www.DR-Z.pl

Polskie forum poświęcone motocyklowi Suzuki DR-Z

Grupa DR-Z 400 Polska
Teraz jest 20 wrz 2019, o 16:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lip 2013, o 08:38 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
Hej,
Kupiłem zestaw kół supermoto do mojej Ski, bardzo przyjemnie się jeździ ale denerwuje mnie, że maszyna bardzo kiepsko hamuje. W tej chwili mam jedną tarcze 250mm i muszę ją przekładać razem z kołami, nie chcę tego robić za każdym razem dlatego i teraz zastanawiam się jaką tarczę kupić jako dodatkową do kół SM:

1.) Standardowa tarcza 250mm (~200zł)
2.) Tarcza 270mm + adapter (~600zł)
3.) Tarcza 310mm + adapter (~700zł)

Myślicie, że hamowanie będzie dużo lepsze na większych tarczach i standardowym zacisku? Warto dołożyć pieniędzy i dłużej się szarpać z adapterem podczas przekładania kół?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 09:19 
Offline

Dołączył(a): 13 maja 2012, o 13:53
Posty: 830
Lokalizacja: Koszalin
Motocykl: drz400sm, ktm 990adv
Weź 320. EBC miało takie zestaw z adapterem do s/e


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 10:22 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2013, o 12:29
Posty: 201
Skoro zacisk pozostaje ten sam to nie zmienia się również powierzchnia styku klocka z tarczą, co więc z tego, że tarcza będzie większa jak obszar tarcia przy hamowaniu pozostanie taki sam ?

Taki mod chyba nie ma sensu, lepiej wsadzić dobry klocek.

_________________
www.facebook.com/ManetaTeam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 10:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 21:54
Posty: 819
ony

jesteś w błędzie nie wiem czy dobrze to ujmę
ale skoro średnica tarczy jest większa to "droga hamowania" klocka też jest większa :)

po za tym nie dochodzi do przegrzania tarczy co w przypadku mniejszych średnic
przy częstym hamowaniu z większych prędkości może się zdarzyć

_________________
Sprzedam DRZ 400 SM - wałki do E + Keihin FCR 39 MX

sprzedam części Suzuki DRZ 400 E / S / SM
KTM EXC 400 / 450 / 520 / 525

tel 698 672 101
gg 6777220


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 10:57 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2013, o 12:29
Posty: 201
Dajmy na to klocek ma pewne wymiary i czy będzie tarł na tarczy 250 czy 320 to dalej taką samą powierzchnią.
więc mniemam, że różnica w średnicy tarczy i "drodze hamowania" nie da zauważalnej poprawy hamowania.
Nie bez powodu w SM jest inny zacisk i inny klocek, gdyby różnica w średnicy dawała dużą różnicę hamowania to japończyki montowali by zacisk od E do większej tarczy w fabryce.

_________________
www.facebook.com/ManetaTeam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 11:59 
Offline

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 18:32
Posty: 200
ony napisał(a):
Dajmy na to klocek ma pewne wymiary i czy będzie tarł na tarczy 250 czy 320 to dalej taką samą powierzchnią.
więc mniemam, że różnica w średnicy tarczy i "drodze hamowania" nie da zauważalnej poprawy hamowania.
Nie bez powodu w SM jest inny zacisk i inny klocek, gdyby różnica w średnicy dawała dużą różnicę hamowania to japończyki montowali by zacisk od E do większej tarczy w fabryce.


Muszę się wtrącić bo nie masz racji, im większa tacza tym większe ramię siły działające na układ, im wieksza tarcza tym hamulec jest mocniejszy przy tym samym zacisku i klockach. Drz jest słabym przykładem bo zarówno E jak i SM hamulce ma marne ale spróbuj się kiedyś przejechać np Ktm enduro a potem SM na tarczy 320 i seryjnym zacisku(enduro z adapterem) to zobaczysz różnicę tylko uważaj żebyś kierownicy nie "pocalował" - różnica jest kolosalna. Specjalizowane zaciski i pompy pod SM to juz inna bajka, u mnie w Bergu to naprawdę należy uwazać dotykając hamulca nawet jednym palcem. Zestaw w/w Ebc + klocki Ebc jest marny, jest na rynku zestaw Trw/Lucas (w ich katalogu) cena jeszcze w miarę i jakość ok. Pojawiają sie na allegro używane zestawy pod SM do Drz, tarcza też pasuje od Yamahy WR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 12:14 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
klos242 napisał(a):
Zestaw w/w Ebc + klocki Ebc jest marny, jest na rynku zestaw Trw/Lucas (w ich katalogu) cena jeszcze w miarę i jakość ok. Pojawiają sie na allegro używane zestawy pod SM do Drz, tarcza też pasuje od Yamahy WR.


Możesz mi dać namiary na ten zestaw TRW/Lucas? Nie jestem w stanie tego znaleźć. Ja myślałem o takim czymś:

Tarcza:
http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400 ... -PRZOD/743
Adapter:
http://www.motard-wheels.110mb.com/drz4 ... racket.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 12:18 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2013, o 12:29
Posty: 201
klos242 napisał(a):
Muszę się wtrącić bo nie masz racji, im większa tacza tym większe ramię siły działające na układ, im wieksza tarcza tym hamulec jest mocniejszy przy tym samym zacisku i klockach. Drz jest słabym przykładem bo zarówno E jak i SM hamulce ma marne ale spróbuj się kiedyś przejechać np Ktm enduro a potem SM na tarczy 320 i seryjnym zacisku(enduro z adapterem) to zobaczysz różnicę tylko uważaj żebyś kierownicy nie "pocalował" - różnica jest kolosalna. Specjalizowane zaciski i pompy pod SM to juz inna bajka, u mnie w Bergu to naprawdę należy uwazać dotykając hamulca nawet jednym palcem. Zestaw w/w Ebc + klocki Ebc jest marny, jest na rynku zestaw Trw/Lucas (w ich katalogu) cena jeszcze w miarę i jakość ok. Pojawiają sie na allegro używane zestawy pod SM do Drz, tarcza też pasuje od Yamahy WR.


Miło było coś mądrego przeczytać :)

_________________
www.facebook.com/ManetaTeam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 12:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 19:25
Posty: 1327
Wiek: 25
Jeszcze z mojej strony wytłumczę onemu (i w sumie nie tylko jemu) na chłopski rozum :)
Jako, że lubię obrazować na skrajnościach to wyobraź sobie, że masz koło w motocyklu i tarczę taką ze 100mm :)
Obok tego masz drugie takie samo koło ale z tarczą wielkości koła.
Rozpędzasz oba koła do tej samej prędkości i łapiesz palcami za obie tarcze... którą się łatwiej zatrzyma?
Tak jak klos pisał - jest większe ramię siły działające na układ - ja bym tego tak ładnie nie ujął :P

_________________
Kanał YouTube - Zapraszam ;}
Ulubiona piosenka? 4 takty grane na przelocie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 12:23 
Offline

Dołączył(a): 27 mar 2013, o 12:29
Posty: 201
Enignum napisał(a):
Rozpędzasz oba koła do tej samej prędkości i łapiesz palcami za obie tarcze... którą się łatwiej zatrzyma?


Jeżeli oba będą lecieć 60km/h to żadnego nie złapię, za bardzo lubię swoje palce :lol:

_________________
www.facebook.com/ManetaTeam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2013, o 12:47 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
Kupiłem ostatecznie tarcze 310mm na przód i 240mm na tył z o24.pl i adapter zacisku z australii. Jak złożę całość do kupy to dam znać jak to hamuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2013, o 09:32 
Offline

Dołączył(a): 24 kwi 2013, o 14:00
Posty: 147
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: DR-Z 470S K2
Kupiłem i założyłem tarcze 310mm z adapterem. Hamowanie jest o niebo lepsze, ale nadal nie jest takie jakie pamiętam z poprzedniego motocykla drogowego (SV1000S). Pokombinuje jeszcze z utwardzeniem zawieszenia, bo teraz mam wciąż setup enduro. Jak to nie pomoże to trzeba będzie zimą poszukać zestawu pompa+zacisk i od nowa rzeźbić adaptery.

W każdym razie za te pieniądze (około 600zł w sumie) to hamuje to o wiele lepiej niż fabryczna tarcza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2019, o 00:36 
Offline

Dołączył(a): 10 maja 2016, o 22:48
Posty: 5
W wersji S zmieniłem tarczę na 320 mm (z adapterem), zacisk i pompa standard. Teraz hamuje rewelacyjnie, trzeba ostrożnie bo staje na przednim kole. Gaźnik zmieniłem na FCR39 i teraz zdecydowanie łatwiej jest wyhamować "potworka".
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot], Songo


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.