www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z
Teraz jest 25 lis 2017, o 08:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sie 2017, o 08:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 10:35
Posty: 39
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Suzuki DR-Z 400SM
Siemka.

Szukałem tematu jednak nie znalazłem, nie wiem czy nie było czy nie umiem szukać ;)

Ile oraz jaki olej wchodzi do lag do drz w wersji supemoto? Muszę wymienić uszczelniacze tylko nie wiem jaki olej zakupić ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2017, o 14:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1154
Wiek: 25
Lokalizacja: OPO
Motocykl: DRZ400S '07
http://racetech.com/ProductSearch/1/Suz ... 400SM/2006

Fork Oil (USF05=5w, OSFO 10=10w, OSFO 15=15w, OSFO 20=20w)
USF05 2 qt/liter required
$29.99

5W

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2017, o 08:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 10:35
Posty: 39
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Suzuki DR-Z 400SM
Ok. Czyli olej 5W. Jest napisane że wymagany litr, ale ile należy wlać do lag?

Motul 5W będzie ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 09:55 
Offline

Dołączył(a): 25 sie 2017, o 07:55
Posty: 81
W "Haynes service & repair manual" jest napisane ze do DR-Z400SM wchodzi 350cc do kazdej lagi outer oraz 182cc inner, oryginalna sprezyna ma standardowa dlugosc 450mm (limit 441mm), olej Suzuki fork oil SS-05 lub podobny wiec pewnie 5W.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 17:12 
Offline

Dołączył(a): 12 maja 2014, o 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Motocykl: Drz 400s
Hej, też mnie to czeka tzn. wymiana uszczelniaczy i oleju a słyszałem, że w SM tzn. w upside down nie jest to takie proste. W serwisówce jest to szczegółowo opisane?, a może masz jakiegoś tutoriala? lub byś stworzył takowego ? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 22:41
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław, Kobierzyce.
Motocykl: GSXR, DRZ, exc
Jednokomorowy ups jest prosty jak ... . Pół godziny roboty jeśli nie ruszasz blaszek, tylko trzeba mieć narzędzia i robić dokładnie, zeby niczego nie porysować. Znajdź sobie na you tube.

JAk nie chcesz, zeby szybko lało to przede wszystkim:
zrób sobie nabijak do simera
zakładaj go na goleń przez folię
same simery nasmaruj silikonową pastą

W starym upsie może się nie skończyć na simerach warto też zrobić panewki jeśli się kwalifikują. W ktm widać to po kolorze.

_________________
Świat jest posrany bo się utarło, ze to mądry ma ustępować głupiemu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 22:41
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław, Kobierzyce.
Motocykl: GSXR, DRZ, exc
Narzędzia można za grosze zrobić:
Klucz
Obrazek
Wystrugany z ręki gumówką z nasadki za 12pln.
Obrazek
NAbijak do simeringów ... hehehehe koszt 1,50
Obrazek
No a zamiast kapturka do nakładania simera na lagę zwykła mocna cienka folia ...

Aaaaaa trzeba wszystko rezebrać i wyczyścić. JAkbyć miał problem z odkręceniem śruby na dole w ladze to trzeba napiąć lagę, ja to robię pasem z napinaczem.

_________________
Świat jest posrany bo się utarło, ze to mądry ma ustępować głupiemu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 18:44 
Offline

Dołączył(a): 12 maja 2014, o 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Motocykl: Drz 400s
Dzięki dobry człowieku bo to nie pierwsza i rzetelna rada od Ciebie. Czy po rozkręceniu szarpnąć do zewnątrz trzymając lagę i kielich w oddzielnych rękach - wtedy rozpinają się i wychodzą te panewki, gdzieś tak na filmiku widziałem ale nie wiem czy coś nie pokręciłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 22:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 22:41
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław, Kobierzyce.
Motocykl: GSXR, DRZ, exc
Ogólnie jesli wszystko rozkrecone to tak. Kurzowy zdejmiesz. Ciśnieniowego szkoda dłubać bo można coś porysować a i tak idzie w kubeł.
Tylko nie zapomnij pierścienia wypiąć najpierw spod simeringu ciśnieniowego ;-)

Tu masz z grubsza: https://m.youtube.com/watch?v=kUzEuHYjodo

Oczywiscie zalecałbym wiekszy porządek na stole, wiecej miejsca i części odkładać na papier. Poza tym przy zakładaniu simeringow folia na lagę , żeby te ostre krawędzie nie uszkodziły warg. No i nabijać simering kawałkiem rurki ściekowej. Odcinasz tylko to zgrubienie na uszczelkę przecinasz i masz nabijak. To rozszerzenie co zostanie pięknie omija wargi i walisz tylko w zewnętrzna cześć simera. A plastik ... nie rysuje lagi.

Zreszta pewnie Ci w pasku wyskoczą inne filmiki to sobie obejrzyj parę.

No i naprawdę warto przelecieć lagę papierem żeby usunąć wzdłużne rysy. Ja używam 1000 bo 400 to jakoś mam obawy, ale normalnie ludzie robią nawet 400.

_________________
Świat jest posrany bo się utarło, ze to mądry ma ustępować głupiemu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2017, o 20:33 
Offline

Dołączył(a): 12 maja 2014, o 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Lublin/Kraśnik
Motocykl: Drz 400s
QH. napisał(a):
No i naprawdę warto przelecieć lagę papierem żeby usunąć wzdłużne rysy. Ja używam 1000 bo 400 to jakoś mam obawy, ale normalnie ludzie robią nawet 400.


Słyszałem, że lagi można oddać do spolerowania (albo samem) ale to chyba pasta i filc. Natomiast, że papierem to mam obawy, ale skoro piszesz, że 1000 będzie bezpieczne to można spróbować.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.