Sprzęgło - naprawa

Problemy ze skrzynią biegów, rozrządem, gaźnikiem, całą resztą i ich poprawnym działaniem
belushi
Moderator
Posty: 1407
Rejestracja: 11 lut 2012, o 22:30
Motocykl: DRZ 400 S
Lokalizacja: rzeszuf
Kontakt:

Re: Sprzęgło - naprawa

Post autor: belushi »

Zapek pisze:
Zapytaj belushiego ile z tym roboty...
No i ile razy te opony faktycznie wykorzystasz...
Bez sensu sie za to wzialem i bez sensu wyszlo. A teraz nie widze takie potrzeby, nie ma gdzie jezdzic z kolcami.

B
wierzba
Posty: 32
Rejestracja: 17 sie 2013, o 15:08

Re: Sprzęgło - naprawa

Post autor: wierzba »

Nie będę zakładał nowego tematu, gdyż mój problem również tyczy się sprzęgła. Pewnego pięknego dnia zauważyłem że moja DRZta chodzi jak skuter (czyt. warczy a nie jedzie) zawodowym mechanikiem nie jestem ale domyśliłem się że zapewne kończy się sprzęgło. Tu pojawia się pytanie. Jaki zestaw kupić? Chce wymienić całość czyli tarcze przekładki sprężyny. Czy jest jakaś istotna różnica między tymi dwoma zestawami, nie licząc ceny?

http://allegro.pl/kompletne-sprzeglo-ze ... 04824.html" target="_blank

http://allegro.pl/sprzeglo-wyczynowe-kp ... 54960.html" target="_blank
Awatar użytkownika
hash
Posty: 146
Rejestracja: 31 sie 2012, o 19:19
Motocykl: DR-Z 400
Lokalizacja: Kraków

Re: Sprzęgło - naprawa

Post autor: hash »

Rozbierz sprzęgło, pomierz tarcze, i sprężyny (minimalne wymiary w serwisówce), sprawdź, czy przekładki są w dobrym stanie, czyli płaskie, nie zjedzone, nie zwichrowane.
Wtedy będziesz wiedział co kupić. Robota prosta - można nawet bez spuszczania oleju - moto na bok, 6 śrub od dekla _ 6 śrub od docisku i masz wszystko na stole.
Co do różnic między EBC i NHC - nie mam pojęcia...
pozdrawiam
hash
Edi618
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2018, o 06:00

Re: Sprzęgło - naprawa

Post autor: Edi618 »

Witam mam podobny problem co kolega z forum hush ale moze zaczne od poczatku. Drzta upadla w terenie tak ze zmienialem klamke od sprzegla bo zlamala sie w 2 miejscach :o podczas montowania chcialem troche naciagnac linke zeby zalozyc klamke ciagnalem tak mocno ze linke wyciagnalem ok 4 cm :oops: no i od teraz sie zaczelo. Po odpaleniu moto byl metaliczny glos glosny ustalilismy (kolega mechanik samochodowy) ze dzwignia od sprzegla przy silniku z lewej str jest wsunieta na maxa i zablokowana odblokowalismy ja odpalilem moto chodzilo normalnie. Uradowany pojechalem po flaszke ze wszystko jest git :D gry wrocilem zlozylismy klamke i przyszedl czas na regulacje. Przy odpaleniu drzta chodzi normalnie dopiero po wrzuceniu 1 i tez po puszczeniu sprzegla pojawiaja sie dzwieki metaliczne sa nieregularne czyli wystepuja gdzies 9 na 10 wcisniec i puszczen klamki sprzegla. Regulacje robilismy wszystkie mozliwe str gdy dzwiek ustal to moto sie slizgalo i na odwrot. Rozebralismy sprzeglo i tak jak juz napisalem wyzej mam podobnie (troche mniej zjechane zeby)jak kolega hush na powyzszych zdjeciach. Widoczne zjechane zeby sa tez na tych "podkladkach" ktore sa miedzy tarczami od sprzegla .Pytanie takie czy moze to byc przyczyna tych metalicznych dzwiekow ? Kolega mechanik jest przekonany ze po wymianie sprzegla i tego kosza wszystko bedzie git. Dodam ze przed tym "wyciagnieciem" linki ok 4 cm drz chodzila jak malina teraz gdy skrecona jest regulacja na zero to tez delikatnie sie slizga a co gorsze te dzwieki dochodzace z silnika
ODPOWIEDZ