www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 20 paź 2019, o 20:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2016, o 23:06 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2015, o 11:21
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Witam, taka sytuacja: jeździłem po parkingu, nagle w złożeniu w zakręcie motocykl zgasł, ja gleba, motocykl nie pali nie kręci. Zgasł przed glebą, wcześniej żadnych sygnałów, że coś jest nie tak. Kilka prób na "pych", niby startuje i z górki jedzie, jak wcisnę sprzęgło to gaśnie. Po wstępnym wypatroszeniu wszystkiego na parkingu, sytuacja wygląda tak: przepalony bezpiecznik 20A, nowy spalił się od razu po przekręceniu stacyjki. Odłączyłem większość tj. światła przód, czujniki i wentylator chłodnicy, migacze, kostkę sterującą migaczami, czujnik sprzęgła zwarłem na kablach. Kolejny bezpiecznik (10A), przekręcam stacyjkę, świeci się tył pozycyjne, bezpiecznik ok, złożyłem stopkę- bezpiecznik się spalił. Odpiąłem i wpiąłem moduł zapłonowy. Kolejny bezpieczni, stopka złożona, kluczyk na ON, jest ok. Nie reaguje na przycisk rozrusznika (chyba idzie przez kostkę sterującą migaczami którą wypiąłem), spięcie na krótko kabli od rozrusznika- rozrusznik kręci ok, dalej nie pali. Świeca sucha, kolor ok, iskra jest, ale jak kolega powiedział (który bardziej w motocyklach siedzi), słaba i nie taka jak powinna być, na innym moto na tej świecy iskra rzeczywiście wyglądała "konkretniej".
Ostatecznie skończyłem na przyczepce i do domu. Wydaje mi się że problemem może być moduł, bo 1. nie kręci, 2. pali bezpiecznik czasami. Dzień wcześniej zrobiłem "free power mod", bo niby nie było ładowania (12,4V jak chodził), po podłączeniu wyjścia regulatora bezpośrednio do aku ładowanie jest (14,3V).
Mam to moto od niedawna, zrobiłem dopiero 70km, ale po zakupie przeglądnąłem całą wiązkę elektryczną i wyglądało wszystko na ok. Jutro jeszcze raz wszystko przedzwonie i sprawdzę co się da. Miał już ktoś kiedyś taki problem? Padają w ogóle moduły w drz? Ew. jest ktoś z Krakowa komu mógłbym podpiąć mój moduł? W najgorszym przypadku poleci bezpiecznik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2016, o 06:47 
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
http://i177.photobucket.com/albums/w211 ... redjpg.jpg

Przekaznik do stopki/rozrusznika/kierunkow musi byc wpiety

Guzik - przekaznik 7 pin - przekaznik duzy rozrusznika - rozrusznik

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2016, o 09:30 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2015, o 11:21
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Dobra, problem w dużej mierze rozwiązany, może komuś na przyszłość się przyda.
1. Po przekręceniu stacyjki czasami palił bezpiecznik- klakson czasami robił zwarcie do masy.
2. Nie kręcił rozrusznikiem- kostka 7pin od migaczy musi być wpięta i sprawna, ew. zewrzeć w złączce z tego co pamiętam dwa żółto-jakieś kable (są obok siebie) i wtedy może kręcić.
3. Moduł wydaje się sprawny tj. zrobiłem 20km i jeździł, za cały problem obwiniam chyba klakson.

Pojawił się problem chyba słabej iskry i w ciągu tych 20km zgasł 3 razy- świeca czarna, sucha, na wolnych czasami strzeli w wydech, strzela zawsze jak karabin przy hamowaniu silnikiem- świeca do wymiany (aktualna jest raczej stara, nie wiem kiedy była wymieniana, szczotka druciana pomogła na chwilę), gaźnik do regulacji.
Wiem że to nie ten dział, ale z biegu zapytam, regulować na starej czy nowej świecy? Gaźnik mikuni, śruba od spodu gaźnika z przodu to śruba regulacji mieszanki wolnych obrotów, wkręcając (w prawo) zubażam mieszankę tak? Jak poprawnie ustawić tą mieszankę na wolnych obrotach bez specjalistycznych narzędzi tj. jakiś czujników AFR itd? Sprawdzanie koloru świecy po 5 min pracy na wolnych chyba mija się z celem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2016, o 06:56 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 03:58
Posty: 127
Witam !
Mam podobny problem. Wczoraj sprzet chodzil bez zarzutu dzis rano mam jechac do pracy - wogole nie reaguje przycisk rozrusznika, reszta dziala. Na pych probowalem ale zadnej reakcji. Byc moze to bezpiecznik rozrusznika i iskry, ale nawet nie wiem gdzie go szukac. Podpowiedzcie bo mam sprzet daleko w lesie. Poszukam w serwisówce gdzie jest ten bezpiecznik. Czujnika stopki nie mam - moge jezdzic z wystawiona.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2016, o 07:16 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 03:58
Posty: 127
Jak na razie znalazlem informacje na temat bezpiecznika nad aku - w serwisowce jest napisane ze tam powinien znajdowac sie zapasowy, ale czy to oznacza ze jest tylko jeden bezpiecznik na cale moto ? Wtedy niemozliwe jest aby przepalil sie jeden na wszystko bo swiatlo sie pali


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2016, o 09:30 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2015, o 11:21
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Jest jeden bezpiecznik od wszystkiego poza rozrusznikiem, rozrusznik nie ma bezpiecznika. Jeśli światło świeci to bezpiecznik jest ok. Jeśli po przekręceni stacyjki światło świeci, ale nie reaguje na przycisk rozrusznika to sprawdź tak: czujnik sprzęgła- nie pamiętam czy ma być zwarty czy rozwarty, ale jak odkręcisz przednią owiewkę (nad lampą) tam są wszystko kable od wszystkiego. Tam znajdziesz właśnie kabel od czujnika dźwigni sprzęgła (chyba na takich 2 luźnich kablach jakby bez złączki). Poza tym może być uszkodzony przekaźnik od migaczy, który również ma swój udział w rozruchu- można go wyjąć i zewrzeć 2 styki i wtedy może zapalić (nie pamiętam które dwa z siedmiu które tam są). Nie pamiętam co tam jeszcze było, a nie ma mnie teraz w domu żeby sprawdzić, bo mam swoją rozpiskę jak się z tym mordowałem. Jeśli chodzi o sam przekaźnik od rozrusznika to musisz odkręcić prawą owiewkę tył (aku jest po lewej) i tam jest przykręcony od subramy. Możesz spróbować zewrzeć go na krótko jakimiś kombinerkami czy czymś grubym i rozrusznik powinien zakręcić nawet bez kluczyka i coby nie było uwalone chyba że sam rozrusznik/aku/przekaźnik. Ale moto wtedy nie zapali- tylko sam rozrusznik zakręci. Jak jesteś z Krakowa lub okolic to mogę podjechać to coś pomyślimy.

P.S. Gaśnie światło jak naciskasz przycisk rozrusznika? Z serii głupich: sprawdź czy masz wbity luz i przycisk na kierownicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2016, o 10:19 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 03:58
Posty: 127
Dzięki Jakub - milo ze ktos wspiera w czasie kiedy samemu nic sie nie zrobi. Do Krakowa mam zaledwie 500 km wiec.... hm Wstępnie zalatwiam jakiegos mechanika ktory by pojechal ze mna na dzialke i ew zabral moto na przyczepke - oczywiscie nie za darmo :/
Jesli to wina przekaźnika migaczy to chyba kierunkowskazy powinny szwankowac - sprawdze to jak dotre na miejsce. Swiatło też sprawdze czy gaśnie przy rozruchu. Luz byl, wylacznik zaplonu sprawdzalem kilka razy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2016, o 11:19 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2015, o 11:21
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Jak mordowałem się z problemem u mnie to ogarnąłem i pozapisywałem sobie wszystko co trzeba posprawdzać i jak co działa, będę w domu koło 18-19 to rzucę okiem i Ci wyślę. W zasadzie z wiedzą jak używać śrubokręta i jakiegoś wielofunkcyjnego miernika można większość sprawdzić więc jeśli to Ci nie straszne to może rozwiążesz problem na miejscu bez mechanika.


W sumie w dziale z service manualu do 400S (jest na forum) w dziale 7 "electrical system" jest wszystko ładnie opisane co po kolei sprawdzić i jak co działa. Ja leciałem według właśnie tej rozpiski. Jeśli masz miernik to sprawdź napięcie na aku jak wszystko wyłączone, po przekręceniu stacyjki i trzymając przycisk rozrusznika. Ja później miałem jeszcze osobny problem i było tak że światło świeciło, ale jak się nacisnęło przycisk to słychać było tylko "klik" i tyle. Doładowałem akumulator przez 30 min i pomogło. BTW. nie miałem ładowania na aku, zrobiłem "free power mod" i śmiga, ale i tak trochę traci na samych stykach na aku. Ale to inny temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2016, o 12:04 
Offline

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 03:58
Posty: 127
Kierunkowskazy dzialaly bez zarzutow i swiatlo tez nie gaslo przy probie odpalania. Okazalo sie ze nie dzialal przycisk startera albo wylacznik zaplonu. Sprawdzali instalacje w serwisie do tego transport - usterka niewielka a koszt bolesny :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], krizzo


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.