www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 18 lip 2019, o 10:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2019, o 13:31 
Offline

Dołączył(a): 11 maja 2019, o 13:14
Posty: 4
Czesc. Chcac zmienic olej postapilem zgodnie z serwisowka. Odpalilem, przejchalem sie, odczekalem aby odciekl i zabralem sie do pracy. Wszystko przygotowane etc.
Po odkreceniu sruby magistrali olejowej w dolnej czesci ramy(przy wydechu) zlecialo jeszcze kilka ml. Odczekalem, wyczyscilem gwint sruby i zaczelem wkrecac. JEdnak wkrecanie nie za bardzo szlo. Zgodnie z zasada nic na sile obejrzalem dokladnie gwint sruby. Bylo tam kilka opilkow, wyczyscilem pownownie. Dodatkowo wyczyscilem gwint wewnatrz ramy. Sruba sie wkrecila, z malymi oporami ale wkrecila. JEdnak postanowilem sprawdzic jeszcz raz. Wykrecilem, i pomimo czyszczenia gwintow sruby oraz wewnetrznego w ramie znowu pojawily sie drobne kawalki metalu. Za kazdym razem na gwintach pojawialy sie drobinki metalu, znaczy sie ze cos ze soba mocno pracuje(szczegolnie przy koncowym momencie dokrecania) a przy gwincie raczej tak nie powinno byc. Obejrzalej dokladnie gwint sruby oraz w ramie. Wedlug mojej oceny gwint w ramie byl "poprawiany" gwintownikiem.

Teraz pytania:
1. Czy zostawic tak jak jest ?
2. Czy uzyc dwoch podkladek aby do konca nie dokrecac sruby?
3. Czy udac sie do specjalistycznego zakladu aby to zobaczyl profesjonalista?
4. Czy w razie diagnozy ze gwint predzej czy pozniej pusci to czy w gre wchodzi naprawa, np rozwiercenie otworu i zalozenie reperaturki?

Nie przejmowalbym sie tym, jednak ta sruba musi byc czyszczona co 1-2 wymiany oleju, wobec czego musi byc odkrecana no i oczywiscie wkrecana.

Prosba o pomoc


https://postimg.cc/gallery/1yxxs0aai/

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1703
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
To ten gwint gdzie idzie banjo i rurka? Jak siedzi to zostaw, to uszczelnione na miedzi

I juz tego nie odkrecaj xD

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2019, o 06:52 
Offline

Dołączył(a): 11 maja 2019, o 13:14
Posty: 4
To nie jest odpowiedz na moje pytaanie. Nie podpowiadaj mi abym uprawial druciarstwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2019, o 13:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1703
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Sam sobie odpowiedziałeś i szukasz klepania po plecach

1. Chcesz mieć dobry gwint to go napraw
2. Nie chcesz naprawiać zostaw jak jest

To zwykły spływ oleju ze zbiornika w ramie na spód silnika do pompy, ciśnienia tam prawie nie ma

Może ktoś poprawiał gwintownikiem ale nie do końca dobrym rozmiarem

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.