www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 15 paź 2019, o 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 maja 2014, o 10:17 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Siemka, możecie mi powiedzieć czy przygasanie licznika w momencie odpalania Moto rozrusznikiem jest celowym zabiegiem? Jeśli nie to co moze być jego przyczyną? pytam ponieważ wczoraj moto nie mogło zapalić a licznik praktycznie można powiedzieć ze nie przygasał ale do póki miałem wciśnięty starter był wyłączony(działał, kręcił coraz słabiej słabiej i Dead), w końcu aku siadło mi czekało mnie miłe pchanie do domu...
wydaje mi sie chyba ze gdzieś ma przebicie na mase.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 10:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:21
Posty: 517
Lokalizacja: Holandia
Motocykl: DR-Z 400S
Akumulator masz już padnięty. Jako ciekawostkę jeszcze dodam że gdy już wyczerpiesz praktycznie cały akumulator i nie chce kręcić to po odczekaniu paru minut znów kręci z może nie pełną ale większą mocą. Tak jest przynajmniej w moich dwóch drztach.


Góra
 Zobacz profil GG: 5182833 
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 10:50 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Gośc od którego kupiłem motor twierdził ze aku jest nowe... no ale cóż. dorzucę jeszcze film by nie było żadnych wątpliwości co do niesprawności akumulatora:
https://www.youtube.com/watch?v=WW6GScu ... e=youtu.be

Mam rozumieć ze zjawisko wyżej przedstawione to po prostu objawy padniętego aku a nie jakieś "przerwane przewody"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 11:34 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Przy takim kręceniu początek filmu motocykl powinien odpalić . A to że osłab po tylu kręceniach też jest możliwe i to nie oznacza że aku jest do dupy .
Nie widzę na filmiku ale pewnie rozruch jest z załączonymi światłami więc się nie dziw że licznik przygasa bo rozrusznik kradnie dużo prądu .Mi nawet bez świateł lekko przygasa norma !

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 13:05 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
naładowałem aku zmierzyłem i na wyłączonym silniku ma 12.40V po odpaleniu 12.50 - 12.70V. Przy naładowanym aku odpala bez problemu ale ciekawe jak długo bedzie sie utrzymywało to 12V.. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 14:54 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Lampa Ci gaśnie jak kręcisz rozrusznikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 15:31 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
tzn. ja mam obejście na światła i włączam je kiedy chce, a podczas kręcenia rozrusznikiem zawsze mam je wyłączone ;) ale kiedy je włączę to tak, lekko przygasają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 18:21 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Nie pamiętam jak było u mnie, bo mam trailtecha od roku, ale tak sobie myślę, że może masz pomylone kable od rozłączania światła przy rozruchu? Bodajże żółty kabel.do przełączników z prawej strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2014, o 14:44 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Pytanko :?: Gdzie najlepiej i tanio kupić aku takie które pasowało by do DRZ? :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2014, o 18:16 
Offline

Dołączył(a): 19 gru 2013, o 11:48
Posty: 361
Wiek: 34
Lokalizacja: RLU
Motocykl: Była eSka
Jest taki użytkownik na forum biker24, on ma sklep motoryzacyjny. Uderz do niego, może jakiś rabat dostaniesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2014, o 22:15 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
problem w tym ze nie sprzedaje on aku pasującego do drz ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2014, o 09:52 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2014, o 17:42
Posty: 32
Wiek: 28
Lokalizacja: op/ewe
coś małe masz to ladowanie na odpalonym moto, może się rozwalil aku bo jest nie doladowany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2014, o 10:02 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
wiem, tez sie zdziwiłem moze alternator pada ale odkad napisałem to w tym poście nikt nie udzielił mi odpowiedzi czy wyniki sa prawidłowe...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2014, o 11:27 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
ref. :|


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 15:25 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
wyjąłem aku z drz, naładowałem i zostawiłem na dwa dni na stole, po naładowaniu i odczekaniu zanim prąd sie ustabilizuje wynosił 13.12V po dwóch dniach wynosi 13.05V

w tym czasie podłączyłem do drz inny sprawny akumulator i sprawdzałem czy przez dwa dni ten akumulator rozładuje się (może jakieś przebicie...) i po podłączeniu miał on 12.14V po dwóch dniach 12.09V (czasami przekręciłem stacyjkę może to spowodowało ten mały spadek napięcia)

Sam nie wiem co o tym sadzić czy to normalne ze akumulator sam z siebie przez dwa dni stracił 0.07V?
ładowanie wynosi jakieś 0.80V na wyłączonych światłach na włączonych 0.60V to coś za mało, mógłby ktoś zmierzyć w swojej drz jakie ma ładowanie ? na zgaszonym i odpalonym silniku ? (bede wdzięczymy)

Nie wiem czy kupować nowe aku bo to jednak 110zł + wysyłka a nie jestem pewien czy to nie jest problem jakiegoś małego zwarcia w obwodzie drz...

Proszę o pomoc już nurtuje mnie ten temat i ciągła potrzeba doładowywania drz :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 19:18 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Jakie stare te akumulatory? Samorozładowanie to normalna rzecz, niestety nie wiem na jakim poziomie jest prawidłowe. Sprawdzałeś ile prądu bierze drzta wyłączona? Będziesz miał jasne ze prąd gdzieś ucieka, albo i nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 20:39 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
drz wyłączona przez dwa dni zabrała mi z 12.14V na 12.09V. martwi mnie alternator/ładowanie dlatego chciałbym sie dowiedzieć ile odpalona drz produkuje prądu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2014, o 22:50 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Ile "produkuje" (cokolwiek to znaczy - ładowanie?) to masz w serwisowe. Co to znaczy, że ładowanie masz 0,8V? Jak dla mnie to nie masz ładowania w ogóle.

Sprawdź ile bierze wyłączona tj czy masz złodzieja prądu.
Sprawdź zgodnie z serwisówką jakie masz ładowanie.

Narazie wiemy, że nic nie wiemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 11:44 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 21:13
Posty: 87
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Drz 400sm
Alex457PL napisał(a):
wyjąłem aku z drz, naładowałem i zostawiłem na dwa dni na stole, po naładowaniu i odczekaniu zanim prąd sie ustabilizuje wynosił 13.12V po dwóch dniach wynosi 13.05V

w tym czasie podłączyłem do drz inny sprawny akumulator i sprawdzałem czy przez dwa dni ten akumulator rozładuje się (może jakieś przebicie...) i po podłączeniu miał on 12.14V po dwóch dniach 12.09V (czasami przekręciłem stacyjkę może to spowodowało ten mały spadek napięcia)

Sam nie wiem co o tym sadzić czy to normalne ze akumulator sam z siebie przez dwa dni stracił 0.07V?
ładowanie wynosi jakieś 0.80V na wyłączonych światłach na włączonych 0.60V to coś za mało, mógłby ktoś zmierzyć w swojej drz jakie ma ładowanie ? na zgaszonym i odpalonym silniku ? (bede wdzięczymy)

Nie wiem czy kupować nowe aku bo to jednak 110zł + wysyłka a nie jestem pewien czy to nie jest problem jakiegoś małego zwarcia w obwodzie drz...

Proszę o pomoc już nurtuje mnie ten temat i ciągła potrzeba doładowywania drz :/



Jakieś dziwne rzeczy piszesz.
Na zgaszonym silniku dość ciężko zmierzyć ładowanie :twisted:

Ładowanie powinno być ok 14-14.4V

Nie wiem co ty mierzysz w 0.8V
Ale oddaj moto komuś kto się zna bo zepsujesz sobie sprzęt.
Podjedź do pierwszego lepszego elektryka samochodowego to sprawdzą ci ładowanie i pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.
To będzie wiadome czy coś kradnie prąd.(pewnie nawet za free)

_________________
Mz 250e>GSX 600F>VMAX 1200>XX1100 Blackbird>Yamaha Maxim 750>DRZ 400


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 14:08 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Popierdzieliłem trochę. chodzi o to ze na wyłączonym silniku aku ma wartość 13.05V na zapalonym czyli kiedy alternator ładuje wynosi ono 13.50V/13.60V (14 nie przekracza nawet) wiec jest to za mało. bylem u elektryka nic mi nie powiedział co by mnie satysfakcjonowało Wszystkie fazy porządku, złodzieja pradu nie ma bo drz stała pare dni wyłączona nie ruszana i wartość akumulatora praktycznie sie spadła. Pisanie postów typu - "nic nie rób najlepiej nie ruszaj bo rozwalisz, ja znam na takich jak ty zaufaj mi" nie jest rozwiązaniem a z każdym problemem nie idzie sie odrazu na serwisówke jak przeciętny miastowy Kowalski.

mniejsza o to. problemem jest nie doładowanie które juz napisał wcześniej

Kondzio napisał(a):
coś małe masz to ladowanie na odpalonym moto, może się rozwalil aku bo jest nie doladowany?


pomysł? :? alternator? zwarcie na rozruszniku ?


Ostatnio edytowano 11 wrz 2014, o 14:37 przez Alex457PL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: patryk11, rgl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.