Dane techniczne, wersje i różnice pomiędzy nimi

Ogólnie o DR-Z
Awatar użytkownika
Enignum
Administrator
Posty: 1327
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 19:25
Kontakt:

Dane techniczne, wersje i różnice pomiędzy nimi

Post autor: Enignum »

Temat zawiera dane techniczne dotyczące poszczególnych wersji DR-Z 400, ich opisy, różnice między wersjami oraz poglądowe fotki.

Ogólne:
Silnik: 1 cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą
Pojemność: 398ccm
Średnica x skok tłoka: 90 x 62,6 mm
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Skrzynia biegów: 5 biegowa
Zbiornik paliwa: 10 litrów (rezerwa: 2,5l)


Suzuki DR-Z 400 Y(kopka)
Najbardziej agresywny model DR-Z
Silnik:
Stopień sprężania: 12.2:1
Moc: 10/24/36kW na 4.500/7.000/9.000 obr/min
Moment obrotowy: 24,5/34/40,2 Nm przy 2.700/6.300/7.500 obr/min
Gaźnik: Keihin FCR 39
Rozruch: Kopka
Podwozie:
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy, 49mm Dia - Skok: 290mm
Zawieszenie tył: wahacz aluminiowy monoshock Box - Skok: 295mm
Hamulec przedni: tarczowy, 250 mm Dia
Hamulec tylni: tarczowy, 220 mm Dia
Przednie koło: 1,60 x 21 cali
Tylne koło: 2,15 x 18 cali
Opony przednie: 80/100-21 lub 90/90-21
Opony tylne: 110/90-18, 120/90-18 lub 140/80-18
Wymiary i waga:
Długość całkowita: 2235mm
Szerokość całkowita: 825mm
Wysokość: 1245mm
Rozstaw osi: 1475mm
Wysokość siedziska: 945mm
Masa suchego pojazdu: 113 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 240 kg
2003:
Obrazek
___________________________________________________________



Suzuki DR-Z 400 E
Dane identyczne jak w wersji z kopką.
Jedyna różnica to 5kg więcej na masie poprzez zastąpienie rozruchu mechanicznego elektrycznym.
Różnice co do S/SM:
Mniejszy klosz lampy przedniej
Brak stopu
Brak kierunkowskazów
Licznik w km
Brak osłon na łańcuch
Plastikowy bak
Brak tylnego stelaża pod błotnik
Brak podnóżków pasażera
Smarowniczki wahacza
Inne przełożenie na 5tym biegu (nie potwierdzone)
Inny wałek rozrządu
Większa średnica kolanka wydechu
Fabrycznie bez homologacji lecz jest wiele zarejestrowanych modeli
2005:
Obrazek
___________________________________________________________



Suzuki DR-Z 400 S
Silnik:
Stopień sprężania: 11,3: 1
Moc: 39,4 KM (29 kW) przy 7600 obr/min
Moment obrotowy: 36 Nm przy 5800 obr/min
Gaźnik: Mikuni BSR 36
Rozruch: elektryczny
V-Max: 1bieg - 60km/h, 2b - 80km/h, 3b - 100km/h, 4b - 120km/h, 5b - 140km/h
Podwozie:
Zawieszenie przód: widelec teleskopowy 49mm - Skok: 288mm (do 2003r. - 260mm)
Zawieszenie tył: wahacz aluminiowy - Skok: 295mm (do 2003r. - 260mm)
Hamulec przód: 250mm
Hamulec tył: 220mm
Przednie koło: 1,6 x 21 cali
Tylne koło: 2,15 x 18 cali
Opony przód: 80/100-21
Opony tył: 120/90-18
Wymiary i waga:
Rozstaw osi: 1475 mm
Wysokość siedzenia: 910mm
Masa suchego pojazdu: 132 kg
Masa własna (gotowy do jazdy): 144 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 335kg
Różnice:
Metalowy bak
Wentylator na chłodnicy
Zmieniona tylna rama pomocnicza
Podnóżki dla pasażera
Od roku 2002 zawieszenie przednie identyczne jak w wersji E
Od roku 2003 poprawiona wersja automatycznego napinacza rozrządu
2004:
Obrazek
___________________________________________________________



Suzuki DR-Z 400 SM
DR-Z w wersji SuperMoto
Silnik:
Stopień sprężania 11,3: 1
Moc: 29,4kW(40 KM) przy 7600 obr/min
Moment obrotowy: 39,2 Nm przy 6600 obr/min
Gaźnik: Mikuni BSR 36
Rozrusznik: elektryczny
Podwozie:
Zawieszenie przód: widelec teleskopowy 49 mm, USD (Upside-Down) z regulacją odbicie - Skok: 260mm
Zawieszenie tył: wahacz aluminiowy monoshock, w pełni regulowane - Skok: 276mm
Przednia tarcza hamulcowa: 310 mm
Tylna tarcza hamulcowa 240 mm
Przednie opony: 120/70-17
Tylne opony: 140/70-17
Wymiary i waga:
Całkowita długość: 2220 mm
Całkowita szerokość: 870 mm
Wysokość: 1185 mm
Rozstaw osi: 1460 mm
Wysokość siedzenia: 890 mm
Masa suchego pojazdu: 134 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 335kg

Od roku 2007 wersja SM wyposażona została w kierownicę Renthal i szersze podnóżki
2007:
Obrazek
___________________________________________________________

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś różnice niewymienione tu to śmiało pisać (na pewno jest ich wiele więcej).
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)
Awatar użytkownika
cihyy
Posty: 592
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: cihyy »

SM rozni sie od E i S tym ze ma inny kat glowki ramy. Gdzies kiedys czytalem ze jak koles do SM zalozyl kola enduro to mu przy duzych skokach dotakala opona o kolanko.

Na E max wycisne 120-130km/h ale to juz naprawde max ! Jesli chce jechac aby silnik spokojnie pracowal to ok 65km/h Jak to jest w innych wersjach ?
Awatar użytkownika
Enignum
Administrator
Posty: 1327
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 19:25
Kontakt:

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: Enignum »

Dopisałem o główce ramy :)

Jak ktoś ma inne różnice niewymienione w pierwszym poście to pisać (na pewno jest ich wiele więcej).
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)
adel
Posty: 17
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 09:39

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: adel »

v-max DR-Z 400S na poszczególnych biegach
1-60
2-80
3-100
4-120
5-140
babel
Posty: 278
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 07:04

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: babel »

cihyy pisze:SM rozni sie od E i S tym ze ma inny kat glowki ramy. Gdzies kiedys czytalem ze jak koles do SM zalozyl kola enduro to mu przy duzych skokach dotakala opona o kolanko.
I tak się rodzą mity - rama jest taka sama - ten sam numer części:
http://www.bikebandit.com/2007-suzuki-d ... #sch524486
http://www.bikebandit.com/2007-suzuki-d ... #sch511507

Ja mam sm na kołach enduro i nic mi nie przyciera - jak dla mnie jest lepsza opcja od S ki - jest niższy (ja mam 164 cm wzrostu) a i zawias przedni jest lepszy wg mnie :)
gutek
Posty: 272
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:01
Motocykl: DRZ 400 S
Lokalizacja: Łomża

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: gutek »

S-ka ma wentylator przy chłodnicy , inną tylną ramę pomocniczą (w por do wersji e) i podnóżki dla pasażera.
Awatar użytkownika
cihyy
Posty: 592
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: cihyy »

E ma inna lampe zprzodu- mniejszy klosz, -brak stopu , licznik w km
brak oslon na lancuch i z tego co czytalem to ma inne przelozenie na 5tym biegu ( z checia bym sie na S przejechal i sprawdzil jaka roznica...)
Plastikowy bak, brak stelaza z tylu pod blotnik
W E sa smarowniczki wachacza :)
Awatar użytkownika
Enignum
Administrator
Posty: 1327
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 19:25
Kontakt:

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: Enignum »

( z checia bym sie na S przejechal i sprawdzil jaka roznica...)
Forum się rozrośnie to śmiało można robić zloty ;) Może nawet ogólnopolskie :) Huh kto wie...

PÓÓÓÓŹŹŹNIIEEJ ale to później planuję jakieś forumowe naklejki/koszulki ale to już musi być konkretna społeczność :)

W weekend (albo jak będę miał chęć i czas prędzej) planuję przejrzeć całe 170 stron na forum motocyklistów i tam doszukiwać się wszystkich różnić między wersjami :)
A tymczasem liczę jeszcze na Was :)
Wszystkie różnice będę dopisywał do pierwszego postu.

Edit: A i zapraszam do prezentowania Waszych DR-Ztek w dziale "DR-Z użytkowników" :) Na Powitalnie już się skusiliście to teraz czas na prezentacje maszyn :)
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)
gutek
Posty: 272
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:01
Motocykl: DRZ 400 S
Lokalizacja: Łomża

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: gutek »

jeszcze z różnic wersji e-s. Inny wałek rozrządu wydechowy, i średnica kolanka wydechu - większa w e.
Awatar użytkownika
cihyy
Posty: 592
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 19:54
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Wersje i dane techniczne

Post autor: cihyy »

W E wieksza dziura w tlumiku szmerow ssania- do zasysania powietrza- w plastiku wycieta
gebels
Posty: 190
Rejestracja: 25 paź 2011, o 21:43
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: gebels »

Ja bym dodał do wresji jeszcze ta (takze dwie wersje odpowiedniki S i E) :

Obrazek
Awatar użytkownika
kula
Posty: 131
Rejestracja: 3 paź 2011, o 09:18
Gadu-Gadu: 13944209
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: kula »

szkoda, że u Nas wogóle nie ma Kaw do kupienia...
babel
Posty: 278
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 07:04

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: babel »

kula pisze:szkoda, że u Nas wogóle nie ma Kaw do kupienia...
Faktycznie to nie często są u nas do sprzedania
W zeszłym roku była jedna z okolic Częstochowy na allegroszu - odpowiednik E z fajnym wyposażeniem - trochę się zastanawiałem nad nią .
Awatar użytkownika
bochenek19
Posty: 93
Rejestracja: 24 paź 2011, o 10:29
Motocykl: Dr-z 400 e
Gadu-Gadu: 1676325
Lokalizacja: Płock

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: bochenek19 »

niedawno byla na alledrogo kawa 2003 rok ale gosciu cenil ja 20k wiec dalem sobie spokoj
Bo życie jeste po to, by jeździć na moto :D
gebels
Posty: 190
Rejestracja: 25 paź 2011, o 21:43
Motocykl: DRZ400E jako KLX400R
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: gebels »

Właśnie ta z Czestochowy KLX 400 R ( DRZ 400E)to moja kupiłem ja w grudniu zeszłego roku.
Śmiga aż miło i za rozsądne pieniądze a ma sporo dodatków.
babel
Posty: 278
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 07:04

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: babel »

gebels pisze:Właśnie ta z Czestochowy KLX 400 R ( DRZ 400E)to moja kupiłem ja w grudniu zeszłego roku.
Śmiga aż miło i za rozsądne pieniądze a ma sporo dodatków.
Pamiętam ja strasznie mi się podobała :) i kasa była faktycznie rozsądna :)
Awatar użytkownika
Enignum
Administrator
Posty: 1327
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 19:25
Kontakt:

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: Enignum »

Ja bym dodał do wresji jeszcze ta (takze dwie wersje odpowiedniki S i E) :
Niiieee bo to zielone :P
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)
Awatar użytkownika
sorek
Posty: 274
Rejestracja: 21 sty 2012, o 10:11
Motocykl: EXC 350
Lokalizacja: Pabianice

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: sorek »

spotkaliście się z DRZ-e w innym kolorze niż żółty ?
gutek
Posty: 272
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:01
Motocykl: DRZ 400 S
Lokalizacja: Łomża

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: gutek »

moja w oryginale była niebieska z białymi boczkami.
tobiasz86
Posty: 47
Rejestracja: 5 gru 2011, o 14:05
Motocykl: crf 250
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Wersje, dane techniczne i różnice

Post autor: tobiasz86 »

gutek pisze:moja w oryginale była niebieska z białymi boczkami.
wersja E?
ODPOWIEDZ