www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 18 paź 2019, o 07:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 maja 2018, o 16:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2013, o 15:23
Posty: 5
Wiek: 28
Lokalizacja: Jarosław / Rzeszów
Motocykl: DRZ 400 S
Witam, mam drz 400 2003 rok 12k przebiegu i chcę zmienić w niej olej. Jakie oleje stosujecie w swoich sprzętach ?
Czy mobil racin 4T 15w50 będzie się nadawał ?


Góra
 Zobacz profil GG: 1267738 
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 17:08 
Offline

Dołączył(a): 19 paź 2016, o 15:35
Posty: 224
Ja po zmianie na bigbore leje motula 300v, jedni narzekają że drogi inni używają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 17:54 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
na korku oleju masz napisane 10W40. Zly jest ??

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 19:26 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2016, o 15:41
Posty: 85
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: DRZ 400sm/xr 50sm
Żadnego mobila 15w. Po pierwsze 10w40 tak jak zaleca producent, i tego się trzymaj. A olej może być Motul półsyntetyk 5100 albo syntetyk 7100. Ewentualnie inni producenci co tam znajdziesz.
300v trochę przerost formy, chyba że będziesz go co chwilę zmieniał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 20:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
rumcyk97 napisał(a):
Żadnego mobila 15w. Po pierwsze 10w40 tak jak zaleca producent, i tego się trzymaj. A olej może być Motul półsyntetyk 5100 albo syntetyk 7100. Ewentualnie inni producenci co tam znajdziesz.
300v trochę przerost formy, chyba że będziesz go co chwilę zmieniał.


Polecam zapoznanie się z instrukcją moto, 10w40 to nie jest jedyny olej który można lać, można dobrać inny, zależnie od temperatury otoczenia.

Ja mam zalane 7100 20w50 moto używane tylko w lato.

Obrazek

Olej nie może być do stosowania w samochodach

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 20:51 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 22:30
Posty: 1393
Lokalizacja: rzeszuf
Motocykl: DRZ 400 S
10W40 to uniwersalny olej, w razie bidy do kupienia na kazdej stacji benzynowej.
Dla mnie moze lac cokolwiek, zadalem tylko pytanie po co kombinowac.

B


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 20:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2016, o 19:47
Posty: 1704
Wiek: 27
Lokalizacja: Opole
Motocykl: Było DRZ400S '07
Cokolwiek prócz oleji samochodowych

_________________
Aerox 50(08) -> ZX6R J1 -> GSXR6 K4 -> DRZ400S K7 + ZX6R F3 (95)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2018, o 23:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 05:45
Posty: 212
Lokalizacja: WWA
Motocykl: 400S
jak najgęstszy to może mniej dolewać będziesz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2019, o 15:46 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2018, o 18:55
Posty: 41
Wiek: 46
Lokalizacja: Zamość
Motocykl: SUZUKI DR-Z 400E '05
trzymając się specyfikacji 10W40 to według mnie najlepsze parametry dla SUZUKI DRZ 400 przy jego hydrodynamicznym smarowaniu wałków rozrządu w głowicy jest olej o jak najwyższej lepkości np:

1. PUTOLINE QUAD RF4 10W-40

Gęstość dla 15°C: 0,851;
Lepkość kinematyczna (mm2/s):
dla 40°C: 93,00;
dla 100°C: 14,60;
Indeks lepkości (VI): 163;
Temperatura płynięcia (°C): -30;
Temperatura zapłonu (°C): 234;
Całkowita liczba zasadowa TBN KOH/gm: 7,7;

2. Shell Advance 4T Ultra 10W-40

Gęstość w temp. 15°C kg/m3: 858
Temp.zapłonu COC°C minimum: 230
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C: 90,20
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 14,20
Wskaźnik lepkości: 163
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty: API SN; JASO: MA2

dla porównania:

4. MOTUL 300V
Gęstość przy 20 ºC ASTM D 1298 0,860
Lepkość przy 100 ºC ASTM D 445 13,13 mm2/s
Lepkość przy 40 ºC ASTM D 445 82,3 mm2/s

5. MOTUL 7100 10w40
Ciężar właściwy ASTM D1298 0.859
Lepkość kinematyczna 40°C ASTM D455 88.8 mm2/s
Lepkość kinematyczna 100°C ASTM D445 13.5 mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 154
Temperatura krzepnięcia ASTM D97 -33°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 236°C
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/g


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2019, o 21:07 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2018, o 20:21
Posty: 34
Wiek: 38
Lokalizacja: Opolskie
Motocykl: DRZ 400 SM 2007
rumcyk97 napisał(a):
300v trochę przerost formy, chyba że będziesz go co chwilę zmieniał.


Ten tekst mnie zaciekawił zwłaszcza o zmianie co chwilę. Co autor miał na myśli?
Dotychczas śmigałem na nim hondą dominator 650 i był najlepszym z dotychczasowych olejów jakie stosowałem a kilka ich było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2019, o 09:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 19:54
Posty: 592
Lokalizacja: Podkarpacie
Motocykl: Suzuki DRZ 400 E
Castrol gps 10w40
Czasem samochodowego nie lej ! jak wlejesz od samochodu to ci sprzeglo bedzie slizgac, moze nie od razu ale on ma jakis dodatek co tarcze szybciej skonczysz sprzeglowe-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Doris Grant


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.