www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 21 wrz 2019, o 05:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 cze 2017, o 21:40 
Offline

Dołączył(a): 11 wrz 2016, o 12:09
Posty: 129
Lokalizacja: Piaseczno/wawa
Motocykl: WR 250 X
Cześć, ze schematu wynika jednoznacznie że mam problem albo z regulatorem napięcia albo z alternatorem. Czy mógłby mi ktoś opisać w jaki sposób mam takie testy wykonać? Pod jakie kable się podłączyć? Jakie wartości powinny się pokazać przy sprawnym układzie? I w jaki sposób ustawić miernik za regulatorem prąd stały a przed zmienny? Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę niestety. Jak ktoś ma jakieś inne pomysły to proszę o podpowiedź. Ładowania nie ma bo sprawdziłem jakimś miernikiem (tym samym miernikiem sprawdzałem akumulator w aucie i tam ładowanie było). Akumulator jest nowy. Drzeta latam codziennie więc aku powinien być naładowany na full. Z góry dzięki za zainteresowanie tematem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 00:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Sprawdź ładowanie na kablach wychodzących z regulatora napięcia czarny/czerwony jeżeli będzie prąd to problem dalej w instalacji

Możesz też sprawdzić stator (żółte kable idące do regulatora)

Trzeba tylko w serwisówce sprawdzić jakie mają być wartości

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 11:01 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2016, o 09:18
Posty: 200
Serwisówka rozdział 7-22 masz podane rezystancje cewek statora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 20:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Prąd AC też powinno dać rade zmierzyć na odpalonym (na statorze)

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2017, o 07:05 
Offline

Dołączył(a): 11 wrz 2016, o 12:09
Posty: 129
Lokalizacja: Piaseczno/wawa
Motocykl: WR 250 X
Wczoraj pomierzyłem na tyle ile potrafię i z tego co widzę to niestety alternator kaput. Rezystancja 0 a na odpalonym silniku daje 0.3V do 0.6V jak trochę go pokręcę. Sprawdziłem też regulator który swoją drogą wygląda dobrze, przepływ prądu w jednym kierunku.
regulator sprawdzałem tak: https://www.youtube.com/watch?v=8y_LgkNoVZM tu też podobne wartości miałem
stator tak: https://www.youtube.com/watch?v=m4N_zCxCUIY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2017, o 15:18 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Witka. Stwierdziłem, że podepnę się pod ten temat zamiast tworzyć kolejny o słabym/braku ładowania.
No więc tak. Przez długi czas moto stało poza miastem, w którym mieszkam i jeździłem sporadycznie mniej-więcej raz na tydzień lub nawet dwa tygodnie. Ponieważ udało mi się przeprowadzić do lepszej lokalizacji i ogarnąć sobie garaż pod blokiem postanowiłem w końcu zabrać suzi do siebie. Oczywiście jak to zawsze bywa w takich przypadkach, coś musiało się posrać i aku padł. Odpaliłem suzanne na pych i bez problemu wróciłem na niej do jej nowego domu. Podpiąłem aku pod prostownik i po naładowaniu bez problemu odpaliła z guzika. Wziąłem ją na przejażdżkę i w pewnym momencie zauważyłem, że przy włączaniu kierunkowskazów wyłącza się licznik. Wróciłem do domu, zgasiłem moto i tak jak się domyślałem aku znowu rozładowany. W tym momencie zorientowałem się, że mam problem z ładowaniem i zacząłem grzebać w internecie i moto.
Na początek inspekcja przewodów. Poczyściłem wszystko co dałem radę, ale nie przyniosło to żadnego efektu. Napięcie na aku przy zgaszonym silniku około 12,60v na odpalonym identyczne (nie ważne czy podkręcę obroty, czy nie - napięcie jest identyczne).
Sprawdziłem regulator i alternator wspierając się poradnikiem z thumpertalka: https://thumpertalk.com/forums/topic/54 ... power-mod/
oraz tymi dwoma filmikami:
- https://www.youtube.com/watch?v=8y_LgkNoVZM
- https://www.youtube.com/watch?v=m4N_zCxCUIY
I o ile dobrze wszystko zrozumiałem, to wszystko jest tak jak powinno.
W wyżej podanym linku (z thumpertalka) zauważyłem free power mod i stwierdziłem, że nie zaszkodzi przeprowadzić tej "operacji", tym bardziej że wcześniej na jakimś forum natknąłem się na kogoś komu ta modyfikacja pomogła właśnie z brakiem ładowania.
No więc przeprowadziłem "operacje", podłączam wszystko, sprawdzam najpierw napięcie na aku przy zgaszonym silniku, które wynosi 12,4v. Odpalam z guzika (moto odpala bez problemu), sprawdzam napięcie (bez kręcenia manetką) 14,15v. Ucieszony postanowiłem od razu zrobić sobie rundkę. Niestety po chwili jazdy przy włączaniu kierunkowskazów znowu ten sam problem. Wracam pod dom, gaszę moto, napięcie na aku troszeczkę ponad 8v (gdy chciałem zakręcić z ciekawości rozrusznikiem to tylko usłyszałem cykanie spod siedzenia). Co ciekawe (albo i nie - żaden ze mnie elektryk, a nawet gorzej) zostawiłem moto na jakieś 30 minut i gdy ponownie zmierzyłem napięcie było już 11,4v - tak jakby aku się sam naładował i mimo, że rozrusznik kręcił się za słabo, żeby odpalić suze, to jednak miał już dość mocy, żeby w ogóle zakręcić. Odpaliłem moto na pych, znowu mierzenie i mamy 13,5v, które powoli rośnie. Naciskam hamulec, światło stopu się świeci, napięcie 12,5v. Włączam światła mijania, napięcie spada aż do około 9,2v i powoli spada. Wyłączam światła, a napięcie wciąż te same i ani drgnie. Gaszę moto, sprawdzam napięcie 9,2v i bardzo powoli rośnie. Odpalam moto na pych, znowu sprawdzam napięcie i jest prawie 12v, które rośnie.
Logicznie rzecz biorąc, problem musi być związany z światłem i teraz macie jakiś pomysł, wstępny kierunek działania, czy mam np odłączać przewody od świateł, mierzyć napięcia i tak szukać tego problemu?

Na koniec jeszcze dodam, że jakoś w marcu tego roku był wkładany nowy aku, a dokładnie taki: https://archiwum.allegro.pl/oferta/akum ... 00544.html (niestety gdzieś podczas przeprowadzki zapodziałem kartę gwarancyjną)

Mam nadzieję, że napisałem dość zrozumiale bo piszę trochę w pośpiechu i ogólnie z góry dziękuję za czas jaki poświęciliście na przeczytanie tego :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2017, o 22:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Gdzieś może mieć przebicie, zobacz przy żarówkach czy nie zadzewiałe są ich gniazda, troche napięcia tracisz może w końcu coś się gdzieś przepali, nic nadtopionego w instalacji nie ma? Z tego co pamiętam pod siedzeniem są jakieś wtyczki co lubiły się potopić

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2017, o 23:16 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
krizzo napisał(a):
Gdzieś może mieć przebicie, zobacz przy żarówkach czy nie zadzewiałe są ich gniazda, troche napięcia tracisz może w końcu coś się gdzieś przepali, nic nadtopionego w instalacji nie ma? Z tego co pamiętam pod siedzeniem są jakieś wtyczki co lubiły się potopić

Nie znalazłem w instalacji nic co by zwróciło moją uwagę. Jutro (a w sumie już dziś) ściągam czache, sprawdzam żarówy i jeszcze raz przelece drogą przewodów - może coś przeoczyłem. Następnie odłączam światła oraz kierunki i sprawdzam ze wszystki po kolei jakie będzie napięcie. Myślę, że w końcu znajdę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2017, o 13:56 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Siemka. Powyciągałem żarówki (przód i tył) i przy nich wszystko wygląda spoko. Poodpinałem wtyczki od świateł i kierunków oraz od kontrolek, ale wciąż gdy przełącze na światła mijania (bez żarówek i z odłączonymi światłami) napięcie spada (na pozycyjnych jest git).
I teraz, czy to oznacza, że problemu muszę szukać przy włączniku świateł lub kablach od niego idących, czy problem może być gdzie indziej (np przy klaksonie)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2017, o 19:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Wyciągnij zarówkę i włącz światła, i sprawdz czy dalej spada volt

Jak cos w instalacji poszlo powinno dalej spadać

Żarówki masz normalne? 55w?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2017, o 23:10 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
krizzo napisał(a):
Wyciągnij zarówkę i włącz światła, i sprawdz czy dalej spada volt

Jak cos w instalacji poszlo powinno dalej spadać

Żarówki masz normalne? 55w?

Dobra, wcześniej trochę pochrzaniłem. Jak wyciągnę żarówę i włączę światła to napięcie nie spada. Żarówki nie zmieniałem i jest jeszcze po poprzednim właścicielu H4 60/55w.

Jeszcze się zapytam, czy to normalne, że przy naciskaniu hamulca i zapaleniu się światła stopu napięcie na aku spada o 1,5v - 2v? Niby stop nie świeci się cały czas, ale tutaj też chyba zabiera za dużo voltów, co nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 12:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2014, o 22:41
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław, Kobierzyce.
Motocykl: GSXR, DRZ, exc
1. Jak ci na zwykłej małej żarówce zabiera prąd to tam szukaj. Albo gdzies wali na kablu zasilającym na przebiciu, albo ma słaba masę. Żarówka 1,5 czy 3W to swieci na takim aku 300 godzin bez przerwy ;-). Jak spada napięcie to jest coś na obwodzie raczej.
2. Aku jak stoją to zwykle ołowiowe dostają w dupę. Jak sie wylądował do zera to moze po prostu mieć teraz mała pojemność bo cześć umarła.
3. Aku ma prąd ok ale przy włączonym silniku powinien być wyższy na klemach jak alternator ładuje. Oczywiscie po odpaleniu trzeba dodać gazu, żeby wzbudzić ładowanie. Kazda ładowarka ma wyższy prąd niz nominał akumulatora. Czyli tu moim zdaniem ok.

Z tego co piszesz raczej padł aku.

_________________
Świat jest posrany bo się utarło, ze to mądry ma ustępować głupiemu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 13:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Pokusiłbym się podłączyć drz pod akku z auta kablami, włączyć wszystko i patrzeć czy coś się spali, jak nic to można wsadzić nowe akku

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 15:14 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
krizzo napisał(a):
Pokusiłbym się podłączyć drz pod akku z auta kablami, włączyć wszystko i patrzeć czy coś się spali, jak nic to można wsadzić nowe akku

Czyli rozumiem, że jak nic się nie spali to wina aku, a jak coś się spali, to wina tego co się spali? xD
A jak np coś jest w przewodzie i jebnie przez to podłączone pod to coś drogiego?
Trochę panikuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 16:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Mysle ze nic sie nie stanie, akku moze byc dobite/lipne

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 16:47 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
krizzo napisał(a):
Mysle ze nic sie nie stanie, akku moze byc dobite/lipne

Zawsze mi dobrze radziłeś, więc i tym razem się posłucham. Tylko ogarnę kable i zdam relacje.

Rozumiem, że mam wyciągnąć aku z drz i bezpośrednio podłączyć z samochodu kablami pod instalacje drz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2017, o 18:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Podepnij razem obydwa kablami rozruchowymi (jak masz)

Albo coś tam wykombinuj kable skreć palcami :D

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2017, o 11:17 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Nic się nie spaliło, ale na aku samochodowym też na światłach mijania/drogowych ciągle napięcie spada.

@edit ale aku też do wymiany. Na samochodowym pali od naciśnięcia guzika (dosłownie od razu), a na swoim - wrzucę zara filmik.
Ogólnie coś musiało go nieźle dojechać bo jeszcze przed wczoraj na swoim aku też palił od razu bez problemu.

@edit2 teraz potrafi zakręcić tylko tak: https://youtu.be/3aKge9A4zT0
a naładowany w tym momencie był na 12,6v.
Dla pewności podłączyłem jeszcze raz aku samochodowy i pali bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2017, o 18:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Ja polecam też ładowarki typu optimate

Mam 2 akumulatory pod tym uzywane sporadycznie podpięte 300dni w roku

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2017, o 19:28 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 116
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Kij z aku. Muszę jakoś ogarnąć to spadające napięcie.
Gdzie na tym schemacie jest przednie pozycyjne i włącznik świateł (wyłączone, pozycyjne i mijania)?
http://www.dr-z.pl/schemat_elektr_S.png


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.