www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 17 wrz 2019, o 09:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 wrz 2011, o 19:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Tekst nie mój

Tylne zawieszenie aby długo i bezawaryjnie pracowało wymaga okresowych przeglądów jego stanu i smarowania. Właściwie cały proLink i łożyska wahacza powinny być co sezon rozebrane, czyszczone i nasmarowane, a 2-3 razy w sezonie smarowane przez specjalnie do tego zamieszczone na proLinku i łożyskach wahacza kalamitki. Niestety kalamitki w tylnim zawieszeniu posiada tylko wersja E. W wersji S pozostaje nam tylko możliwość rozebrania tylnego zawieszenia i ręcznego go nasmarowania.
Jeśli czynność tą zaniedbamy to pewnym czasie będziemy zmuszeni wymienić łożyskowanie tylnego zawieszenia, co wcale nie jest tanie.

Źródło: drz400.pl

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 20:58 
Offline

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:46
Posty: 6
Wiek: 49
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Suzuki DRZ 400 S
A ja mam to szczęście, że w mojej eSce są zamontowane kalamitki.
Pewnie specjalnie trudne to nie jest. Wywiercić otwór, nagwintować i już. Tyle pewnie, że do tej operacji trzeba rozebrać wahacz :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2011, o 23:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Oa właśnie ...
Ktoś mógłby mi wyjaśnić zasadę działania tych całych smarowniczek ? :oops:

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2011, o 07:09 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
Normalnie musisz rozbierać zawieszenie żeby je nasmarować. Smarowniczka to taki mały zaworek przez który wtłaczasz smar. Żeby ją zamontować musisz wywiercić osiowo otwór w sworzniu który nagwintujesz i w który wkręcisz kalamitkę (smarowniczkę). później prostopadle do poprzedniego wiercisz drugi którym smar dotrze do styku tuleja sworzeń. Np tak:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2011, o 17:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Ah taaak to działa :) Sprytne...

Patrząc na zdjęcie tego ustrojstwa nie wiedziałem co o tym myśleć :P

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2011, o 21:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Tak przy okazji...
Wiecie jak najlatwiej sprawdzic stan tylnego zawiasu?!
- Rozkladasz boczna stopke, przechylasz motor na nial , tak aby tylnie kolo poszlo do gory, inajlepiej druga osoba lapie za tylne kolo i mocno rusza na boki i we wszystkie strony-mozna tak ocenic stan. Jak sa mocno wyjechane to sa duze luzy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2011, o 05:53 
Offline

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:46
Posty: 6
Wiek: 49
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Suzuki DRZ 400 S
cihyy napisał(a):
Tak przy okazji...
- Rozkladasz boczna stopke, przechylasz motor na nial , tak aby tylnie kolo poszlo do gory, inajlepiej druga osoba lapie za tylne kolo i mocno rusza na boki i we wszystkie strony-mozna tak ocenic stan. Jak sa mocno wyjechane to sa duze luzy


Można też podnieść moto na stojaku pod motor.Nie potrzeba wtedy drugiej osoby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2011, o 20:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
swen napisał(a):

Można też podnieść moto na stojaku pod motor.Nie potrzeba wtedy drugiej osoby.


Jasne ze mozna , mialem na mysli werunki "polowe" typu gielda itp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2011, o 20:47 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Witam

Nie podniecał bym się tymi kalemitkami.
Przez 2 i 1/2 roku pracowicie co 2 miechy walczyłem ze smarownicą. Po ostatniej zimie z czystej ciekawości rozebrałem wszystko.
Łożyska wahacza poszły do kosza, łożyska kiwaczki może do wiosny dociągną.
Puki uszczelniacze są szczelne smar bardzo trudno wcisnąć do łożysk. Jak już je piach, błoto, lód i sól zjedzą smar pięknie się wtłacza i jeszcze łatwiej wypłukuje. Ergo jedna rozbiórka / weryfikacja / smarowanie na sezon jednak konieczna.

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2011, o 21:23 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
A ja jak byłem u gościa który handluje akcesoriami do crossówek a na co dzień jeździ xr 400 . Powiedział że wszyscy w klubie motocrosowym z którym ma kontakt wypierdzielają łożyska kiwaczek a w zamian dorabiają tulejki z cytuję jego maila:
JEST TO ODMIANA TEFLONU NAZYWA SIĘ BODAJŻE POLIAMID O ILE NIE POKRĘCIŁEM NAZWY NA TULEJE ŚLIZGOWE NADAJE SIĘ CZERWONY EWENTUALNIE ZIELONY OBA SĄ SAMOSMARUJĄCE ALE CZERWONY JEST LEPSZY
Koszt takich tulejek to ok 30 zł.
Drugi znajomy opowiadał że masowo to się stosuje zamiast łożysk w maszynach używanych w lesnictwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2011, o 22:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2011, o 21:44
Posty: 195
Wiek: 34
Motocykl: DRZ 400 E K4
szykuje mi się rozbiórka tyłu, gdzie można dostać te tulejki ??? chwile pogrzebałem i na allegro można kupić wałki z poliamidu o różnych wymiarach. Nie rozbierałem wcześniej tylnego zawieszenia jak to tam wygląda ile wchodzi łożysk i które wymieniamy? Mam już dość spory luz :cry: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2011, o 00:48 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Żeby zrobić dobre tulejki potrzebny jest konkretny tokarz i nowe sworznie bez wypracowań po łożyskach. Tego napewno za 30zł nie da się zrobić bo materiał jest droższy i robocizna też. Choć wystrugać cokolwiekza 3 dychy i flaszka pewnie się da. Łożyska sprzedaje Olek motocykle, oraz wiele innych firm (popularne All balls wystarczą). Żadne kalamitki nie załatwią sprawy bo smar pod ciśnieniem rozpycha uszczelnienia(a nawet je wypycha poza dźwignie), niestety trzeba okresowo rozebrać wyczyścić i nasmarować, oraz potem nie myć Karcherem bez opamiętania po tym!! zadbane łożyska wytrzymują 3-4 sezony zależy jak kto jeździ. Byle jak poskładane nie przejadą jednego. Wcale te zestawy naprawcze nie są takie strasznie drogie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2011, o 10:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2011, o 21:44
Posty: 195
Wiek: 34
Motocykl: DRZ 400 E K4
W zestawie znajdują się same łożyska czy coś jeszcze? A czy tych łożysk nie można by kupić w sklepie z łożyskami, nie wyjdzie to taniej ?
Chyba, że to jakieś nie typowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2011, o 10:31 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
W zestawie są łożyska sworznie i uszczelnienia, same łożyska w sklepie wyjdą taniej ale dorobienie sworzni już nie, a takich uszczelnień nie dobierzesz trzeba by sztukować coś a tego już nie lubie. W oryginale każdą z tych części kupuje się odddzielnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2011, o 18:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2011, o 21:44
Posty: 195
Wiek: 34
Motocykl: DRZ 400 E K4
Kupiłem zestaw naprawczy wahacza allballs.
Ale widzę jeszcze, że w ofercie tej firmy jest jeszcze zestaw naprawczy przegubu wahacza. Czy ten zestaw też powinienem kupić przy luzach na boki ?
Jeden i drugi zestaw po 250 zł to daje razem 500zł :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2011, o 21:07 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Witam

Co to jest luz na boki? Łożyska mają luz wzdłużny lub promieniowy. Ten ostatni jest zawsze zły. Ten pierwszy zawsze jest zły w ułożyskowaniu wahacza, mniej istotny przy kiwaczce.
Stawiasz motorek na podnośnik lub jakąś skrzynkę po piwie, zdejmujesz tylne koło i poruszasz za koniec wahaca we wszystkie strony, obserwując i obmacując wszystkie łożyska (wahacza i kiwaczki). Jak widzisz lub/i wyczuwasz luz to już wiesz co musisz kupić.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2011, o 22:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Nie miał nikt problemu z wybiciem oski/sworznia wachacza? Jakiś sposób ? (pytanie na przyszłość)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2011, o 23:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2011, o 14:03
Posty: 53
Wiek: 26
Lokalizacja: Zgierz
Motocykl: KTM 525 EXC
Miał... Młotek to jedyne słuszne narzędzie do tej roboty... :D

_________________
Pozdrawiam!
Michał_P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2011, o 18:06 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 42
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
Cześć,
mam zamiar rozebrać tylne zawieszenie (wachacz i kiwaczkę) i nasmarować łożyska.
Nie robiłem tego wcześniej w żadnym motocyklu (oddawałem do mechanika ale mam dość płacenia za tą usługę).
Proszę o informację na co zwracać uwage aby czegoś nie popsuć i żeby się nie klnąć przy robocie :mrgreen: .
Może ktoś z doświadczeniem w tej dzidzinie opisał by dla potomnych proces smarowania zawieszenia krok po kroku, dla tych co nie maja smarowniczek :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2011, o 18:29 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 07:04
Posty: 278
Ja to robiłem w zeszłym tygodniu no i nie wiem co ci opisać - generalnie nie ma o czym prościzna - przynajmniej u mnie wszystko ładnie się rozkręciło i tulejki wyszły palcem. Ale kiedyś w Afryce miałem problem żeby wybić jedną tulejkę.
Momenty (masz na 165 stronie instrukcji) - śrubę od amorka dokręcasz 55 NM - pozostałe od kiwaczki 100 NM. Oska wahacza 77 NM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Ruff


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.