www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 16 paź 2019, o 20:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2013, o 08:41 
Temat sie juz gdzies przewijal ale zakladam nowy watek z pytaniami ;)
Wiadomo,ze przed malowaniem obowiazkowe piaskowanie.
Tylko czy proszek wytrzymuje to,ze rama jednak pracuje ?
Nie pojawiaja sie jakies pekniecia lakieru ?
Myslalem tez o ocynkowaniu a potem malowanie ale ponoc ocynk ma jeszcze wieksza tendencje do pekania.
Jak zabezpieczyc otwory typu wlew/spust oleju,kanaly olejowe?
Wkrecic sruby i bedzie ok ?

No i druga sprawa-kolanko i tlumik.
Z tlumikiem to chyba niewiele sie da zrobic bo chyba kazda farba zejdzie.
Ale ocynk na kolanko chyba powinien dac rade na jakis czas?

Ktos testowal takie sprawy - chodzi mi o opinie po dluzszej eksploatacji...


Góra
  
 
PostNapisane: 7 sty 2013, o 09:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2012, o 22:20
Posty: 527
Wiek: 35
Lokalizacja: Inowrocław
Motocykl: DRZ E+YZ 250f+CBR929
malowanie proszkowe nie zabezpieczy ramy przed korozją

najlepszy będzie podkład epoxydowy i na to lakier 2k lub poliuretan(droższy)

...co do zabezpieczenia otworów- duże otwory zapchaj folią małe zrób rulony z taśmy samoprzylepnej i wkręć w otwór

Ubiegając lawinę krytyki----Jestem lakiernikiem z 12 letnim doświadczeniem i przerabiałem wszystko--proszek jest dla tych którzy chcą coś szybko i tanio zrobić z trwałością na 2-3 lata

Kolanko i ocynk--lipa - nie wyleją ci tak ocynku ,żeby nie było zacieków

...lepiej dać to do niklu--koszt 20zł
na koniec zmatowić nikiel -na mokro włókniną ścierną z cifem i ajaxem ,żeby wyglądał jak tytan 8-)

_________________
STAJNIA: DR-Z 400E 2007 + YZ 250f 2009 + CBR 929RR FireBlade 2001 + T80 Townmate 1991r


Góra
 Zobacz profil GG: 4595775 
 
PostNapisane: 7 sty 2013, o 09:51 
No wlasnie ozmawialem z kolega ktory robi konstrukcje stalowe i je cynkuje i maluje proszkiem.
Wytlumaczyl mi co i jak.
Pozostaje epoxyd. Dzieki za info.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 sty 2013, o 09:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2012, o 22:20
Posty: 527
Wiek: 35
Lokalizacja: Inowrocław
Motocykl: DRZ E+YZ 250f+CBR929
http://allegro.pl/podklad-epoksydowy-ap ... 12346.html

to są bardzo ciężkie farby--2 warstwy wystarczą-jak nawalisz grubo na całą ramę masz 0.5kg na +

_________________
STAJNIA: DR-Z 400E 2007 + YZ 250f 2009 + CBR 929RR FireBlade 2001 + T80 Townmate 1991r


Góra
 Zobacz profil GG: 4595775 
 
PostNapisane: 7 sty 2013, o 11:24 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Co do kolanka- sobie przypomnialem- trzeba by bylo sciagac stara powloke jakos chemicznie zeby to potem jakos wygladalo. Czasem skorka wyprawki nie warta bo koszt przekracza zakup nowego.
Zeby jak Misiopajur nie byc goloslownym :) :
http://allegro.pl/kolanko-wydechowe-rur ... 57877.html
ja za chromowanie swojego dalem 150 zl

Nie mowiac o rafkach, tlumiku, kierownicy itd. Ogolnie chromy kosztowaly mnie ponad 1000 zlotych, tyle tylko ze nie robilem nic, calosc przygotowal chromiarz.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2013, o 20:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 22:47
Posty: 122
Lokalizacja: Międzyrzecz
Motocykl: DR-Z 400E; EXC-450
Wersja tania i mało trwała na kolanka to farba żaroodporna, testowałem kiedyś na nx 650 tak do dwóch lat daje radę ale mycie po każdej błotnistej przejażdżce inaczej szybciej wyjdzie. Koszt mały 15-20 zł spray, ale trzeba dobrze wyczyścić.

_________________
Pozdrawiam
piotr77


Ostatnio edytowano 7 sty 2013, o 20:28 przez piotr77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2013, o 20:08 
Zalatw mi takie kolanko w tej cenie do drz.Wezme 10 :-P


Góra
  
 
PostNapisane: 8 sty 2013, o 15:22 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Myslisz, ze kolanko z WFM bedzie pasowalo do DRZ ?? No i na cholere Ci 10 sztuk, zupe bedziesz robil ??

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2013, o 18:37 
Kolanko zostaje takie jak było.A w zasadzie założę od SM bo mam takowe i w lepszym stanie niż to obecnie założone.
A reszta tj. rama i co z nią będzie napiszę niebawem.


Góra
  
 
PostNapisane: 8 sty 2013, o 18:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
A czasem z S'ek i SM'ek nie jest mniejsza średnica kolanka niż w E i Y ?

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2013, o 18:54 
Wydaje mi sie,ze jest wieksza.
W kazdym badz razie wlasnie to kolanko z wieksza srednica zaloze.


Góra
  
 
PostNapisane: 10 sty 2013, o 20:30 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Jest różnica nawet w samej budowie te oryginalne w S i SM sa cieńsze i takie bardziej zawiłe w dół przy wylocie z cylindra przez co pogarsza osiągi .
Ja mam jakąś tuningową rułe ale też rdzewieje pomalowałem ostatnio sprajem na temp do 600 c na czarno i tak 1 sezon jakos wytrzymało

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2013, o 20:43 
Kurde musze sie jutro temu przyjzec bo juz sam nie wiem ktore jest ktore a mam na bank oba inne.
A jedno ma isc do niklowania-zobaczymy co z tego wyniknie tj. jaki bedzie efekt i na jak dlugo.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 sty 2013, o 15:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 22:47
Posty: 122
Lokalizacja: Międzyrzecz
Motocykl: DR-Z 400E; EXC-450
Może nie do końca w temacie ale czy ktoś używał coś takiego do malowania kolanek itp. aluminium w sprayu http://allegro.pl/berner-99-5-czystego- ... 94272.html ?

_________________
Pozdrawiam
piotr77


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2013, o 15:50 
piotr77 napisał(a):
Może nie do końca w temacie ale czy ktoś używał coś takiego do malowania kolanek itp. aluminium w sprayu http://allegro.pl/berner-99-5-czystego- ... 94272.html ?


Nie mam przekonania do tego typu cudownych srodkow.
Ale cena nie jest jakas strasznie wysoka - kup i potestuj :)
Aczkolwiek wychodzi 50zl z przesylka.

Za niklowanie/chromowanie w firmie http://www.galux.pl/ zawolali 70-80zl
w zaleznosci ile roboty z przygotowaniem.
Ale...koles z ktorym gadalem nie byl przekonany co do wykonania tej uslugi do moto enduro.
A to dlatego,ze mial obawy czy chrom (pomijajac fakt,ze chrom w enduro to troche nie bardzo;) )
bedzie sie trzymal poniewaz na kolanku w tego typu sprzecie sa duuuze zmiany temperatur i metal sie kurczy/rozpreza.
Chrom jest twardy - wobec powyzszego moze pekac...


Góra
  
 
PostNapisane: 12 sty 2013, o 17:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 22:47
Posty: 122
Lokalizacja: Międzyrzecz
Motocykl: DR-Z 400E; EXC-450
Moje kolanko jest jeszcze ok. na razie bez rdzy z ciekawości zapytałem bo nigdy nie miałem styczności z takimi produktami.

_________________
Pozdrawiam
piotr77


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2013, o 18:40 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Wszystkie cudotworcze srodki w spreju mozna o kant dupy utluc :)
Zapek- chrom sie moze trzymac aczkolwiek moze Ci sie zabarwiac od cylindra.

B
i gile po pas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2013, o 19:34 
Kurde. Chrom do czopera. Narazie bedzie polerka nierdzewki.
Gilu :-P


Góra
  
 
PostNapisane: 13 sty 2013, o 00:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2012, o 19:19
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: DR-Z 400
tak Was czytam i czegoś tu nie rozumiem... raz wygląd bez znaczenia, a raz kolanko na chrom :shock:
o co chodzi? ;)

A swoją drogą, to też mnie drażni brązowo-ruda rura... da się to doprowadzić do ładnego wyglądu, czy daremna robota?
http://dl.dropbox.com/u/33384465/2012-09-30%2010.13.01.jpg

_________________
pozdrawiam
hash


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2013, o 00:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2012, o 22:20
Posty: 527
Wiek: 35
Lokalizacja: Inowrocław
Motocykl: DRZ E+YZ 250f+CBR929
chodzi o to ze zrobisz nikiel ,chrom-i masz spokój z rudą na spokojnie 5 lat
a jak troche się odbarwi na żółto od cylindra to będzie taki 'smaczek"

_________________
STAJNIA: DR-Z 400E 2007 + YZ 250f 2009 + CBR 929RR FireBlade 2001 + T80 Townmate 1991r


Góra
 Zobacz profil GG: 4595775 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.