www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 15 paź 2019, o 23:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2015, o 21:34 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Witam jak w temacie nowy stator kupiony w hurtowni olek motocykle i brak iskry. Nie mam juz pomysłu co to może być. Jak by ktoś coś wiedział będę wdzięczny za podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2015, o 00:38 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Najproście to sprawdź moduł podmień lub miernik ustaw na test diod i podłącz przy cewce WN jeżeli będzie migać to moduł sprawny .!
Generalnie po nitce do kłębka jak się to mówi czyli sprawdzaj od wyjścia na kablach z statora po kolei aż do samej świecy którą mam nadzieje masz sprawną ;)

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2015, o 08:16 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Świece mam nową i tez podłączałem inne. Od statora idzie strasznie mały prąd. i do cewki z modułu tak samo malutki prąd. W tej nowym statorze przy kostce do modułu miałem odwrócone kolory kabli odnosząc się do starego oryginalnego statora. Ale przekładałem je w kostce tak jak być powinno i też nic. Może to być czujnik co jest przy statorze? Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy. W tym zamienniku ten magnesik w tym czujniku jest na równo z obudową a w orginale jest tak wysunięty prawie 1mm. czy to może mieć znaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2015, o 11:53 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
To coś ty kupił za stator że jest inny ? Daj linka , co do czujnika położenia wału to jasne że może to być przyczyną typowe objawy to :
- Gaśnięcie na wolnych obrotach od tak
- Nierówna praca silnika
- Brak iskry

Ale jakie kolory miałeś pomieszane ?
Z statora idą 3 żółte kable od ładowania jest to jedna kostka
Druga jak mnie pamięć nie myli ma 4 kable jedna para to od cewki wzbudzającej , 2 para to od impulsatora (czujnik położenia wału) i między sobą kable możesz zmieniać byle byś nie pomieszał kabli z czujnika z kablem od cewki

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2015, o 12:41 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
tak nie pomieszałem kable są niebieski i zielony od impulsatora i biały i czarny od cewki. to było zamienione. nie jest inny tylko to nie orginał tylko zamiennik.

tu masz link do statora
http://sklep.olekmotocykle.pl/electrosp ... 10757.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2015, o 12:42 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
tzn było zamieniony zielony na niebieski a czarny na biały. nie były zamienione strony


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2015, o 14:09 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Ja też mam zamiennik w DRZ i wszystko gra i pasuje jest identyczny jak oryginał , a to że zmieniłeś te kable to nic nie daje bo nie ma to znaczenia.
Zrób tak odłącz kostkę od impulsatora i wepnij miernik najpierw
pod kable z czujnika położenia wału , a później od cewki i daj test diody w mierniku . Jak zakręcisz rozrusznikiem jeżeli wszystko jest ok multimeter powinien świecić w momencie zbliżenia czujnika z magnesem na kole lub piszczeć zależy jaki masz rodzaj ja mam taki polecam

https://www.youtube.com/watch?v=EoTIYYVNxE4

Tanie mierniki są nie dokładne no i często nie mają testu diody ,który dodatkowo oprócz piszczenia migia , i przy większych obrotach dokładniej pokazuje co się dzieje z impulsatorem .
Więc polecam uzbroić się w coś lepszego ;)

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2015, o 10:24 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Prąd jest i w kablach od cewki i od impulsatora. tylko jest problem ze prąd nie wychodzi od modułu na świece (cewke). Czy jest możliwe ze moduł sie spalił jak przemieliło mi ten stator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2015, o 14:14 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Jeszcze jedno prZelozylem swój moduł do drz kolegi on ma wersje s a ja e. I nieodpadlila jego a od niego moduł przewalilismy i moja tez na tym module nie miała iskry. Czy moduły różnią sie wersjami drz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2015, o 22:50 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Z tego co wiem moduły są te same hmm dziwna sprawa z tym odpalaniem ja bym jeszcze podmienił jeżeli masz taką możliwość od tego kolegi moduł i cewkę w WN i zobaczył co się stanie .
Sprawdź jeszcze czy nie masz gdzieś jakiegoś przebicia przetartych kabli ,uszkodzonej stacyjki lub wyłącznika

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2015, o 06:39 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Już nie mam pomysłu. Wszystko wskazuje na to że to moduł. bo prąd do modułu dochodzi ale nie wychodzi i na cewce nie ma prądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2015, o 14:48 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Moduł wymieniony i dalej nie ma iskry, pomocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2015, o 15:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 21:54
Posty: 819
aku dobre

ja ostatnio tez bez iskry latałem
podpinałem kable i nic

dałem nowe aku i wszystko wróciło do normy

czujnik halla dobrze masz założony ??
blaszki nie wygiąłeś ??

_________________
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX

sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525

tel 698 672 101
gg 6777220


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2015, o 18:19 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Akumulator nie ma nic do tego to nie ETZ ze gaśnie bez aku
Hmm co by jeszcze mogło być a może masz kill switcha w instalacji , posprawdzaj dokładnie wszystkie czujniki i nie tylko odpowiadające za odcięcie zapłonu
- Klamka sprzęgła
- Czujnik stopki
- Wyłącznik
- Stacyjke

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 08:48 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Czujniki sprawdzone. Wszystko gra kable maja przepływ. Niewiem jakie powinny byc te impulsy do modułu z impulsatora u mnie skacze tak od 0,08v do 0,13v ale do modułu jest podany plus pomarańczowym a wyjście na cewkę białym i z tego białego wychodzi prąd 0,06v to chyba zamaly żeby ruszyć iskrę. Moze to przez regulator napięcia jest taka możliwość?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 09:09 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 00:16
Posty: 702
Wiek: 37
Regulator nie ma nic do tego
0,6 V jak na wyjście z modułu to chyba ok bo prąd wzmacnia cewka WN .

Zresztą masz chyba książke serwisową (jak nie to szukać w necie w PDF) tam jest wszystko podane

_________________
www.facebook.com/MoherosBanditos


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 09:20 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2015, o 22:23
Posty: 16
Nie 0,6 tylko 0,06.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 19:14 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
Panowie, bardzo prosze o rozroznianie jednostek.
Prąd to Ampery
Napiecie to Volty

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2018, o 20:51 
Offline

Dołączył(a): 10 sty 2018, o 22:16
Posty: 10
Kolezko i co bylo nie tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2018, o 10:23 
Offline

Dołączył(a): 2 maja 2018, o 07:06
Posty: 30
Zamień impulsator ze starego statora i będzie oki jeśli jest cały.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.