www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 13 lis 2019, o 11:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sie 2017, o 19:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1705
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Lampa wlacza sie razem z zaplonem, od stacyjki idzie nitka do postojów i do lampy h4

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 01:49 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Chyba jednak coś jebło. Zazwyczaj przy DR-Z robię na słoneczku przed garażem (bo w garażu magazyn i nie ma za dużego pola manewru) i czegoś nie zauważyłem. Na nowym aku drz ładuje, a światło mijania nie pożera już tyle prądu. Dla sprawdzenia włączałem wszystko po kolei, ale przy sprawdzaniu mijania i drogowych spojrzałem tylko na przednią lampę.
Jak wieczorkiem chciałem sobie podjechać drz w jedno miejsce, to włączając światła mijania zauważyłem, że nie podświetla mi się licznik (wcześniej w słońcu tego nie zauważyłem), patrzę do tyłu i okazuje się, że pozycja się nie świeci. Przełączam na pozycyjne, patrzę - działa.

W skrócie:
- kluczyk na "park" - wszytko jak być powinno
- kluczyk na zapłonie (czy jak to tam nazwać) i włączone światła pozycyjne - wszystko jak być powinno (pozycja przód i tył oraz podświetlenie licznika)
- światła mijania/drogowe - nie świeci się pozycja z tyłu i brak podświetlenia licznika.
Kierunki działają ok. Nie działa też guzik od mrugania długimi, ale on nie działał odkąd nabyłem drz i wcześniej nie miałem problemów z elektryką, więc wątpię żeby miał coś z tym wspólnego.

Jak myslicie gdzie zacząć grzebanie? Bo ja już straciłem głowę w tych przewodach :|


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 11:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1705
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Prąd idzie (przy pozycji ON)

Z akku do stacyjki

Ze stacyjki do włącznika na kierownicy po prawej stronie

Z powrotem przez stacyjke do postojów

Przy stacyjce na PARK idzie:

Akku
Stacyjka
Do postojow


Jak na park dziala, a na on nie, to moze byc cos zepsute z włącznikiem po prawej stronie

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 13:03 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Na ON na stacyjce też działa, ale tylko jak na włączniku świateł dam na środek (pozycyjne/postojowe) i wtedy podświetlenie licznika też działa. Jak dam na włączniku górę (mijania) to z przodu normalnie się świeci, ale pozycja z tyłu i podświetlenie licznika już nie.

Czyli raczej coś jest między połączeniem włącznik - stacyjka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1705
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
To chyba zepsuty włącznik sam w sobie

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2017, o 10:51 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
krizzo napisał(a):
To chyba zepsuty włącznik sam w sobie

Dostanę gdzieś taki włącznik, albo jakiś zamiennik co by pasował bez kombinowania?
Bo przez google to znajduje albo same startery, albo przełączniki krótkie/długie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2017, o 14:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1705
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Nie wiem w sumie w mojej nie ma włączbika świateł, nie da sie zgasić lamp w oryginale na zapakonym silniku rocznik 07

Ty masz tam chyba taki wlącznik jak w aucie?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2017, o 16:43 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
krizzo napisał(a):
Nie wiem w sumie w mojej nie ma włączbika świateł, nie da sie zgasić lamp w oryginale na zapakonym silniku rocznik 07

Ty masz tam chyba taki wlącznik jak w aucie?

Dokładnie tak.
Udało mi się jakoś ogarnąć ten włącznik i działa poprawnie, ale za to teraz znowu nie ładuje :lol:
No cóż, znajdę czas to znowu zanurze się w przewodach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2017, o 19:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1705
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Wtyczki przy regulatorze napięcia wszystko git?

Jedna 2 pin druga 3 pin

Bezpiecznik 20A przy akumulatorze czysto tam jest?

Free power mod masz zrobiony? (chyba masz)

Masz miernik żeby sprawdzić stator?

Może regulator napięcia uwalony

Masz zrobiony loctite fix na statorze?

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2017, o 22:32 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Tak jak pisałem wcześniej. Regulator i stator sprawdzałem według faq z thumpertalk'a tam gdzie był też opisany free power mod, który też zrobiłem (teraz nie znajdę linka bo na tel niewygodnie).
Przy bezpieczniku czyściutko, a bezpiecznik nowy.
Nie wiem co to loctite fix. Ja napewno nie robiłem, może poprzedni właściciel. Zara poczytam co to jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2017, o 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1705
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Tam pod lewym deklem na statorze i kole magnesowym lubią sie obluzować śruby

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2017, o 13:39 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Długo mnie nie było, musiałem wyjechać.
Dzisiaj udało mi się znaleźć czas i dostałem się do statora. Na wstępie zwracam honor poprzedniemu właścicielowi - loctite fix zrobiony, śruby siedzą porządnie, nic nie obluzowane.
Stwierdziłem, że przy okazji wrzucę fotki alternatora i stwierdzicie, czy tak może wyglądać, czy do wymiany (w dwóch miejscach jest lekko przyciemniony, a w trzecim coś się osiadło).

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przypomnę, że według tego poradnika: https://thumpertalk.com/forums/topic/54 ... power-mod/ jest sprawny. Jednak ładowanie na aku około 13,4v i nie starcza na światła (przy włączonych światłach aku powoli się rozładowuje).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 08:16 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
Nikt nic?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 08:39 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2017, o 07:52
Posty: 31
Wiek: 24
Lokalizacja: Kalisz
Motocykl: DR-Z SM, YZ450F,
Ostatnio robiłem dwa alternatory ;) twój nie wygląda najgorzej nawet dobrze wygląda ;) Sprawdź czy masz ładowanie bo możliwe że regulator ci walnął i tyle ;P Foty mam spalonych alternatorów ale nie chce mi się szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 11:59 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
SMK_Johnny napisał(a):
Ostatnio robiłem dwa alternatory ;) twój nie wygląda najgorzej nawet dobrze wygląda ;) Sprawdź czy masz ładowanie bo możliwe że regulator ci walnął i tyle ;P Foty mam spalonych alternatorów ale nie chce mi się szukać.

No właśnie chodzi o to, że ładowanie na aku jest około 13,5v i nie starcza na światła, przez co aku powoli się rozładowuje. Według tekstu, do którego podałem link wcześniej regulator i alternator są ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 12:02 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2017, o 07:52
Posty: 31
Wiek: 24
Lokalizacja: Kalisz
Motocykl: DR-Z SM, YZ450F,
raphtaba napisał(a):
SMK_Johnny napisał(a):
Ostatnio robiłem dwa alternatory ;) twój nie wygląda najgorzej nawet dobrze wygląda ;) Sprawdź czy masz ładowanie bo możliwe że regulator ci walnął i tyle ;P Foty mam spalonych alternatorów ale nie chce mi się szukać.

No właśnie chodzi o to, że ładowanie na aku jest około 13,5v i nie starcza na światła, przez co aku powoli się rozładowuje. Według tekstu, do którego podałem link wcześniej regulator i alternator są ok.

13,5V to możesz mieć ale na wolnych... a skoro przy obciążeniu na aku masz 13,5 to nie powinno rozładowywać aku :P A przy dodawaniu gazu się podnosi czy opada? jak opada to regulator do wyjebania ;) u kuzyna było tak że jak dodałeś gazu to na 11 spadało ;X


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 16:42 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
SMK_Johnny napisał(a):
raphtaba napisał(a):
SMK_Johnny napisał(a):
Ostatnio robiłem dwa alternatory ;) twój nie wygląda najgorzej nawet dobrze wygląda ;) Sprawdź czy masz ładowanie bo możliwe że regulator ci walnął i tyle ;P Foty mam spalonych alternatorów ale nie chce mi się szukać.

No właśnie chodzi o to, że ładowanie na aku jest około 13,5v i nie starcza na światła, przez co aku powoli się rozładowuje. Według tekstu, do którego podałem link wcześniej regulator i alternator są ok.

13,5V to możesz mieć ale na wolnych... a skoro przy obciążeniu na aku masz 13,5 to nie powinno rozładowywać aku :P A przy dodawaniu gazu się podnosi czy opada? jak opada to regulator do wyjebania ;) u kuzyna było tak że jak dodałeś gazu to na 11 spadało ;X

Do pewnego stopnia się podnosi, ale jak przekroczy ileś tam obrotów to zaczyna spadać. Tak samo jak odrazu mocno przyjebię to napięcie spada.
Czyli najprawdopodobniej regulator?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 20:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1705
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
A sprawdzałeś stator tez pod różnymi obrotami?

Tam jakiś zakres tez chyba powinien byc

Teoria z regulatorem tez mi sie wydaje prawdopodobna ale głupio strzelać i wsadzać nowe częsci bez pewnosci

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2017, o 22:41 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2015, o 19:50
Posty: 118
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z400S 02'
krizzo napisał(a):
A sprawdzałeś stator tez pod różnymi obrotami?

Tam jakiś zakres tez chyba powinien byc

Teoria z regulatorem tez mi sie wydaje prawdopodobna ale głupio strzelać i wsadzać nowe częsci bez pewnosci

Tak, podkręcałem trochę ze znajomym przy mierzeniu napięcia pomiędzy żółtymi przewodami ze statora i jeżeli dobrze zrozumiałem tekst, to wszystko mieściło się w normie według tego:

"start by checking the stator coils. Unplug the single plug with 3 yellow wires from the RR. Engine off: On the stator side of the plug, check each yellow to ground. No continuity is good, any continuity is bad. Now check wire to wire: Y1 to Y2, Y2 to Y3, and Y3 to Y1. You should see about .5 ohm resistance. Any open is bad, any continuity is good.
With the stator still unplugged from the RR, start the engine and check the AC voltage output between the yellow wires: Y1 to Y2, Y2 to Y3, Y3 to Y1. You are looking for about 60 volts AC at approx 3000 rpm. Exact output is not critical but should be about the same for all 3 readings and above 50 volts. Voltage varies with RPM. Make sure you use the AC scale. ( The factory Service Manual Spec is More than 75v AC @ 5,000RPM, however even brand new serviceable DRZ charging system will show something above 60 to 80v AC)"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 06:56 
Offline

Dołączył(a): 21 wrz 2017, o 07:52
Posty: 31
Wiek: 24
Lokalizacja: Kalisz
Motocykl: DR-Z SM, YZ450F,
raphtaba napisał(a):
SMK_Johnny napisał(a):
raphtaba napisał(a):
SMK_Johnny napisał(a):
Ostatnio robiłem dwa alternatory ;) twój nie wygląda najgorzej nawet dobrze wygląda ;) Sprawdź czy masz ładowanie bo możliwe że regulator ci walnął i tyle ;P Foty mam spalonych alternatorów ale nie chce mi się szukać.

No właśnie chodzi o to, że ładowanie na aku jest około 13,5v i nie starcza na światła, przez co aku powoli się rozładowuje. Według tekstu, do którego podałem link wcześniej regulator i alternator są ok.

13,5V to możesz mieć ale na wolnych... a skoro przy obciążeniu na aku masz 13,5 to nie powinno rozładowywać aku :P A przy dodawaniu gazu się podnosi czy opada? jak opada to regulator do wyjebania ;) u kuzyna było tak że jak dodałeś gazu to na 11 spadało ;X

Do pewnego stopnia się podnosi, ale jak przekroczy ileś tam obrotów to zaczyna spadać. Tak samo jak odrazu mocno przyjebię to napięcie spada.
Czyli najprawdopodobniej regulator?

Nie może spadać! Po to jest regulator ;) ma się podnosić a potem trzymać ok 14.4 ;) i tak do końca. Jak spada to stator też może być jebnięty -_- ale lepiej zacząć od regulatora za 150 zł ;) jak nie pomoże to stator za 450zł i więcej a jak stator się zaczyna palić to wierz mi że regulator też będzie śmietnik ;C


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: rgl, robq, sawa


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.