www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 18 wrz 2019, o 12:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lis 2011, o 18:41 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 42
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
OK.
czyli na moje wyczucie zrobił bym to tak:
- luzuje wszystkie nakrętki (ośkę tylnego koła, tą od wachacza i kiwaczki oraz tą dolna od amora)
- podnosze moto i ustawiam na stojaku tak aby tyne koło było w powietrzu
- odkręcam tylne koło
- odkręcam przewód od tylnego hamulca oraz zacisk aby nie zapowietrzyć układu chamulcowego
- odkręcam nakretkę od amora, wyjmuję śrubę (wachacz opada)
- odkręcam kiwaczkę
- odkręcam wachacz
- wyjmuję tulejki
- smaruje łożyska (smar pewnie ŁT lub coś w tym stylu)
- składam wszystko do kupy i skręcam z odpowiednim momentem wg serwisówki

Jak by coć to mnie poprawcie :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 20:32 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:33
Posty: 45
Wiek: 42
Lokalizacja: Mazowieckie
Motocykl: Suzuki DR-Z 400 S
Faktycznie rozebranie tylnego zawieszenia i smarowanie łożysk to prościzna.
Aż mnie skręca, że a za taka usługę w poprzednimo moto (DR 650 SE) zapłaciłem 200 PLN :evil:
Ja bym ją wycenił max na 100 PLN (hytrosc ludzka nie ma granic).
Przy okazji wymieniłem łańcuch i zębatki.
Mam teraz nastawy jak w wersji E czyli zębatki przód 14 tył 47 i łańcuch 112 ogniw a nie jak mi wyliczyli fachowcy :evil: 114
Na własny koszt musiałem go skrócić :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 23:06 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
200 zł to dobra cena za tą czynność, jakbyś z tego żył to miałbyś inne podejście, skracanie łańcucha to chyba nie problem dwa ruchy młotkiem i pobijakiem i po sprawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2011, o 14:32 
klos242 napisał(a):
200 zł to dobra cena za tą czynność, jakbyś z tego żył to miałbyś inne podejście.


No wybaczcie OFF-TOP, ale na taką kwotę nauczyciel w podstawówce musi pracować 2-3 dni,
a nie 6 razy palnąć młotkiem i obrócić kluczem. Niestety, wielu naszym ,,przedsiębiorcom''
dokucza grzech bezgranicznej chciwości. Np. to forum miałoby małe szanse powstania,
gdyby stać nas było na dyktowane przez nich ceny... Ale nie chcę wywoływać dyskusji. Kropka.


Góra
  
 
PostNapisane: 15 gru 2011, o 15:27 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
Dla mnie sprawa jest prosta zamiast zostawać nauczycielem i narzekać można zostać mechanikiem, to samo może powiedzieć mechanik - np. lekarz czy prawnik weźmie 100 za poradę(15min) a tu się trzeba paprać z kluczami i smarem parę godziń najczęściej w zimnym warsztacie. Nikomu nie dogodzi ale widzę że ludzie po forach mają niesamowite wymagania od mechaników i jeszcze szukają taniości. Mogę wam przybliżyć ile kosztuje wyposażenie warsztatu(myślę że można by za to kupić wszystkie Drz z tego forum i jeszcze trochę z allegro) nie licząc budynku i mediów a jeszcze żyć trzeba. Drogo - robić samemu, potem mechanicy mają więcej pracy poprawiając a wtedy przeważnie cena nie gra roli :roll: . Zawsze będą dwie strony medalu, naszczęście te motory są proste jak cep inaczej ma się sprawa z nowymi autami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2011, o 20:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Popieram kłosa.
Cytuj:
Niestety, wielu naszym ,,przedsiębiorcom'' dokucza grzech bezgranicznej chciwości.

To zdanie też ma w sobie dużo prawdy. Wiadomo - uogólniać nie można.

Cytuj:
Np. to forum miałoby małe szanse powstania, gdyby stać nas było na dyktowane przez nich ceny...

Możesz rozwinąć ? :P
Bo chciałbym zrozumieć ale coś nie daję rady.

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 19:35 
[...]


Ostatnio edytowano 22 maja 2015, o 15:37 przez sowizdrzal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 21:47 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:37
Posty: 260
Witam

W ramach off topic:

Sowizdrzał, nie próbowałeś zrozumieć argumentacji Klosa.
Nauczyciel i każdy inny pracownik zaciężny jedyny koszt jaki ponosi faktycznie (w pieniądzu) związany z pracą którą świadczy, to koszt dotarcia/powrotu z roboty. Przedsiębiorca (tu mechanik jeżeli na swoim) wykłada pieniądze na sprzęt (często bardzo drogi) i daniny typu podatki, ubezpieczenia społ. itp, itd. Dziwi cię, że to jest w cenie? A jeśli używał byś swego autka do celów służbowych to czy było by fair gdyby szef zwracał by Ci tylko za paliwo?
Inna kwestia to poziom cen, często nie znajdujący odbicia ani w nakładzie robocizny, ani w zastosowaniu/zużyciu wyposażenia. Ale to reguluje rynek.

Pozdr
rr

P.S. Myślę, że wszyscy pracownicy budżetowi powinni przed objęciem ETATU, obligatoryjnie mieć np. 2 lata doświadczenia "na swoim". Oj inaczej by myśleli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2011, o 00:04 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
rrolek napisał(a):
Witam

W ramach off topic:

Sowizdrzał, nie próbowałeś zrozumieć argumentacji Klosa.
Nauczyciel i każdy inny pracownik zaciężny jedyny koszt jaki ponosi faktycznie (w pieniądzu) związany z pracą którą świadczy, to koszt dotarcia/powrotu z roboty. Przedsiębiorca (tu mechanik jeżeli na swoim) wykłada pieniądze na sprzęt (często bardzo drogi) i daniny typu podatki, ubezpieczenia społ. itp, itd. Dziwi cię, że to jest w cenie? A jeśli używał byś swego autka do celów służbowych to czy było by fair gdyby szef zwracał by Ci tylko za paliwo?
Inna kwestia to poziom cen, często nie znajdujący odbicia ani w nakładzie robocizny, ani w zastosowaniu/zużyciu wyposażenia. Ale to reguluje rynek.

Pozdr
rr

P.S. Myślę, że wszyscy pracownicy budżetowi powinni przed objęciem ETATU, obligatoryjnie mieć np. 2 lata doświadczenia "na swoim". Oj inaczej by myśleli.


OO dokładnie tak zwłaszcza ostatnie słowa, dodam jeszcze że nasz rynek motocyklowy jest jeszcze nadal dość dziwnym rynkiem a obserwuje go od około 15 lat. Myślę że jest tak dlatego że w Polsce mamy dużo wszechstronnie uzdolnionych ludzi a oni potrafią na wiele problemów "coś wymyślić" zmienia się to niestety z kolejnymi pokoleniami. Dodatkowym atutem do własnych działań przy moto jest to że te motocykle - nawet te którymi straszą po forach szynami can i tym podobną elektroniką - są naprawdę proste i nie powodują specjalnych trudności w naprawach ani sprzętu super specjalnego nie trzeba. Taki Bmw Gs w stosunku do średnio skomplikowanego nowego samochodu to super prościzna. Schody zaczynają się w najnowszych samochodach i tu żadne fora nie pomogą ani żadne domowe wynalazki tylko solidna wiedza, a klient ma zgoła inne nastawienie. Taniości nie szuka bo zwykle już próbował i wie że byle kto tego nie zrobi.
Ale to już straszny off top.........


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2012, o 15:17
Posty: 10
Wiek: 40
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: DR-Z 400S
tu ostatnio klótnie, spory
a mje chodzi o amory !!

tym razem o przód. Ile oleju wchodzi do lag w eSce z 2000 r ? w manualu tego nie ma.

_________________
z opinią jak z dupą-każdy ma swoją


Góra
 Zobacz profil GG: 2554009 
 
PostNapisane: 14 sty 2012, o 04:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 21:54
Posty: 819
powiem tak jeżeli uważacie że robota mechanika jest taka złota i dochodowa
zostańcie mechanikami :)

w tym kraju to tak zawsze jest że gość patrzy komuś na ręce i mówi jak to tamten ma dobrze
skoro tak ma to bierzcie przykład i róbcie co inni :)

nie jestem nauczycielem
ale dla mnie mają dobrze
z mojego punktu widzenia czas pracy max 8 może góra 9 h
wakacje ferie wolne
ale prawda jest taka że nie zazdroszczę im tego "miodu"
bo raz że młodzież jest jaka jest teraz a dwa zarobki nie dla mnie
i jak znam życie w praktyce nie jest tak kolorowo jak mi się zdaje

wiec odpuście mechanikom
osobiście nie jestem mechanikiem
ale przy moto działam samodzielnie
jest masę rzeczy które robię sam ale czasem oddaje coś do mechanika bo tak jest łatwiej
niż mordować się z jakimś badziewiem pół dnia albo i dłużej
a on to zrobi za par złoty :)

_________________
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX

sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525

tel 698 672 101
gg 6777220


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2012, o 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Lomax napisał(a):
...nie jestem nauczycielem
ale dla mnie mają dobrze
z mojego punktu widzenia czas pracy max 8 może góra 9 h ...


Nauczyciel pracoje 18 godzin tygodniowo !!! :geek: czyli 3-4 godziny dziennie jak jest na etacie! Jak jeszcze w podstawowce to plus bo gowniarze nie pyskuja tak bardzo. Oczywiscie jak ktos nie jest z powolania nauczycielem to nie bedzie zadowolony z roboty bo sie nie nadaje.
Wkurza mnie jak ktos narzeka jak to oni maja zle !! :x
Jak pracoje na wsi to ma dodatkowa kase, 4 godziny dziennie to lepiej nikt nie ma ! :!: Dodatkowo moze dorabiac ,a szkola mu placi zus ! Jak sie zatrudni w drugiej szkole to ma dodatkowa kase, jak uczy W-F to otrzymuje kase za jakies tam smieszne kolka itd.. ja z checia bym sie zamienil, bo pracoje codziennie do 17.00 i mam czasu bardzo malo dla siebie!
Wiekszosc nauczycieli narzeka ,aby innym nie bylo szkoda tego jak to maja dobrze
Sory ze sie rozpisalem, ale nie wytrzymalem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2012, o 21:47 
Offline

Dołączył(a): 2 paź 2012, o 07:25
Posty: 30
Lokalizacja: podkarpacie
Motocykl: chwilowo bez
tak dla ciekawosci powiem ze pare dni temu rozbieralem cale zawieszenie z wachaczem wlacznie. wszystkie lozyska i elementy byly myte w wanience z benzynka oraz przedmuchane powietrzem. oska wyszla bez problemu. calosc pieknie przesmarowana i zlozona do kupy. prace trwaly okolo 6h. uwazam ze cena 200zł za wykonanie tych prac nie jest zbyt wygorowana pod warunkiem ze zostaly wykonane w podobny sposob a nie tylko nasmarowane itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2012, o 19:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2012, o 10:11
Posty: 274
Lokalizacja: Pabianice
Motocykl: EXC 350
płacić 200zł za wykonanie takiej fajnej roboty ? ufajtać się smarem i pochlapać benzyną w zimowy dzień ta sama frajda ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:41 
Offline

Dołączył(a): 2 paź 2012, o 07:25
Posty: 30
Lokalizacja: podkarpacie
Motocykl: chwilowo bez
dla mnie to tez rozrywka i relaks. robilem to z przyjemnoscia ale gdybym mial tak zarabiac na zycie to inaczej na to bym patrzył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2012, o 00:40 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Dokładnie użeranie się z ludźmi i ich widzimisie bezcenne mechanik też czasami nie ma lekko. A najbardziej drażnią mnie ludzie którzy oddają coś do mechanika przykładowo samochód na jakąś tam diagnozę i wymianę oleju i wymagają cudów a najlepiej kompleksowego remontu a jak po jakimś czasie coś się zjebie to zaraz pretensje że "Jeszcze nie dawno był u mechanika jak to się mogło stać !!!" A jeżdżą starym gratem który dawno powinien skończyć na złomie.


W lato kumpel oddał WR ke 450 którą ma 1 sezon i jest to jego pierwsze moto do serwisu na regulacje rozrządu i wymianę łańcuszka no i mi mówi w pracy że co za fachowcy bo mu zjebali moto ! Bo po wymianie strzela z tłumika a wcześniej nie strzelało ?

Chciał tam zajechać z reklamacją ale podjechałem do niego i mówię przejadę się zobaczymy jak to zjebali tą robotę i jak to strzela . Pali elegancko na zimnym czy na ciepłym ale silnik rzeczywiście strzelał ale naprawdę cichutko i przy redukcji raz za jakiś czas . Ech i tłumacze mu że nowy łańcuszek nie jest tak rozciągnięty jak stara guma w majtkach a zawory są lepiej zsynchronizowane no i jak by nie było to w silniku cały czas są wybuchy po prostu 4T w singlu tak ma że lubi sobie pierdnąć od czasu do czasu . No i w dodatku dusi mu się to wszystko w tym seryjnym tłumiku który przez ten swój mały wylocik jak siusiok od psa po prostu nie wydala.

Zmienił ostatnio na wydech z YZ i jest bajer , ale wcześniej trzeba było ryczeć i miałczeć że mu zjeeeeebali

Echh tak to jest z takimi ludźmi ...

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2013, o 08:01 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
Rozkręciłem zawieszenie tylne i stwierdziłem minimalny luz na sworzniu mocowania kiwaczka do ramy. Luz ( minimalny, "na oko" mniejszy niż 0,3 mm) występuje między sworzniem a tulejką. Czy wymieniać sam sworzeń, z tulejką , czy cały komplet z łożyskiem? Czy na razie zostawić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2013, o 21:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2012, o 10:11
Posty: 274
Lokalizacja: Pabianice
Motocykl: EXC 350
jak masz minimalny luz i nie ma rdzy to umyj nasmaruj i składaj.
Zazwyczaj pierwsze leci łożysko w kiwce na dole amortyzatora ( to małe )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2013, o 08:13 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 14:01
Posty: 272
Lokalizacja: Łomża
Motocykl: DRZ 400 S
u mnie pierwsze poleciało łożysko wahacza - są ślady na uszczelniaczu że tulejka była źle włożona i go "zawinęła" do środka. Drugie łożysko w stanie idealnym. Szukam części ale z tego co widzę muszę kupić cały komplet - na obydwie strony. Chyba że ktoś ma na zbyciu jeden komplet - tulejkę, łożysko igiełkowe i te drugie - płaskie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2013, o 09:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2011, o 21:44
Posty: 195
Wiek: 34
Motocykl: DRZ 400 E K4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.