak.

Rozebrałem sprzęgło bo myślałem, że to ono tak grzechocze ale okazuje się, że to nie sprzęgło... Podjadę jutro do mojego "mechanika" i zobaczymy co on powie bo jak na razie zawsze miał trafne diagnozy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2017, o 18:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1576
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Dobrze że sprawdziłeś, szkoda by było zatrzeć głowicę

Zobaczcie czy pod pokrywa statora nic się nie obluzowało (loctite fix)

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 12:39 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Kolejny filmik z tego co tu się dzieje. Tym razem dobrze słychać.
https://youtu.be/T76P64sqGDQ
Dzieje się tak tylko podczas wbitego biegu gdy jadę. Jak odpuszczam gaz tego nie słychać. Na luzie też nic.

Zaraz sprawdzam stator, tylko przestygnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 12:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1576
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
No dobra

A zawory kiedy sprawdzane były?
Łańcuszek rozrządu tak samo?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 13:24 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Nie sprawdzałem. Zawory do regulacji. To pewne. Potrzebuję tylko uszczelek i dopiero mogę coś zerkać a na to kasy brak jak na razie.

Myślisz, że to to tak gra?

Rozrząd też sprawdzę jak zobaczę czy to stator...

Uszczelka pod pokrywę zaworów jest wielokrotnego użytku czy za każdym razem trzeba ją wyrzucić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 13:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1576
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Żeby sprawdzić zawory nie potrzebujesz uszczelek

Potrzebujesz szczelinomierze + czerwony silikon

Nie wiem jaki masz typ napinacza łańcuszka ale jest sposób sprawdzenia obydwu, do tego też nic nie potrzeba

Motocykl jest już wiekowy, powinieneś w niego zainwestować trochę czasu i trochę pieniędzy, jak Ci się coś grubiej zepsuje, będzie złudna ekonomia.

Uszczelka pod pokrywę jest gumowa można założyć ta sama tylko zaslikonowac rogi przy kółkach

od statora oryginalnie jest metalowa

od prawego karteru jest jednorazowa

od sprzęgła samego jest oring

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 13:52 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Wiem, że będę musiał robić piec bo olej chleje jak głupia. Z tą złudną ekonomią to już przekonałem się wcześniej na DTtce także nie ma co robić fuszerki tylko trzeba zbierać kasę i robić jak najszybciej...
W takim wypadku:
-tłok ~600zł (pytanie jaki? Wossner? Czy coś innego?)
-uszczelki ~200zł (Winderosa? Czy jakieś inne?)
Do tego będę musiał zakupić:
-klocki przód (nie wiem za cholerę jakie)
-tarcze tył (RFX czy oryginał?)
-zestaw naprawczy wałka zdawczego (cieknie)
-zregenerować zawieszenie przód (siadło delikatnie)
-oponka tył
-płytki zaworowe (do regulacji luzów-hot cams? 15zł opakowanie na alledrogo)
To tak na dobry początek. Ale pytanie czy potrzebuję jeszcze czegoś do remontu pieca?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 14:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1576
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Z tym tłokiem to najpierw by trzeba było zobaczyć czy jest go do czego wsadzić

Musieli by sie spece wypowiedzieć czy wpierw wymiarowanie potem honowanie i czy kupno tłoka przed honowaniem czy jak dokładnie co do czego sie dopasowuje

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 14:38 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Sprawdziłem stator i nic... Jedynie małe otarcia wewnątrz magneta. Wszystko jak skręcone było w fabryce tak dalej jest... Nie wiem już co to może być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:49 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Silnik wybebeszony po dłuższej przerwie.
Mam w tej chwili z tego co mi się wydaje automatyczny napinacz rozrządu. Czy stan łańcuszka rozrządu powinno sprawdzać się wykręcając i wyjmując a następnie wkładając napinacz? Jak tak to daję zdjęcia bo nie wiem czy rozrząd mam do wymiany.
Obrazek
Obrazek
Na zaworach wydechowych jest nagar. Dużo nagaru. To oznacza, że są do wymiany? Jutro ściągnę głowicę to będę więcej widział. Pytam tak orientacyjnie. Ssące na pierwszy rzut oka w porządku, zobaczę czy nie są jak żyletki :P
Na co zwrócić uwagę podczas zdejmowania głowicy? Czy niczym się nie przejmować?

Jakiś sposób na zdjęcie kosza sprzęgłowego? Zapomniałem o zdjęciu przed demontażem koła itd i teraz patent na wbicie biegu i odkręcanie nie działa :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2017, o 23:29 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Wszelkie limity serwisowe znajdziesz w serwisówce. Przed ściąganiem ustaw sobie rozrząd w punkcie, no i żeby syfu nie naleciało. No i też możesz to robić wedle książki jak wcześniej tego nie robiłeś. Kosz sprzęgłowy kluczem udarowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2017, o 10:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 05:45
Posty: 168
Lokalizacja: WWA
Motocykl: 400S
na tym filmiku slychac moim zdaniem luz na korbie...
oraz nie spodziewaj się że sam tłok wystarczy, raczej cylinder tez do wymiany, roboty :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2017, o 17:28 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Korba napie...ala prawie jak u mnie. Od razu silnik rozpoławiaj. I dobrze że tłok z zaworami sie nie spotkał, podczas tych filmików


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2017, o 18:02 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2013, o 12:49
Posty: 124
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: DRZ, EXC
No właśnie. Żadne tam łańcuszki. Korba napierdziela. Zdejmuj cylinder.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2017, o 19:47 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Wiem, że to nie wina rozrządu ale skoro tak rozbieram to patrzę wszystko żebym nie musiał robić kolejnego remontu tydzień po złożeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 20:30 
Offline

Dołączył(a): 1 wrz 2017, o 09:38
Posty: 45
Chciałem usunąć post żeby napisać nowy ale nie widzę takiej opcji...

No to gniazdo (czy nie wiem jak to nazwać) na wałek przytarte...
Obrazek
Obrazek
Co z tym można zrobić?

Jakiś pomysł jak odkręcić te śruby trzymające głowicę przy cylindrze (znajdują się pod wałkami). Wkrętakiem udarowym nie dojdę tam bo nasadki się nie mieszczą... Jedyne co tam da się włożyć to małą nasadkę 12 i małą grzechotkę -_-

Korek inspekcyjny który się odkręca, żeby kręcić wałem miał wyrobione wejście na imbusa. Jedyne co mi pozostało to jakieś kombinowanie ze spawaniem albo młot i przecinak ale śruba i tak nie ruszyła a jedynie pękła... Potrzebuję nowej. Jakiś zamiennik? I gdzie takie cuś mogę dostać?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.