www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 20 paź 2019, o 19:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 14:12 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Jak fazy ok, to pewnie padł regulator. Całą procedurę sprawdzania elektryki masz w serwisówce. Przeczytaj, pomierz i będziesz wiedział co się zepsuło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 10:32 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 21:13
Posty: 87
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Drz 400sm
Alex457PL napisał(a):
Popierdzieliłem trochę. chodzi o to ze na wyłączonym silniku aku ma wartość 13.05V na zapalonym czyli kiedy alternator ładuje wynosi ono 13.50V/13.60V (14 nie przekracza nawet) wiec jest to za mało. bylem u elektryka nic mi nie powiedział co by mnie satysfakcjonowało Wszystkie fazy porządku, złodzieja pradu nie ma bo drz stała pare dni wyłączona nie ruszana i wartość akumulatora praktycznie sie spadła. Pisanie postów typu - "nic nie rób najlepiej nie ruszaj bo rozwalisz, ja znam na takich jak ty zaufaj mi" nie jest rozwiązaniem a z każdym problemem nie idzie sie odrazu na serwisówke jak przeciętny miastowy Kowalski.

mniejsza o to. problemem jest nie doładowanie które juz napisał wcześniej

Kondzio napisał(a):
coś małe masz to ladowanie na odpalonym moto, może się rozwalil aku bo jest nie doladowany?


pomysł? :? alternator? zwarcie na rozruszniku ?


Piszesz głupoty w swoich postach i oczekujesz niewiadomo czego.
Przyłóż się trochę do tego co piszesz to będzie więcej wiadomo.
Ja nie chcę cię obrażać ale twój post jest jak napisany przez tłumacza google,bez ładu i składu.
Do tego wynika z niego zerowa wiedza na temat elektryki i mechaniki
Więc jakiej odpowiedzi oczekujesz.
Popatrz co napisałeś,przeanalizuj to,potem popraw i dopiero wyślij na forum.
Wtedy łatwiej będzie udzielić odpowiedzi.
Jeśli piszesz o ładowaniu 0.8V to wnioskuję z tego że nie umiesz się posługiwać miernikiem lub nie znasz się się na tym.
Z tego wyszła moja rada o oddaniu sprzętu do specjalisty.Dla dobra twojego i sprzętu.


Sprawdź ładowanie wkładając inny akumulator do moto,czasem on jest winien słabego ładowania(może mieć np zwarcie wewnętrzne).
A generalnie pierwszym elementem do sprawdzenia jest regulator napięcia.

_________________
Mz 250e>GSX 600F>VMAX 1200>XX1100 Blackbird>Yamaha Maxim 750>DRZ 400


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 11:43 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Wkładałem już 3 inne akumulatory rezultat taki sam jak na oryginalnym. Sprawdzę regulator najlepiej wypadało by kupić nowy miałbym chociaż pewność.

ps
z tym 0.8V, chodziło mi o to ze na zgaszonym silniku miałem napięcie na aku 12.70V a po odpaleniu napięcie wynosiło coś koło 13.50V, po prostu to odjąłem - tak głupota wiem ze tak się nie robi palem głupstwo przyznaje się :(

A jeszcze jedno, te wyniki czyli na zgaszonym silniku odpalonym itp co jakiś czas mi się zmieniają dlatego raz pisze ze ma 13.05V raz 12.70V a dzieje sie tak najprawdopodobniej dlatego ze duży pobór prądu zabiera rozrusznik a alternator wytwarza za małe napięcie by naładować aku do wartości początkowej i z każdym odpalaniem napięcie jest coraz mniejsze

Sorry, masz racje pisze bzdury i oczekuje zrozumienia, postaram sie teraz lepiej tłumaczyć o co mi chodzi. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 20:46 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 21:13
Posty: 87
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Drz 400sm
Skoro sprawdziłeś na innym aku to faktycznie został regulator.
Najlepiej by mieć od kogoś na podmiankę i wtedy by było wiadomo na 100%.

_________________
Mz 250e>GSX 600F>VMAX 1200>XX1100 Blackbird>Yamaha Maxim 750>DRZ 400


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2014, o 08:36 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Alex457PL napisał(a):
Popierdzieliłem trochę. chodzi o to ze na wyłączonym silniku aku ma wartość 13.05V na zapalonym czyli kiedy alternator ładuje wynosi ono 13.50V/13.60V (14 nie przekracza nawet) wiec jest to za mało.


A skad wiesz, ze malo ?? Rozne rzeczy moga powodowac spadek napiecia ladowania na aku. Lacznie z wyskalowanym chinskim miernikiem za 10 zl.



Alex457PL napisał(a):
bylem u elektryka nic mi nie powiedział co by mnie satysfakcjonowało Wszystkie fazy porządku, złodzieja pradu nie ma bo drz stała pare dni wyłączona nie ruszana i wartość akumulatora praktycznie sie spadła. Pisanie postów typu - "nic nie rób najlepiej nie ruszaj bo rozwalisz, ja znam na takich jak ty zaufaj mi" nie jest rozwiązaniem a z każdym problemem nie idzie sie odrazu na serwisówke jak przeciętny miastowy Kowalski.


Ale Ty (i kazdy z nas w jakims przypadku) jest przecietnym miastowym Kowalskim. Ja sie nie biore za naprawe silnika, ustawiania zaworow, gaznika- wole to dac komus co sie lepiej na tym zna. Elektryke moge robic. Mechanike nadwozia rowniez. A grzebanie jak sie na czyms nie zna powoduje za chwile inne pytania :)
A jesli to co Ci powiedzial elektryk Cie nie satysfakcjonuje to zmien elektryka albo mu uwierz.

Alex457PL napisał(a):
mniejsza o to. problemem jest nie doładowanie które juz napisał wcześniej


Oczywiscie, ze nie. Albo tak.

Alex457PL napisał(a):
pomysł? :? alternator? zwarcie na rozruszniku ?


Ladowanie jakies jest. I moze byc, ze calkiem dobre. Ja bym sprawdzil polaczenia elektryczne- alternator-akumulator. Poodpinal wszystkie odbiorniki pradu. Sprawdzil na wylaczonym silniku pobor pradu. Wyczyscil/nasmarowal styki i powoli sprawdzal podpinajac wszystko po kolei znow. W jeden dzien spokojnie wyrobisz. A potem ewentualnie sprawdzal stojan i regler.

A tak z innej beczki:
1. jesli rozrusznik ma zatarte tulejki i ciezko bedzie krecil, to wiekszosc pradu pojdzie w jego start a nie uruchomienie silnika.
2. Jak aku masz za 50zl z allegro to tez bym sie zastanowil nad sprawdzeniem jego pradu rozruchowego.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2014, o 12:05 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
B, ale to było już pisane ze 4 razy przez 3 różne osoby. Może jak jeszcze 5 osób napisze to "się samo" zrobi, tudzież jakiś inny cud się stanie. ;)

A może kolega stosuje technikę "twórczej wizualizacji" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2014, o 16:36 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Cytuj:
Ladowanie jakies jest. I moze byc, ze calkiem dobre. Ja bym sprawdzil polaczenia elektryczne- alternator-akumulator. Poodpinal wszystkie odbiorniki pradu. Sprawdzil na wylaczonym silniku pobor pradu. Wyczyscil/nasmarowal styki i powoli sprawdzal podpinajac wszystko po kolei znow. W jeden dzien spokojnie wyrobisz. A potem ewentualnie sprawdzal stojan i regler.


nie mam praktycznie żadnych odbiorników poza licznikiem, odpalam i mierze wszystko na zgaszonych światłach, na wyłączonym silniku mierzyłem pobór prądu juz ze 100 razy (tak samo na włączonym). styki przeczyściłem juz na samym początku nawet te niezwiane z moim problemem. jedynie nie sprawdzałem stojana i reglera.

Cytuj:
B, ale to było już pisane ze 4 razy przez 3 różne osoby. Może jak jeszcze 5 osób napisze to "się samo" zrobi, tudzież jakiś inny cud się stanie. ;)

A może kolega stosuje technikę "twórczej wizualizacji" :lol:


co chcesz przez to powiedzieć ? duzo ludzi napisało w tym poście to samo a ja juz to sprawdziłem i mówiłem ze to nie poskutkowało...

Akumulator jest od firmy JMT wiec nie jest on za 50zł ;) ale myślę ze to jego wymienię na początek, bo jezeli jest on juz wymęczony i pewnie dwuletni chodz poprzedni właściciel twierdził ze nowy (tak samo jak to ze DRZ jest świeżo po remoncie a okazało sie ze remont był ale dwa lata temu) to on tu może być problemem... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2014, o 19:17 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Podmieniałeś regulator? Tego nie sprawdzałeś a kilka osób Ci to pisało. Samymi pomiarami nikt nic jeszcze nie naprawił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2014, o 20:59 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 16:06
Posty: 201
Wiek: 23
Alex457PL napisał(a):
Sprawdzę regulator najlepiej wypadało by kupić nowy miałbym chociaż pewność.


chciałem ale skończyło sie tylko na jego wyczyszczeniu, nie mam od kogo podmienić jedyna opcja to kupić nowy umówiłem sie z mechanikiem zeby mi zamówił ma zniżki na części.

Zobaczymy co z tego będzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.