www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 14 gru 2018, o 15:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 cze 2018, o 11:10 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Witam, na wstępie przepraszam ze temat nie jest związanym z DRZtą ale to forum pomogło mi rozwiązać wiele problemów i mam do niego największe zaufanie a zasada działania obu silników jest podobna. :)

Pacjent Yamaha YZF250 2006r, wywalało wodę - uszczelka pod głowicą, założenie trafne uszczelka wydmuchana az strach patrzeć. Głowica została oddana do planowania a później zostały wymienione w niej uszczelniacze i dotarte zawory.
Przyszedł czas na składanie, nowa uszczelka pod cylinder i pod głowice - tu pojawia się problem (dodam ze głowica jest goła i łańcuszek rozrządu jest zdjęty), kiedy głowica jest skręcona do cylindra a ja próbuje kręcić wałem to kiedy tłok dochodzi do GMP następuje blokada i aby poszedł on dalej trzeba użyć większej siły i z każdym następnym cyklem jest tak samo.

Wygląda na to jakby głowica była już wcześniej zbyt wiele razy planowana i po prostu się się skończyła...
Aby nie kupować kolejnej głowicy szukałem alternatywy i wiele osób siedzących w tej branży mówiło mi ze można zamiast papierowej podkładki pod cylinder wstawić na sylikon z blaszki wyciętej laserowo (1mm bądź 1.5mm) taką uszczelkę aby całość poszła do góry a tłok nie był w stanie uderzać o głowicę.

Myślę ze warto spróbować, choćby ze względu na to ze jestem w stanie sobie taką uszczelkę laserowo wyciętą zrobić za grosz :) a lepsze to niż kupno nowej głowicy... (chociaż i tego nie wykluczam...)

Co o tym sądzicie ? (wiem ze to nie po bożemu stosować takie metody ale tak jak mówiłem - to jest najtańsza alternatywa)
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2018, o 16:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1607
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Na głowicy nie ma czasami takiego punktu gdzie jest znacznik czy jeszcze mozna planowac?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 15:37 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
punktu żadnego nie ma ale porównałem moją głowicę z jakaś znalezioną w internecie, zaznaczyłem czerwonymi kropkami o ile moja jest mniejsza:

Moja głowica to ta po prawej.
Obrazek

widać gołym okiem ze na lewym zdjęciu powierzchnia przy szpilce od wydechu jest niżej od powierzchni planowanej, u mnie na prawym zdjęciu te powierzchnie są na równi... dobry 1mm dostał już splanowany z mojej głowicy od czasu jej nowości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 17:16 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1365
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Posmaruj tloka jakims smarowidlem, zaloz glowice i zobacz w ktore miejsca ewentualnie ociera.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 18:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1607
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
To chyba ten punkt :D

Dwie uszczelki pod glowice
Dwie zdrowaśki

Może będzie git

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 20:51 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Hah, dwie uszczelki to trochę ryzykowny pomysł bo koszt jednej to 150zl, nawet jeśli odpali to może je wydmuchac :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 21:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1607
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Nowa głowica ile?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 21:12 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
na allegro 2500zł :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 21:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1607
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
To to chyba 150zl względem tego to grosze

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 21:19 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Może masz racje, jeśli pomysł z uszczelką pod cylinder nie wypali będzie to plan B. W ostateczności zakup nowej głowicy ale wtedy będzie to koniec mojego sezonu w tym roku :lol:
Dzięki za rady :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1607
Wiek: 26
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
Niby stosuje sie taki ghetto myk w samochodach na odprężenie przy montazu turbo itp jak nie mozna kupic grubszej pojedynczej

Ja bym zaryzykowal, daj dwie pod cyla jak dalej lipa daj dwie pod glowice tez

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2018, o 22:30 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1365
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Jesli tlok bije w glowice przy kreceniu reka, to jak dostanie obrotow....

B
i jakies +0.05 nie liczac zaworow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2018, o 12:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 584
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Zaloz wgrubsza uszczelke tak jak piszesz. Wersja DRZ S od E rozni sie tez tym ze w jednej uszczelka jest grubsza a w E ciensza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2018, o 18:07 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
do yzf nie ma grubszych uszczelek pod głowicę :/ Jest tylko jedna grubość


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2018, o 18:31 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Problem rozwiązany, Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Okazało się że nowa uszczelka pod cylinder jest nieznacznie cieńsza od starej. Dla testu złożyłem na starych uszczelkach i Tłok nie uderza ani nigdzie nie blokuje :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.